• Helleu,

    Tegenwoordig heb ik het vak 'western way of war' op school. Het zal je ongetwijfeld ontzettend verrassen dat dit vak over oorlog gaat. Ik ben dus heel blij met dit vak, aangezien ik echt 0 verstand heb van oorlog en het wel heel handig kan gebruiken bij het schrijven.

    However, mijn opleiding is dus in het Engels en met mijn gebrekkige oorlogskennis heb ik geen idee hoe je het volgende in het Nederlands zegt: siege engine, dus zegmaar dingen die ze vroeger gebruiken om een stad te belegeren. Google is vandaag niet mijn beste vriend, aangezien 'belegeringsmotor' niet het woord was waar ik naar zocht. Tenminste, dat denk ik. Ik vind het in ieder geval belachelijk klinken, aangezien ze in de tijd dat ik dit gebruik nog nooit van een motor gehoord hadden. En het klinkt gewoon ontzettend lame.

    Is er iemand die misschien meer verstand heeft van oorlog dan google die mij hiermee kan helpen? (:


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Voor dit soort termen zoek ik ze altijd op Wikipedia en druk daar op Nederlands, haha. Is echt een lifehack!

    https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Belegeringswapen


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    Voor dit soort termen zoek ik ze altijd op Wikipedia en druk daar op Nederlands, haha. Is echt een lifehack!

    https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Belegeringswapen


    Dit is echt slim, though. En deze pagina vertelt mij ook gewoon precies wat ik moet hebben. Al vraag ik me af hoe ik deze studie kan doen en dit niet weet, maar oké. THANK YOU


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    :Y)

    En daar is de studie voor! Nieuwe dingen leren :')


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Even slighly offtopic, maar dat klinkt echt als een mega interessant vak. (krul)


    ars moriendi

    Dat vak klinkt echt vet interessant!

    Ja, het is ook heel interessant. Ik vind dit vak echt oprecht zo leuk en ik ben ontzettend blij dat ik hierin terecht gekomen ben. Eigenlijk is het gewoon militaire geschiedenis van Europa, maar dan onder een fancy naam.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Skorpios schreef:
    Ja, het is ook heel interessant. Ik vind dit vak echt oprecht zo leuk en ik ben ontzettend blij dat ik hierin terecht gekomen ben. Eigenlijk is het gewoon militaire geschiedenis van Europa, maar dan onder een fancy naam.


    Het klinkt echt interessant!
    Gaat het over verschillende tijdsperiodes heen of focust het meer op de Nieuwste Tijd en de Hedendaagse oorlogsgeschiedenis?


    The soul needs autumn.

    Wervelwind schreef:
    (...)

    Het klinkt echt interessant!
    Gaat het over verschillende tijdsperiodes heen of focust het meer op de Nieuwste Tijd en de Hedendaagse oorlogsgeschiedenis?

    Het gaat over Western Way of War, wat de theorie is dat door een superiore manier van oorlogvoeren verklaard kan worden waarom het Europa voornamelijk vanaf 1500 dominant kon worden in de wereld. Je begint zegmaar bij de oude Grieken en dan ga je langzaam door de tijd heen en bekijk je de verschillende manieren waarop er oorlog gevoerd werd en in hoeverre er continuity is. En af en toe kijk je dan ook naar andere stijlen oorlog en vergelijk je het en zo.

    En nouja, dan zijn er dus ook allerlei ideeën of er wel zoiets bestaat als een 'western way of war', maar het is in ieder geval echt super interessant om iets van oorlog te weten in verschillende tijdperiodes. Het maakt mij als schrijver ook (iets) meer confident om over oorlog te schrijven, al is dat natuurlijk niet het doel van het vak :').


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Supertof, en ik kan me voorstellen dat het je zekerder maakt wanneer je schrijft over oorlog. Dat is echt een wereld die ik zelf ook nog beter zou willen begrijpen. Ik vind geschiedenis altijd super interessant, voornamelijk WWII, maar een apart vak over oorlogvoering in het westen zou echt een aanvulling zijn.

    Mag ik vragen waar je deze lessen volgt? Zijn ze een aanvulling op een specifieke opleiding?


    ars moriendi

    Apocalyptic schreef:
    Supertof, en ik kan me voorstellen dat het je zekerder maakt wanneer je schrijft over oorlog. Dat is echt een wereld die ik zelf ook nog beter zou willen begrijpen. Ik vind geschiedenis altijd super interessant, voornamelijk WWII, maar een apart vak over oorlogvoering in het westen zou echt een aanvulling zijn.

    Mag ik vragen waar je deze lessen volgt? Zijn ze een aanvulling op een specifieke opleiding?

    Tuurlijk, ik doe liberal arts & sciences, dus ik heb sowieso een aantal random vakken. Op dit moment volg ik trouwens ook Modern history, wat o.a. over WWII gaat.

    Ik weet niet of je bekend bent met het concept van liberal arts & sciences, maar dit zijn de vakken die je op mijn opleiding kan volgen:
    UCR

    Eerlijk gezegd hebben de geschiedenis courses hier me wel echt veel geïnspireerd, en ik wil er misschien ook wel iets mee gaan doen na deze opleiding.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.