• Ik ben nooit heel actief geweest op Quizlet, maar ik had even een plaatsje nodig om mijn hart te luchten. En mogelijk bijkomend advies zou erg welkom zijn.

    Sinds een maand geleden is er redelijk wat veranderd in mijn leven. Ik ben verhuisd van kot en ben terecht gekomen in een klein studentenhuis van 4 studenten. Ik deel mijn verdieping met 1 kotgenoot en met hem had ik meteen een goede klik. Al snel werd het duidelijk dat we heel veel dezelfde interesses deelden en kwamen ook goed overeen met de kleine dingen, zoals de keuken opruimen en de douche degelijk achterlaten.
    Ook een maand geleden zijn mijn ex en ik uit elkaar gegaan, en dat was niet bepaald een makkelijke breuk geweest. Bovendien heeft dat moeilijke gesprek plaatsgevonden op mijn kot, en laten we zeggen dat de muren echt zo dun zijn als papier. Mijn buur heeft dus eigenlijk grotendeels alles gehoord, terwijl ik hem toen maar 2 dagen kende. Je kan je best wel voorstellen dat dat best even awkward was, de dag erna toen ik hem terug tegenkwam. Ik moet wel zeggen dat ik mijn hart goed heb kunnen luchten bij hem en ik merk ook dat het veel heeft geholpen om met hem te praten. Sindsdien eten we bijna elke avond samen en praten we urenlang over vanalles.
    Vorige week had hij gevraagd om samen eens film te kijken, waarop ik had toegestemd. Het was een best gezellige avond, al merkte ik dat hij een beetje raar begon te doen. Eenmaal ik terug op mijn kot was, had hij me een berichtje gestuurd met de vraag of ik het wat gezellig had gevonden. Dat vond ik maar absurd, aangezien ik hem 5 seconden erna nog had gezien, en we praktisch 3 meter van elkaar leven.
    Gisteren kreeg ik opeens een bericht van hem, met de vraag of ik eens een keertje mee uit wilde gaan. Jup, daar was het. Mijn vermoeden, dat hij me wel leuk vindt (of dat denk ik tenminste toch) was bevestigd. En om eerlijk te zijn, ondanks mijn recente breuk met mijn ex, begin ik ook wat voor hem te voelen. Hij heeft zeg maar, de dingen die ik gemist heb bij mijn ex.

    Maar, er is dan nog een belangrijk detail. Een goede vriendin van mij is de beste vriendin van die ex. En, zij was vroeger bevriend met mijn kotgenoot. Al heeft ze sinds ik haar verteld had dat hij mijn nieuwe buur was, er niet veel goede dingen over verteld, in de zin van dat hij een beetje apart is en dat soort dingen. Zij maakt vaak van een mug een olifant, maar toch vind ik haar reacties niet al te positief. Bovendien heb ik haar nog niks verteld van de avonden dat we samen eten en dat we best al veel weten over elkaar. Laat staan dat ze nu opeens te horen krijgt dat hij me heeft uitgevraagd. Gegarandeerd dat zij dat ook tegen mijn ex zal vertellen, en ik weet dat hij in staat is me voor veel mensen zwart te maken. Enkel een heel goede vriendin van me weet over de hele situatie, ook omdat ik wat bang ben hoe mensen gaan reageren als ik vertel dat ik mogelijk een nieuwe vriend heb, slechts een paar weken na mijn vorige relatie.

    Momenteel weet ik niet goed wat ik moet doen. Ik ben zelf nog niet volledig overtuigd van mijn gevoelens tegenover hem, ook omdat ik nog zit met die recente breuk. En stel dat het fout loopt, dan moet ik nog wel een heel jaar met hem weten samen te leven op dezelfde verdieping. Ik probeer hem een beetje af te houden, dus niet te veel mogelijke signalen te geven, maar daar heb ik het eigenlijk enorm moeilijk mee. Het is bijna sterker dan mezelf. En ik zie hem haast elke dag. Het is nogal moeilijk als ik hem zou moeten negeren.

