• Het Grote RPG Topic

    Geef hier je RPG door zodat de RPGlijst up to date blijft!

    Welkom in het Grote RPG Topic, het topic voor RPGers of je nu enkel ORPG doet, al jaren RPGt of net met je eerste RPG wil beginnen. RPG staat voor Role Playing Game en het is een soort schrijfspel waarbij je je eigen karakters kan besturen in een door de topicstarter gecreëerde wereld. In dit topic geven we je onder andere tips en tricks, leggen we je uit hoe een RPG werkt, staat een lijst van de actieve RPGs en kan je natuurlijk zelf chatten over RPGs.


    STANDAARD UITLEG
    • Hoe maak ik een realistische rol?
    • Basis RPG uitleg
    • Hoe maak ik een duidelijk en compleet RPG topic?
    • één op één RPG's

    INSTAP RPG
    INSTAP RPG! - International High is een school op het eiland Fanra die alle fandoms huist, van Harry Potter, tot Tolkien, tot The Hunger Games. Op International High komt alles bij elkaar! Dit RPG is bedoeld als instap RPG voor iedereen die RPGen eens een keer uit wil proberen. Er zitten weinig tot geen regels aan en iedereen kan komen en gaan wanneer hij/zij wilt! Dus kom dit RPG vooral gezellig joinen en misschien is het wel een opstapje naar de geweldige RPG wereld van Quizlet!

    TIPS
    Heb jij nog tips? Laat ze aan ons weten.
    • Maak een lijstje waar je bijhoud op wie je allemaal moet reageren, dan vergeet je het ook niet zo snel. [Gebruik hiervoor bijvoorbeeld https://workflowy.com/.]
    • Wil je samen met iemand anders een RPG openen? Gebruik google docs om daar de beginpost in te zetten, dan kan je het allebei makkelijk aanpassen!

    FAQ
    Heb jij nog vragen? Stel ze in dit topic, dan kunnen wij proberen om er antwoord op geven.

    ☾☾☾

    RPGS
    BE - beginner, makkelijk in te springen voor beginnende rpgers.
    GM - gemiddeld, voor iedereen makkelijk begrijpbaar, niet al te moeilijke verhaallijn en karakters.
    GV - gevorderd, lastige verhaallijn en karakters, niet heel makkelijk om aan mee te doen.
    ? - nog geen niveau bekend.

    Staat jouw RPG er nog niet bij? Laat dan de naam, link, max. woordenaantal en niveau achter. (Het niveau kan je bepalen door hoe moeilijk de storyline is en hoe makkelijk een nieuwe beginnende rpger mee kan doen.)

    NIEUW GEOPEND
          Non fandom
                • The Curse • [250] • [?]
                • Hatelist • [150] • [GM]
                • Spectra Creations • [150] • [?]
                • Mythicon High School • [200] • [?]
                • Nothing Like Highschool • [50] • [GM] • [ENG]
                • Suburbia • [300] • [?]
                • Behind the Curtain • [300] • [GM]
          Fandom


    SPEELTOPIC GEOPEND EN ROLLEN ZOEKEND
          Non fandom
                • Crimes & Riches [200] • [?]
                • Marshall High [200] • [?]
                • Hotel Entropy • [250] • [?]
                • S.O.L.A.R • [250] • [?]
                • Gates of Hell | 16+ • [250] • [?]
                • American Device • [150] • [?]
                • Los Angeles Performing Arts Academy • [250] • [?]
          Fandom
                • The Death Games [250] • [?]
                • The 100 • [300] • [?]
                • The Dauntless Initiaton [200] • [BE]*
                • A Disney Story [100] • [BE]
                • Back to Hogwarts • [200] • [?]
                • Manhattan’s Elite • [300] • [?]
                • Royal Blue Secrets • [300] • [?]


    SPEELTOPIC GEOPEND EN VOL
          Non fandom
                • De Kwaadaardige Club [50] • [BE]
                • War Angels • [300] • [GV] [16+]
                • Koningen van de Stad • [300] • [?]
          Fandom
                • A Modern Marauders Story [300] • [GM]
                • Black Chalk [0] • [?]*



    BUDDY SYSTEEM
    Het leek ons interessant om een “buddy systeem” te hebben, waarbij je met twee of meer mensen elkaar via een lijst of iets dergelijks (workflowy/docs/whatsapp/evernote/quizlet story etc) herinnert aan de RPGs waarin je nog moet posten. Dit is voornamelijk bedoelt om RPGs langer actief te maken en elkaar hierin te motiveren. Je kan in dit topic een buddy zoeken of je zelf samen met je buddy(s) opgeven.
          buddy1 & buddy2 • medium
          Paddiecakes, Granian, Prongsie & Marlow • workflowy

    LAY-OUT
    Je kan altijd gebruik maken van het lay-out topic, maar hier zijn twee basic templates gemaakt door Paddiecakes die gebruikt mogen worden.
    • rollen template
    • post template

    EXTRA
    Dit topic is niet alleen maar voor de bovenstaande dingen, maar je mag hier ook gewoon over RPGs praten, faceclaims bespreken, feedback vragen over rollen enzovoort.

    Als je nog aanvullingen hebt op dit topic: let us know!

