• PENNY FOR YOUR THOUGHTS


    • Het Vertrouwenspersonen spel •






    Hoi allemaal! Met het vertrouwenspersonen team hebben we bedacht om een nieuw project te starten, namelijk het vertrouwenspersonen-spel.

    Hoe werkt het?

    Simpel, het lijkt eigenlijk een beetje op het topic "over de streep" en "stelling van de week". We zullen iedere week een nieuwe stelling, persoonlijke vraag of foto plaatsen. Deze zijn verdeeld over acht thema's, namelijk: gezondheid, hulp, thuis, sociale contacten, relatie, studie en beroep, vrije tijd en zingeving.

    Het is de bedoeling om die week met elkaar in gesprek te gaan over het onderwerp van die week. Iedereen die antwoordt doet automatisch mee.


    Moet ik dan elke week per se meedoen?
    Nee, meedoen staat helemaal vrij. Voel je ook nooit verplicht antwoord te geven op een vraag die je liever niet beantwoordt.


    Waar komt dit idee eigenlijk vandaan?
    Het spel is lichtjes gebaseerd op het spel 'Een Steekje los?'. Het doel is om met elkaar in gesprek te gaan over (psychische) gezondheid en kwaliteit van leven. Klik hier als je meer wilt weten.


    Het onderwerp van deze week houdt me bezig, maar ik wil liever niet mijn antwoord open op het forum hebben staan.
    Dat is geen enkel probleem! Voel je vrij om een vertrouwenspersoon een berichtje te sturen over het onderwerp van die week. Wij hebben zwijgplicht, dus het zal vertrouwelijk worden behandeld.

    Dus, om het spits af te bijten, dit is het onderwerp van deze week:


    Vrije tijd:
    - Wat heb je nodig om te ontspannen?

    Hulp:
    - Op welke manier geef jij steun aan anderen?

    Zingeving:
    - Hoe ziet jouw leven er over 5 jaar uit?

    Zingeving:
    - Wat houdt een zinvol leven voor jou persoonlijk in?










    Wie zijn wij?
    Er zijn een boel users hier op Quizlet die het moeizaam hebben. Ze hebben hun gedachten en gevoelens opgesloten en kunnen deze niet kwijt. Voor deze users openen wij ons hart. Wij als Vertrouwenspersonen zijn hier om de hulpzoekende users een luisterend oor te bieden en advies waar dit nodig is. Onze geheimhouding is erg belangrijk en elk van de aangewezen Vertrouwenspersonen zal zich hier ook aan houden, jouw verhaal is veilig bij ons. Wij zullen, indien dat jouw wens is, samen met jou een oplossing te vinden voor je probleem, of we luisteren alleen, zodat jij je ei kwijt kan. Wij zijn altijd bereikbaar in ons topic of gewoon in een privé berichtje. In onze story kun je kennis maken met ons en zo een voor jou geschikte Vertrouwenspersoon uitkiezen. Wij zijn te herkennen aan de afbeelding hier rechts op onze profielen. Wees niet bang om ons een berichtje te sturen. Wij zijn er om naar jou te luisteren.

    Hoe werkt het?
    Het is heel simpel. Hier op het topic staat een duidelijk overzicht van alle Vertrouwenspersonen bij naam en leeftijd. Mocht je hier niet genoeg informatie aan hebben en wil je weten waar zij jou specifiek mee kunnen helpen, dan kan je in onze story kijken. Hierin staat van welk van ons een kort stukje geschreven waarmee wij jullie kunnen helpen en waarmee niet. Gelieven hierop te letten, zodat wij zo min mogelijk hulpzoekende hoeven door te wijzen.
    In deze story (en op het topic) kan je ook de Guidelines en Regels lezen. Hierop staat precies waar wij als Vertrouwenspersoon aan moeten voldoen, maar ook waar de hulpzoekende op moeten letten.

