• Want ik snap het niet echt (het is heel onduidelijk voor mij). Ik heb me op studielink ingeschreven voor 2 opleiden waar ik sowieso wordt aangenomen omdat er geen decentrale selectie voor is (ben er nog niet zeker uit, maar wil gewoon ingeschreven staan, want dat moet voor 1 mei). Maar nu staat er dit: Als het collegegeld is voldaan, is je inschrijving definitief en krijg je je inschrijvingsbewijs toegestuurd.

    Ben ik nu niet officieel ingeschreven en moet ik nu per se betalen om écht ingeschreven te staan? Ik denk dat we bijna allemaal wel weten dat er de stress is met voor 1 mei inschrijven etc. Maar straks heb ik niet betaald voor 1 mei en dan ben ik niet ingeschreven. Of werkt dat niet zo?

    Help want ik wil me hier niet druk om hoeven maken als ik nog bezig ben met leren om überhaupt te slagen.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Je hoeft nog niet te betalen! Die zorg had ik vorig jaar ook, maar dat hoeft niet. Dat hoeft volgens mij pas 1 september.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Je betaalt pas in augustus/september voor de opleiding die je daadwerkelijk gaat doen en je kunt je op ieder moment uitschrijven voor de andere (volgens mij is ergens in augustus wel de max).


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Je betaalt pas in september hoor (:
    De Rijksuniversiteit Groningen schrijft bijvoorbeeld pas eind september af en je kunt zelfs per maand betalen. Dus no worries, je bent gewoon ingeschreven alleen per 1 september pas officieel als je dán betaald hebt.


    I am an idiot, I move.

    Solomita schreef:
    Je hoeft nog niet te betalen! Die zorg had ik vorig jaar ook, maar dat hoeft niet. Dat hoeft volgens mij pas 1 september.


    Maar DUO/Studielink is wel all about van: "Voer je betaalgegevens in!!"
    Moet dat wel al of hoeft dat ook niet?


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    (...)

    Maar DUO/Studielink is wel all about van: "Voer je betaalgegevens in!!"
    Moet dat wel al of hoeft dat ook niet?


    Dat kan, maar hoeft niet. Ik betaalde mijn eerste keer collegegeld te laat omdat ik hier lui mee was geweest en toen werd mijn studentenaccount geblokkeerd (was al weken bezig) en moest ik allerlei balies af.

    Je kunt het dus best later doen, als je het maar niet vergeet 🙊

    Als je je betaalgegevens invult krijg je volgens mij mailtjes dat je geregistreerd staat bij de universiteit. Maar dan betaal je dus nog niet en moet je nog officieel toegelaten worden (was bij mij zo omdat mijn matching verplicht was maar ik weet niet hoe dat bij jou is)


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Standal schreef:
    (...)

    Maar DUO/Studielink is wel all about van: "Voer je betaalgegevens in!!"
    Moet dat wel al of hoeft dat ook niet?

    Ze schrijven het pas in september of zoiets af. Wordt nog een precieze datum voor gegeven.


    Deep inside, I've never felt alive

    Het ligt een beetje aan de universiteit. Universiteit van Amsterdam schrijft al in augustus af, RUG inderdaad pas in september. Maar je hoeft je nu in ieder geval nergens druk om te maken.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Je bent inderdaad niet officieel ingeachreven, maar voor nu heb je genoeg gedaan. Je kan straks kiezen of je je collegegeld in een keer of in tien termijnen wilt betalen. Ergens in de zomer krijg je nog bericht dat je dat moet doen en dat je je inschrijving compleet moet maken.
    Volgens mij hoef je dat maar voor een atudie te doen en wordt je op de ander niet eens toegelaten als je het niet doet. Mijn opleiding liet het in ieder geval zo klinken, hehe. Maar het is wel zo netjes om je uit te schrijven. Anders word je ook onnodig overspoeld dooe hun mails. Ik heb het om die reden namelijk wel gedaan, ook omdat ik bang was om alsnog betalingsgerinneringen te keijgen terwijl ik daar miet studeerde. ;p


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes