• Het Grote RPG Topic

    Geef hier je RPG door zodat de RPGlijst up to date blijft!

    Welkom in het Grote RPG Topic, het topic voor RPGers of je nu enkel ORPG doet, al jaren RPGt of net met je eerste RPG wil beginnen. RPG staat voor Role Playing Game en het is een soort schrijfspel waarbij je je eigen karakters kan besturen in een door de topicstarter gecreëerde wereld. In dit topic geven we je onder andere tips en tricks, leggen we je uit hoe een RPG werkt, staat een lijst van de actieve RPGs en kan je natuurlijk zelf chatten over RPGs.


    STANDAARD UITLEG
    • Hoe maak ik een realistische rol?
    • Basis RPG uitleg
    • Hoe maak ik een duidelijk en compleet RPG topic?
    • één op één RPG's

    INSTAP RPG
    INSTAP RPG! - International High is een school op het eiland Fanra die alle fandoms huist, van Harry Potter, tot Tolkien, tot The Hunger Games. Op International High komt alles bij elkaar! Dit RPG is bedoeld als instap RPG voor iedereen die RPGen eens een keer uit wil proberen. Er zitten weinig tot geen regels aan en iedereen kan komen en gaan wanneer hij/zij wilt! Dus kom dit RPG vooral gezellig joinen en misschien is het wel een opstapje naar de geweldige RPG wereld van Quizlet!

    TIPS
    Heb jij nog tips? Laat ze aan ons weten.
    • Maak een lijstje waar je bijhoud op wie je allemaal moet reageren, dan vergeet je het ook niet zo snel. [Gebruik hiervoor bijvoorbeeld https://workflowy.com/.]
    • Wil je samen met iemand anders een RPG openen? Gebruik google docs om daar de beginpost in te zetten, dan kan je het allebei makkelijk aanpassen!

    FAQ
    Heb jij nog vragen? Stel ze in dit topic, dan kunnen wij proberen om er antwoord op geven.

    ☾☾☾

    RPGS
    BE - beginner, makkelijk in te springen voor beginnende rpgers.
    GM - gemiddeld, voor iedereen makkelijk begrijpbaar, niet al te moeilijke verhaallijn en karakters.
    GV - gevorderd, lastige verhaallijn en karakters, niet heel makkelijk om aan mee te doen.
    ? - nog geen niveau bekend.

    Staat jouw RPG er nog niet bij? Laat dan de naam, link, max. woordenaantal en niveau achter. (Het niveau kan je bepalen door hoe moeilijk de storyline is en hoe makkelijk een nieuwe beginnende rpger mee kan doen.)

    NIEUW GEOPEND
          Non fandom
                • The Curse • [250] • [?]
                • Hatelist • [150] • [GM]
                • Spectra Creations • [150] • [?]
                • Mythicon High School • [200] • [?]
                • Nothing Like Highschool • [50] • [GM] • [ENG]
                • Suburbia • [300] • [?]
                • Behind the Curtain • [300] • [GM]
          Fandom


    SPEELTOPIC GEOPEND EN ROLLEN ZOEKEND
          Non fandom
                • Crimes & Riches [200] • [?]
                • Marshall High [200] • [?]
                • Hotel Entropy • [250] • [?]
                • S.O.L.A.R • [250] • [?]
                • Gates of Hell | 16+ • [250] • [?]
                • American Device • [150] • [?]
                • Los Angeles Performing Arts Academy • [250] • [?]
          Fandom
                • The Death Games [250] • [?]
                • The 100 • [300] • [?]
                • The Dauntless Initiaton [200] • [BE]*
                • A Disney Story [100] • [BE]
                • Back to Hogwarts • [200] • [?]
                • Manhattan’s Elite • [300] • [?]
                • Royal Blue Secrets • [300] • [?]


    SPEELTOPIC GEOPEND EN VOL
          Non fandom
                • De Kwaadaardige Club [50] • [BE]
                • War Angels • [300] • [GV] [16+]
                • Koningen van de Stad • [300] • [?]
          Fandom
                • A Modern Marauders Story [300] • [GM]
                • Black Chalk [0] • [?]*



    BUDDY SYSTEEM
    Het leek ons interessant om een “buddy systeem” te hebben, waarbij je met twee of meer mensen elkaar via een lijst of iets dergelijks (workflowy/docs/whatsapp/evernote/quizlet story etc) herinnert aan de RPGs waarin je nog moet posten. Dit is voornamelijk bedoelt om RPGs langer actief te maken en elkaar hierin te motiveren. Je kan in dit topic een buddy zoeken of je zelf samen met je buddy(s) opgeven.
          buddy1 & buddy2 • medium
          Paddiecakes, Granian, Prongsie & Marlow • workflowy

    LAY-OUT
    Je kan altijd gebruik maken van het lay-out topic, maar hier zijn twee basic templates gemaakt door Paddiecakes die gebruikt mogen worden.
    • rollen template
    • post template

    EXTRA
    Dit topic is niet alleen maar voor de bovenstaande dingen, maar je mag hier ook gewoon over RPGs praten, faceclaims bespreken, feedback vragen over rollen enzovoort.

    Als je nog aanvullingen hebt op dit topic: let us know!

    [ bericht aangepast op 27 juli 2017 - 20:06 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Dit is slechts een idee, nog niet echt een verhaallijn. Het is gebaseerd op een droom die ik vannacht had, haha.