    Guidelines & Rules hulpzoekenden

    — De Vertrouwenspersonen zijn er vooral om te luisteren en een beetje advies te geven.
    — Quizlet, Rutger, de crew en de Vertrouwenspersonen zijn niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor wat jij doet met het advies of informatie die je krijgt van een Vertrouwenspersoon.
    — Vertrouwenspersonen luisteren vrijwillig naar anderen en doen dit in hun eigen vrije tijd. Als je niet direct antwoord krijgt (en je dit nodig hebt), dan ben je welkom om ook een ander Vertrouwenspersoon aan te spreken.
    — De maximale tijd die de Vertrouwenspersonen krijgen om op een bericht van een hulpzoekende te reageren, is 3 dagen. Mocht het gebeuren dat het langer duurt dan dit, meld dit dan graag bij Laleah of Gilderoy.
    — Als een Vertrouwenspersoon helemaal niet reageert, stuur dan even een berichtje naar Laleah of Gilderoy.
    — Vertrouwenspersonen mogen niks doorvertellen van wat de hulpzoekende ze vertelt. Alles gebeurt in vertrouwen. Als de Vertrouwenspersoon het toch doorvertelt, wordt deze uit de lijst verwijderd.
    — Als een Vertrouwenspersoon denkt dat het onderwerp van je probleem niet geschikt is om aan te horen om wat voor reden dan ook, mag deze Vertrouwenspersoon altijd afwijzen om naar je te luisteren en je aan te raden iemand anders te zoeken.
    — Gelieve een Vertrouwenspersoon uit te zoeken die voldoet aan jouw eisen.
    — Gelieve geen hulp zoeken met een reactie op het forum, maar spreek de Vertrouwenspersonen apart aan.
    — Het is niet toegestaan een Vertrouwenspersoon te vragen naar je toe te komen
    Guidelines & Rules Vertrouwenspersonen

    — De maximale tijd die de Vertrouwenspersonen krijgen om op een bericht van een hulpzoekende te reageren, is 3 dagen. Mocht het gebeuren dat het langer duurt dan dit, mogen hulpzoekende dit melden bij Laleah of Gilderoy. Kans op schrapping is aanwezig.
    — Mocht je geen tijd hebben om direct te reageren, meld dan bij de hulpzoekende dat je het bericht hebt gelezen en op een ander moment jouw antwoord stuurt. Vraag hierbij om begrip en acceptatie. Ook hier is de eerste regel van toepassing.
    — Heb je geen tijd om te reageren binnen die drie dagen, geef dit netjes aan in het topic, of verwijs de hulpzoekende door naar een andere Vertrouwenspersoon.
    — Als je als Vertrouwenspersoon helemaal niet reageert, mag een hulpzoekende een bericht sturen naar Laleah of Gilderoy. Kans op schrapping is aanwezig.
    — Vertrouwenspersonen mogen niks doorvertellen van wat de hulpzoekende ze vertelt. Alles gebeurt in vertrouwen. Als de Vertrouwenspersoon het toch doorvertelt, wordt deze uit de lijst verwijderd.
    — Als de Vertrouwenspersoon ergens een vraag over heeft, een bericht dat ze gekregen hebben of iets anders, mogen ze een bericht sturen naar Laleah of Gilderoy, onthoud wel de geheimhouding.
    — Als de Vertrouwenspersoon vindt dat je probleem te serieus is, mogen ze altijd voorstellen dat je echt hulp zoekt en zeggen dat ze liever geen advies op dit onderwerp geven of je doorverwijzen naar een andere Vertrouwenspersoon.
    — Als een Vertrouwenspersoon denkt dat het onderwerp van een probleem niet geschikt is om aan te horen om wat voor reden dan ook, mag deze Vertrouwenspersoon altijd afwijzen om naar de hulpzoekende te luisteren en de hulpzoekende aan te raden iemand anders te zoeken.
    — Naamsveranderingen en leeftijd graag doorgeven.
    — Wij geven alleen online hulp. Het is niet toegestaan naar een hulpzoekende toe te gaan.




    Vertrouwenspersonen
    Leiding
    Laleah || Leah || 22
    Losgeld || Froukje || 16
    Vertrouwenspersonen
    Slughorn || Danique || 24
    ————————————————
    Reigns || Sylvie || 23
    ————————————————
    Cami || Sofie || 22
    Findonir || Laura || 22
    Dreadful || Thalita || 22
    ————————————————
    Krolock || Laura || 21
    ————————————————
    Hooverphonic || Sarah || 20
    ————————————————
    Rewritten || Suzanne || 19
    ————————————————
    Benevolence || Eva || 18
    Shireen || Luca || 18
    ————————————————
    Lamar || Rosa || 17
    Terroriser || Shania || 17
    goud || Qing || 17
    ————————————————





    [ bericht aangepast op 17 aug 2017 - 11:17 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 29 juli 2017 - 20:45 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Mt ^^

    -Zal gelijk de vraag beantwoorden: Wat ik nodig heb om te ontspannen: een goed boek, een schrift of computer waar ik eventueel kan schrijven. Of eigenlijk soms gewoon mijn kamer helemaal leeg, niets geen apparaten aan- alleen mijn telefoon via wat ik muziek luister (:

    [ bericht aangepast op 29 juli 2017 - 15:56 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Dit is echt Super!!


