• Op school moeten we debatteren voor het vak Nederlands. Nu heeft mijn 'groepje' de stelling "Smartphones op de fiets moeten verboden worden."

    Omdat dit een stelling is waar je lastig tegenargumenten voor kunt vinden, dachten een vriendin en ik: Oooh, dit kunnen we wel! Maar na nader research blijkt dat er echt vrijwel geen goede tegenargumenten zijn...

    Kunnen jullie ons helpen met de tegenargumenten? Mocht je echt een goede hebben, plaats de bron er dan ook bij (misschien dat er dan nog meer staat namelijk)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Iets als dit?
    - Voor lange ritten kan je een telefoon voor muziek gebruiken.

    Yrden schreef:
    Iets als dit?
    - Voor lange ritten kan je een telefoon voor muziek gebruiken.


    Dit. Of voor navigatie?
    En het is vrijwel onmogelijk om te handhaven, dus heeft een verbod weinig zin?
    Dit is inderdaad lastig

    [ bericht aangepast op 14 april 2017 - 10:47 ]


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    Dubbel.

    [ bericht aangepast op 14 april 2017 - 10:46 ]


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    Apaixonar schreef:
    (...)

    Dit. Of voor navigatie?
    En het is vrijwel onmogelijk om te handhaven, dus heeft een verbod weinig zin?
    Dit is inderdaad lastig


    Navigatie is idd een goede, thanks!

    En het verbod daar is een wetsvoorstel voor gedaan wat het nog lastiger maakt


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    als ik 's avonds (lees nacht aka donker) naar huis of naar een feestje naar whatever waar ik aan het fietsen ben, fiets en dit alleen moet doen, doe ik altijd alsof ik aan het bellen ben en staat het huisnummer klaar voor het geval dat ik ontvoerd of verkracht word :'D het nepbellen is voor de eventuele verkrachters/ontvoerders af te schrikken idk of dit wat is hahaha

    [ bericht aangepast op 14 april 2017 - 16:03 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Duckling schreef:
    als ik 's avonds (lees nacht aka donker) naar huis of naar een feestje naar whatever waar ik aan het fietsen ben, fiets en dit alleen moet doen, doe ik altijd alsof ik aan het bellen ben en staat het huisnummer klaar voor het geval dat ik ontvoerd of verkracht word :'D het nepbellen is voor de eventuele verkrachters/ontvoerders af te schrikken idk of dit wat is hahaha



    Dit is iets wat echt super veel meisjes doen inderdaad. Ik vind het dit dus ook een heel goed tegenargument. Het wordt heel vaak gebruikt die techniek.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Duckling schreef:
    als ik 's avonds (lees nacht aka donker) naar huis of naar een feestje naar whatever waar ik aan het fietsen ben, fiets en dit alleen moet doen, doe ik altijd alsof ik aan het bellen ben en staat het huisnummer klaar voor het geval dat ik ontvoerd of verkracht word :'D het nepbellen is voor de eventuele verkrachters/ontvoerders af te schrikken idk of dit wat is hahaha



    Dit is een hele goede, thanks! Volgens mij zijn hier ook artikelen over die ik kan gebruiken om mijn argument te bewijzen, dus dat is helemaal top! Thanks, had ik nog niet aan gedacht!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik weet niet of muziek handig is om te gebruiken als argument, want dan krijg je normaal het tegenargument dat je het verkeerd minder tot niet hoort.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    Ik weet niet of muziek handig is om te gebruiken als argument, want dan krijg je normaal het tegenargument dat je het verkeerd minder tot niet hoort.

    Dan heb je als argument dat niet iedereen zijn muziek te hard zet. En dat mensen die lopen dan ook geen muziek mogen luisteren omdat ze het verkeer minder horen. Mensen die autorijden ook niet met de autoradio aan. Dus dan zouden telefoons en muziek allemaal en overal verboden moeten worden.

    [ bericht aangepast op 15 april 2017 - 10:58 ]

    Ledecky schreef:
    Ik weet niet of muziek handig is om te gebruiken als argument, want dan krijg je normaal het tegenargument dat je het verkeerd minder tot niet hoort.


    Nee, muziek wordt honderdduizend keer ontkracht dus dat is idd niet slim


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Yrden schreef:
    (...)
    Dan heb je als argument dat niet iedereen zijn muziek te hard zet. En dat mensen die lopen dan ook geen muziek mogen luisteren omdat ze het verkeer minder horen. Mensen die autorijden ook niet met de autoradio aan. Dus dan zouden telefoons en muziek allemaal en overal verboden moeten worden.


    Het risico op een ongeval als je met muziek fietst is blijkbaar 10 keer groter. Ik zou dat dan toch niet als argument gebruiken tijdens een debat. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Yrden schreef:
    (...)
    Dan heb je als argument dat niet iedereen zijn muziek te hard zet. En dat mensen die lopen dan ook geen muziek mogen luisteren omdat ze het verkeer minder horen. Mensen die autorijden ook niet met de autoradio aan. Dus dan zouden telefoons en muziek allemaal en overal verboden moeten worden.


    Als je muziek luistert via een radio hoor je ook nog de omgeving om je heen. Als je muziek luistert via oortjes, sluit je de wereld letterlijk buiten aangezien je daardoor veel minder omgevingsgeluiden hoort. Bovendien sluit je ook nog je visie af als je een muziekje opzet of e.d, dus dan blokkeer je eigenlijk je twee voornaamste zintuigen. Telefoons in de auto zijn al verboden. Dus ik zou het niet meteen als argument aandragen.
    Zelf vind ik die over veiligheid nog het best. Ik fiets en bel super vaak als ik in mijn eentje naar huis fiets.


    Tijd voor koffie.

    Jammer schreef:
    (...)

    Als je muziek luistert via een radio hoor je ook nog de omgeving om je heen. Als je muziek luistert via oortjes, sluit je de wereld letterlijk buiten aangezien je daardoor veel minder omgevingsgeluiden hoort. Bovendien sluit je ook nog je visie af als je een muziekje opzet of e.d, dus dan blokkeer je eigenlijk je twee voornaamste zintuigen. Telefoons in de auto zijn al verboden. Dus ik zou het niet meteen als argument aandragen.
    Zelf vind ik die over veiligheid nog het best. Ik fiets en bel super vaak als ik in mijn eentje naar huis fiets.


    Ik heb geluid doorlatende oortjes, dus ik hoor alles nog. Ik fiets daarmee af en toe voor lange afstanden in t verkeer. Dus niet alle oortjes zijn slecht.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Nonpluvius schreef:
    (...)

    Ik heb geluid doorlatende oortjes, dus ik hoor alles nog. Ik fiets daarmee af en toe voor lange afstanden in t verkeer. Dus niet alle oortjes zijn slecht.


    Zeker niet, maar voor politieagenten/verkeersdeelnemers is het verschil tussen iemand met gewone oortjes en geluidsdoorlatende oortjes niet te zien.


    Tijd voor koffie.