    [ bericht aangepast op 27 juli 2017 - 20:06 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    MT! c: ik denk niet dat ik je rpg ga joinen Lisa, want ik ben zelf aan het kijken om een rpg op te starten met Anouk c; en ik heb ook momenteel Holy ship met Noami ^^ maar goodluck met je zoektocht naar rpg'ers!

    love this topic btw


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Ik ga het nu ook nog niet openen haha, want op het moment heb ik het zelf al te druk om überhaupt te posten.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Misschien is het een idee om wat sites met faceclaims, of een lijst oid erbij te zetten? (:


    Mhm?

    Mt


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Tamatoa schreef:
    Misschien is het een idee om wat sites met faceclaims, of een lijst oid erbij te zetten? (:

    Ja prima c:
    Geef ze maar door


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Paddiecakes schreef:
    (...)
    Ja prima c:
    Geef ze maar door


    Ik zal er dit weekend of volgende week eens naar kijken (:

    Ondertussen: Ik heb een RPG klaarstaan (enkel de layout moet nog gefixed worden) en aangezien ik hypocriet genoeg soms echt heel ongeduldig kan zijn, wil ik hem heel graag openen. Alleen, ik ben maandag tot en met vrijdag weg en kan dus die periode de topics en dergelijke niet bijhouden.
    Ik vroeg me af of iemand mij hierbij wil helpen?
    Je hoeft niets te verzinnen of in elkaar steken, gewoon de topics bijhouden. Je hoeft ook niet perse mee te doen, al mag dat uiteraard wel. Het is in het Engels, maar ook dat maakt niet zo veel uit. Enkel de posts en de rollen moeten in het Engels zijn, de rest kan prima in het Nederlands.

    Hier is de inleiding, aangezien ik niet echt kan samenvatten waarover het gaat:
    High Schools - and teenagers in general - are known for their clichés, stereotypes and drama. Friends are made and lost, enemies lurk around every corner and teachers are the worst. Here at Borealis, it isn't any different. Or is it?

    ☠            ☠

    Eventhough the Hunter Community is really close, it's still a community. And some people tend to not fit in. Orphans, trouble makers and other unwanted children only have one place to go: Borealis. A school - a fucking community - in the middle of icecold nothing. These kids might be special, they might have abilities, they might have a perfect shot, but they're still kids. So prepare, for all the clichés, stereotypes and drama. Because Borealis is not that different at all ...


    Mhm?

    Tamatoa schreef:
    (...)

    Ik zal er dit weekend of volgende week eens naar kijken (:

    Ondertussen: Ik heb een RPG klaarstaan (enkel de layout moet nog gefixed worden) en aangezien ik hypocriet genoeg soms echt heel ongeduldig kan zijn, wil ik hem heel graag openen. Alleen, ik ben maandag tot en met vrijdag weg en kan dus die periode de topics en dergelijke niet bijhouden.
    Ik vroeg me af of iemand mij hierbij wil helpen?
    Je hoeft niets te verzinnen of in elkaar steken, gewoon de topics bijhouden. Je hoeft ook niet perse mee te doen, al mag dat uiteraard wel. Het is in het Engels, maar ook dat maakt niet zo veel uit. Enkel de posts en de rollen moeten in het Engels zijn, de rest kan prima in het Nederlands.

    Hier is de inleiding, aangezien ik niet echt kan samenvatten waarover het gaat:
    High Schools - and teenagers in general - are known for their clichés, stereotypes and drama. Friends are made and lost, enemies lurk around every corner and teachers are the worst. Here at Borealis, it isn't any different. Or is it?

    ☠            ☠

    Eventhough the Hunter Community is really close, it's still a community. And some people tend to not fit in. Orphans, trouble makers and other unwanted children only have one place to go: Borealis. A school - a fucking community - in the middle of icecold nothing. These kids might be special, they might have abilities, they might have a perfect shot, but they're still kids. So prepare, for all the clichés, stereotypes and drama. Because Borealis is not that different at all ...

    Sounds cool! Helaas heb ik vrij weinig tijd om mee te helpen :c


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    MT


    --

    MT

    [ bericht aangepast op 7 april 2017 - 17:31 ]


    Big girls cry when their hearts are breaking

    MT super handig en ziet er mooi uit!!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Pop's Chock'lit Shoppe 200 woorden, Fandom based en een B/GM rpg ^^

    ( Ja de naam klopt nog niet helemaal in mijn rollentopic haha sorry for that)


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    GriffeI schreef:
    Pop's Chock'lit Shoppe 200 woorden, Fandom based en een B/GM rpg ^^

    ( Ja de naam klopt nog niet helemaal in mijn rollentopic haha sorry for that)

    Hij staat erbij! (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    MT (:


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    • Nothing like Highschool [50] • [GM] • [ENG]
    Niet fandom gerelateerd (:


    Mhm?

    Je mag trouwens ook rpgs doorgeven waar je aan mee doet (dus waar je niet de TS) van bent, zodat we samen deze lijst up to date kunnen krijgen c: het is namelijk onmogelijk voor ons om het zelf allemaal bij te houden.

    Random question: waar schrijven jullie jullie posts en hebben jullie speciale dingen die jullie doen om makkelijker te posten of alles makkelijk bij te houden?


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.