    Ik heb nodig om te ontspannen: Goede mensen om mee te praten, alleen struinen langs de winderige kust, met mijn vriend in bed knuffelen en kunnen praten en kunnen huilen (dus een plek waar alles mag).

    Maar eigenlijk elke omgeving waar ik mezelf kan zijn en waar niet te veel of te weinig prikkels zijn.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Wat ik nodig heb om te ontspannen: een goed en fijn gesprek met iemand, breien, schrijven, grappige filmpjes of een lege en stille omgeving waar ik gewoon even rustig kan worden.


    16 - 09 - '17

    * Bug aan de gang, kan tijdelijk tot het opgelost is alleen via mobiel worden gereageerd.

    Hm..wat ik nodig heb om te ontspannen is een fijne omgeving, goeie film of serie, een lekker boek, schrijfwerk waarin ik me kan verdiepen en goeie muziek voor als ik alleen ben. Ontspannen met mensen gaat alleen als ik de juiste om me heen heb, lekker kan praten of gek doen. Dan voel ik me ook gelukkig! ^^ Maar het meest happy ben ik als ik lekker met mijn hondje op de bank lig te kroelen :)

    [ bericht aangepast op 30 juli 2017 - 14:06 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    > Ik heb de bug gevonden en weggehaald! *O*


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Wat heb ik nodig om te ontspannend? Muziek is altijd goed, maar met een serie kan ik me ook goed ontspannen. Dan moet het wel een goede serie zijn. Verder zijn leuke dingen met vriendinnen doen en leuke/diep gaande conversaties met mijn beste vrienden ook goed voor mijn ontspanning.


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Ik moet alleen zijn om écht te kunnen ontspannen. Gewoon even niemand om me heen en helemaal kunnen doen waar ik zin in heb, zonder te moeten letten op tijd of rekening moeten houden met anderen. Beter nog als het buiten donker is of regent, maar dat heb je niet altijd in de hand ;-)


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Wat ik nodig heb om me te ontspannen? Slaap, heel veel slaap. En voor de rest... eigenlijk niets. Ik ben het meest ontspannen wanneer ik gewoon in mijn bed lig en echt gewoon totaal niets zinnigs doe.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Wat ik nodig heb om te ontspannen: een leeg hoofd, wat vrijwel onmogelijk is voor mij. Ik kan me dan ook niet echt herinneren wanneer ik voor het laatst écht helemaal ontspannen ben geweest.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2017 - 0:01 ]


    everything, in time

    Wat ik doe om te ontspannen? Knuffelen of spelen met de beesten, knutselen, muziek luisteren, leuke YT filmpjes kijken, goed/leuk, ongeforceerd gesprek hebben met iemand. Dat soort dingen zo ongeveer. (:


    Smile. You're beautiful. <3

    Even alleen, buiten zijn. Gewoon rust, voor een lange tijd als dat kan.


    Geloof niet alles wat je denkt

    Als ik wil ontspannen, moet ik helemaal alleen zijn in een doodstille omgeving — allerliefst met mijn boeken of laptop.


    Wat ik nodig heb om te ontspannen: soms stilte, soms niet, gezelligheid met vrienden, een leeg hoofd (geen gedachten), films of series, boeken, niet te veel prikkels.


    Aan niets denken is ook denken.

    Wat heb ik nodig om te ontspannen? Een prikkelarme omgeving; dus geen andere mensen, het liefst zo min mogelijk geluid (muziek mag uiteraard wel^^) en geen fel licht. Gewoon even zijn; niet denken, niet voelen. Ademhalen en verder niks "moeten."

    [ bericht aangepast op 30 juli 2017 - 12:10 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    @ Dreadful: Hehe, amen! Vooral op dat leuke rijmpje op het laatst, maakt het helemaal af.

    Lairz schreef:
    Ik moet alleen zijn om écht te kunnen ontspannen. Gewoon even niemand om me heen en helemaal kunnen doen waar ik zin in heb, zonder te moeten letten op tijd of rekening moeten houden met anderen. Beter nog als het buiten donker is of regent/onweert, maar dat heb je niet altijd in de hand ;-)

    [ bericht aangepast op 30 juli 2017 - 12:14 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.