    Het gaat over een soort sekte, dat ermee bezig is om een soort perfecte samenleving te creëren (voor nu dan nog in het klein). Het begon, lang geleden, allemaal bij twee stellen die vonden dat ze superieur waren door hun manier van leven. Nu is de groep al behoorlijk gegroeid, maar om groter te worden, hebben ze meer leden nodig. Omdat de sekte helemaal geheim is, kunnen ze niet zomaar leden gaan werven op straat. Daarom hebben ze besloten om een aantal jongens de straat op te sturen om als een soort loverboys meisjes en jongens te gaan strikken. Dit doen ze door hun vertrouwen te winnen en ze vervolgens mee te nemen naar de grote villa waar iedereen leeft. In eerste instantie worden deze jongens en meisjes ondergedompeld in alle schoonheid en rijkdom van de groep. Alles lijkt mooi te zijn, maar zodra je de groep probeert te verlaten, komt er een duistere kant omhoog. Er lopen overal gewapende bewakers rond en die zijn niet te beroerd om je te straffen. Als je eenmaal binnen bent, is het praktisch onmogelijk om weg te gaan.

    Dit is een beetje het idee. Als iemand een idee heeft om er meer een verhaallijn in te stoppen, let me know. C:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ziegler schreef:
    Dit is slechts een idee, nog niet echt een verhaallijn. Het is gebaseerd op een droom die ik vannacht had, haha.

    Het gaat over een soort sekte, dat ermee bezig is om een soort perfecte samenleving te creëren (voor nu dan nog in het klein). Het begon, lang geleden, allemaal bij twee stellen die vonden dat ze superieur waren door hun manier van leven. Nu is de groep al behoorlijk gegroeid, maar om groter te worden, hebben ze meer leden nodig. Omdat de sekte helemaal geheim is, kunnen ze niet zomaar leden gaan werven op straat. Daarom hebben ze besloten om een aantal jongens de straat op te sturen om als een soort loverboys meisjes en jongens te gaan strikken. Dit doen ze door hun vertrouwen te winnen en ze vervolgens mee te nemen naar de grote villa waar iedereen leeft. In eerste instantie worden deze jongens en meisjes ondergedompeld in alle schoonheid en rijkdom van de groep. Alles lijkt mooi te zijn, maar zodra je de groep probeert te verlaten, komt er een duistere kant omhoog. Er lopen overal gewapende bewakers rond en die zijn niet te beroerd om je te straffen. Als je eenmaal binnen bent, is het praktisch onmogelijk om weg te gaan.

    Dit is een beetje het idee. Als iemand een idee heeft om er meer een verhaallijn in te stoppen, let me know. C:

    Oehhh I like the idea, vooral omdat het niet gewoon standaard loverboys is, maar wat meer erachter. Ik denk dat je al een redelijk duidelijke verhaallijn hebt. Je zou kunnen kiezen om te beginnen met dat de loverboys/girls op mensen af moeten gaan stappen, maar dan wordt het denk ik heel erg ORPG, dus misschien kan je doen dat ze al ergens zijn en net beginnen aan de infiltratie? Een grote villa/gebouw etc misschien.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik vind het een leuk idee! c;


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Nothing like Highschool heeft een speeltopic, maar er mogen nog altijd mensen mee doen (:
    @Sanne: Leuk idee, ik denk wel dat er wat animo voor gaat zijn (:


    Mhm?

    Thanks voor de reacties c:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Als je het opent, zou ik dan mee mogen doen? (:


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Haze schreef:
    Als je het opent, zou ik dan mee mogen doen? (:


    Natuurlijk!


    Ik ben eigenlijk nog op zoek die het met mij wil openen


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ziegler schreef:
    (...)

    Natuurlijk!


    Ik ben eigenlijk nog op zoek die het met mij wil openen

    Ik wil het wel proberen?


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Ziegler schreef:
    (...)

    Natuurlijk!


    Ik ben eigenlijk nog op zoek die het met mij wil openen


    Bishhhh I volunteer


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Ik ben ook beschikbaar (:

    [ bericht aangepast op 21 april 2017 - 12:41 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ziegler schreef:
    Dit is slechts een idee, nog niet echt een verhaallijn. Het is gebaseerd op een droom die ik vannacht had, haha.

    Het gaat over een soort sekte, dat ermee bezig is om een soort perfecte samenleving te creëren (voor nu dan nog in het klein). Het begon, lang geleden, allemaal bij twee stellen die vonden dat ze superieur waren door hun manier van leven. Nu is de groep al behoorlijk gegroeid, maar om groter te worden, hebben ze meer leden nodig. Omdat de sekte helemaal geheim is, kunnen ze niet zomaar leden gaan werven op straat. Daarom hebben ze besloten om een aantal jongens de straat op te sturen om als een soort loverboys meisjes en jongens te gaan strikken. Dit doen ze door hun vertrouwen te winnen en ze vervolgens mee te nemen naar de grote villa waar iedereen leeft. In eerste instantie worden deze jongens en meisjes ondergedompeld in alle schoonheid en rijkdom van de groep. Alles lijkt mooi te zijn, maar zodra je de groep probeert te verlaten, komt er een duistere kant omhoog. Er lopen overal gewapende bewakers rond en die zijn niet te beroerd om je te straffen. Als je eenmaal binnen bent, is het praktisch onmogelijk om weg te gaan.

    Dit is een beetje het idee. Als iemand een idee heeft om er meer een verhaallijn in te stoppen, let me know. C:


    Oh my god yash. Als je hulp nodi hebt wil ik gerust helpen c:


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ahh superlief al die reacties! c:
    Het gaat me voornamelijk om het helpen met het onderhouden van de topics, omdat ik daar soms nogal laks in kan zijn. Ik wil vanavond beginnen aan een opzetje, misschien is het fijn als ik die aan iemand kan doorsturen om het even door te lezen. :Y)


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Oh en heeft iemand misschien een idee voor een naam voor de groep/sekte? c:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Rebirth


    Everything is illuminated by the light of our past.

    melior animis
    (superior mind)


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.