• Stresskip nummer 1 hier, hallo. Ik heb jullie hulp nodig en nogal dringend.
    Het zit zo dat ik nog nooit van mijn leven last had gehad van stress tot eind vorig jaar. Nu is de stress al zo erg geworden dat ik sukkel met mijn bloeddruk waardoor ik me vaker slecht voel. Ik kan me amper concentreren, ik zie de fun in veel dingen niet meer en ik lach gewoon veel minder dan normaal. Mijn vrolijke dagen hebben gewoon plaats gemaakt voor grijze dagen. Mijn dokter wil me echter geen medicatie geven, omdat hij denkt dat mijn bloeddruk dan te laag kan zijn, gezien mijn bovendruk en onderdruk nogal erg willen verschillen en omdat hij vooral denkt dat het dus om de stress is. Ik heb al wat geprobeerd om de stress te verminderen zoals yoga, breien en zo, maar ik kan de ontspanning er in niet meer terug vinden.

    Herkennen jullie dit? Of hebben jullie enige tips om mij te redden van dit gedoe, want het is gewoon niet meer gezond in mijn ogen?


    16 - 09 - '17

    Ahw Sylvie toch! :c
    Wat shit zeg! Ik wist dat je sukkelde met je bloeddruk enzo en dat het niet altijd even gemakkelijk gaat, maar ik wist niet dat je zo veel stress ervaart :c

    Enja, wat kun je doen...
    Ik denk sowieso dat je jezelf piekmomenten mag geven. Momenten waarop je jezelf toestaat om even een grijze dag te hebben. Soms luister ik bewust naar zielige muziek, of eet ik een stuk chocola. Omdat ik mezelf even zielig mag vinden.
    Maar daarna moet je jezelf ook weer bij elkaar pakken. Een rondje wandelen bijvoorbeeld. Zo had ik vandaag totaal geen zin om het huis uit te gaan, en toen mijn moeder me vroeg ik mee ging wandelen met de hond, heb ik ja gezegd, omdat ik haar dat eerder had beloofd. Maar eenmaal buiten deed het me toch goed:)

    Of luister juist naar vrolijke muziek. Is er misschien een bepaald nummer, of een bepaalde artiest, waar je altijd vrolijk van wordt, als je dat hoort?
    Of, luister naar dit liedje. Ik kan het natuurlijk niet voor iemand anders invullen, maar ík kan niet anders dan vrolijk worden van dit nummer ;p

    Hmm, wat kun je nog meer doen... Beetje mindfulness misschien? Bewust zijn van wat je doet. Drink je een kopje thee? Proef eens hoe lekker het eigenlijk is. Of de warmte van de thee, als je je handen om het kopje heen sluit. Of de zon, die onlangs een grijze dag, zich tóch even laat zien. Geniet van de vogels die je hoort fluiten.

    Zo iets? Ik zeg ook maar wat;)


    Inspiration can hit you any time

    Bedankt Amber, ik zal proberen om iets met je tips te doen!


    16 - 09 - '17

    Oh, dit is handig. ^^


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    You're welcome!<3


    Inspiration can hit you any time

    Ohja! Nog een tip van de ervaringsdeskundige;
    Kijk vooral ook naar wat je lichaam zegt dat het nodig heeft. Ik zit al een tijdje niet goed in mijn vel, dat gaat met ups en downs. Ik wilde heel graag gaan sporten, zumba, want dat vind ik erg leuk. Maar elke keer als puntje bij paaltje kwam, ging ik toch niet. Gewoon geen energie. En elke keer opnieuw voelde ik me weer slecht dat ik niet was geweest. Maar nu heb ik weer meer motivatie goed, dat er nu vakantie is bij zumba, helpt niet echt mee, maar okee.