    Ugh, ik weet het echt niet meer momenteel... Hopelijk is er iemand die me een beetje advies kan geven


    Tell me, my friend. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?

    Je moet doen wat voor jou goed voelt. Als je nog even tijd nodig hebt i.v.m je ex, dan moet je die tijd nemen. Als hij je echt leuk vind, respecteert hij dat wel.
    En eigenlijk zou ik je alleen maar aanraden om die tijd ook echt te nemen. Het is logisch dat je, zo snel na een breuk, bij iemand anders alles vind wat je bij je ex nooit gekregen hebt. Ik zou je aanraden om wel gewoon leuke dingen met hem te blijven doen, maar er gewoon nog even geen stempels als 'uitgaan' op te plakken.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ik kan me voorstellen dat je niet zo goed weet wat je hiermee aan moet. Je kunt echter niet kiezen op wie (of wanneer) je verliefd word.
    Als jij van mening bent dat je meer tijd nodig hebt (wat ik heel goed snap), moet je deze tijd ook nemen. Ik zou dit echter wel bespreken met je huisgenootje, zodat hij niet het gevoel krijgt dat zijn emoties en intenties onopgemerkt blijven.
    Wat betreft je vriendin; persoonlijk hou ik niet van mensen die op zo’n manier praten over anderen. Ik zou haar verhalen vergeten en zelf je eigen beeld schetsen van hoe je huisgenootje werkelijk is. Volg je gevoel! Laat het oordeel van andere mensen je niet tegenhouden om te doen waar je je goed bij voelt. Zoals mijn opa altijd zei: “Meisje, doe wat je wil. Kletsen (over je) doen ze toch.” Mensen die je zwart willen maken doen dat toch wel, ze vinden altijd wel iets om over te muggenziften.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Dreadful schreef:
    Ik kan me voorstellen dat je niet zo goed weet wat je hiermee aan moet. Je kunt echter niet kiezen op wie (of wanneer) je verliefd word.
    Als jij van mening bent dat je meer tijd nodig hebt (wat ik heel goed snap), moet je deze tijd ook nemen. Ik zou dit echter wel bespreken met je huisgenootje, zodat hij niet het gevoel krijgt dat zijn emoties en intenties onopgemerkt blijven.
    Wat betreft je vriendin; persoonlijk hou ik niet van mensen die op zo’n manier praten over anderen. Ik zou haar verhalen vergeten en zelf je eigen beeld schetsen van hoe je huisgenootje werkelijk is. Volg je gevoel! Laat het oordeel van andere mensen je niet tegenhouden om te doen waar je je goed bij voelt. Zoals mijn opa altijd zei: “Meisje, doe wat je wil. Kletsen (over je) doen ze toch.” Mensen die je zwart willen maken doen dat toch wel, ze vinden altijd wel iets om over te muggenziften.

    Amen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    FireKeeper schreef:
    Je moet doen wat voor jou goed voelt. Als je nog even tijd nodig hebt i.v.m je ex, dan moet je die tijd nemen. Als hij je echt leuk vind, respecteert hij dat wel.
    En eigenlijk zou ik je alleen maar aanraden om die tijd ook echt te nemen. Het is logisch dat je, zo snel na een breuk, bij iemand anders alles vind wat je bij je ex nooit gekregen hebt. Ik zou je aanraden om wel gewoon leuke dingen met hem te blijven doen, maar er gewoon nog even geen stempels als 'uitgaan' op te plakken.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Dankjewel voor jullie reacties. Eigenlijk komt het wel goed uit dat het nu herfstvakantie is, dan ben ik toch even alleen om wat na te denken, zonder dat hij elk moment zou kunnen binnenvallen.

    Ik heb het er met hem nog niet echt over gehad, omdat ik dat liever persoonlijk doe ipv via fb. Ik hoop maar dat hij het een beetje begrijpt. Het zou erg vreemd zijn anders om nog met hem samen te leven :x


    Tell me, my friend. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?