    Wat ik bedoel is; luister naar wat je lichaam nodig heeft. Geeft je lichaam aan dat het rust nodig heeft? Dan neem die rust. Maar als je lichaam aangeeft dat het iets actiefs wilt doen, doe dat dan. Want ook inspanning (zoals sporten) kan ontspanning geven:)


    Inspiration can hit you any time

    Ruska schreef:
    Ohja! Nog een tip van de ervaringsdeskundige;
    Kijk vooral ook naar wat je lichaam zegt dat het nodig heeft. Ik zit al een tijdje niet goed in mijn vel, dat gaat met ups en downs. Ik wilde heel graag gaan sporten, zumba, want dat vind ik erg leuk. Maar elke keer als puntje bij paaltje kwam, ging ik toch niet. Gewoon geen energie. En elke keer opnieuw voelde ik me weer slecht dat ik niet was geweest. Maar nu heb ik weer meer motivatie goed, dat er nu vakantie is bij zumba, helpt niet echt mee, maar okee.

    Wat ik bedoel is; luister naar wat je lichaam nodig heeft. Geeft je lichaam aan dat het rust nodig heeft? Dan neem die rust. Maar als je lichaam aangeeft dat het iets actiefs wilt doen, doe dat dan. Want ook inspanning (zoals sporten) kan ontspanning geven:)


    Goede tip, maar deed ik al wel. Als ik het gevoel heb dat ik even moet liggen of zo, dan doe ik dat ook wel. Maar alsnog bedankt!


    16 - 09 - '17

    Misschien dat je huisarts bereid is om je door te verwijzen naar de POH-GGZ? Je geeft aan dat stress ten grondslag ligt aan je lichamelijke klachten. Naast goed voor je lichaam zorgen, denk ik dat het ook belangrijk is om aandacht te besteden aan de oorzaak, ook als die niet lichamelijk is.


    I was an angel living in the garden of evil

    Westwick schreef:
    Misschien dat je huisarts bereid is om je door te verwijzen naar de POH-GGZ? Je geeft aan dat stress ten grondslag ligt aan je lichamelijke klachten. Naast goed voor je lichaam zorgen, denk ik dat het ook belangrijk is om aandacht te besteden aan de oorzaak, ook als die niet lichamelijk is.


    Ik kan er altijd weer met hem over praten, maar hij zegt toch steeds hetzelfde. Hij vind niet dat ik meteen erg paniekerig moet zijn.


    16 - 09 - '17

    xSunshineee schreef:
    (...)

    Ik kan er altijd weer met hem over praten, maar hij zegt toch steeds hetzelfde. Hij vind niet dat ik meteen erg paniekerig moet zijn.

    Dat is niet zo netjes van hem. Je huisarts kan namelijk niet voor je bepalen of je ergens paniekerig over mag/kan zijn. Het is niet alsof je het aan en uit kan zetten.


    I was an angel living in the garden of evil

    Wat dacht je van een sport doen? Heel veel sportseizoenen starten nu. Misschien kan je iets recreatief zoeken en en daar een initiatiecursus in volgen?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Wat dacht je van een sport doen? Heel veel sportseizoenen starten nu. Misschien kan je iets recreatief zoeken en en daar een initiatiecursus in volgen?


    Dat kan ik doen, ja. Bedankt voor de tip, Erica!


    16 - 09 - '17

    Ik ontspan soms ook te weinig, maar als ik ga kajakken, of les geef in het kajakken, dan voel ik me helemaal op mijn plaats.
    En ik ben ook een stresskieken. :')


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Ik ontspan soms ook te weinig, maar als ik ga kajakken, of les geef in het kajakken, dan voel ik me helemaal op mijn plaats.
    En ik ben ook een stresskieken. :')


    Dat kan ik begrijpen. Ik heb gisteren en vandaag in de tuin gewerkt en ik had nergens last van. Ik voelde me in ieder geval toch niet slecht, maar ik stond er ook niet bij stil. Ik ga sowieso wel eens kijken of ik weer kan gaan dansen of zo.


    16 - 09 - '17