• Ik heb besloten die kleine boterham met een klein laagje pindakaas te vervangen door salades tussen de middag. En nee, niet zo'n sla-salades, maar meer pastasalades, bulgursalades en misschien quinoasalades.
    1. hebben jullie lekkere recepten hiervoor? Of misschien een lijstje met allemaal dingen die je in die salades kunt gooien?
    2. stel dat ik het voor een hele week op maandag maak, gaat dat? Kan ik het een paar dagen in de ijskast bewaren? Mag het in de diepvries en dan weer ontdooit?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    pasta/bulgur en quinoa salades kun je maximaal twee dagen na bereiding in de koeling bewaren. Wel een notitie als je rijst(soorten) in salades gaat verwerken, is het beter om deze direct weg te gooien en niet te bewaren. Men doet wel vaak net zoals pasta's maximaal 2 dagen in de koeling, maar in mijn opleiding is het geleerd om deze producten zowel warm als koud niet meer te gebruiken (met uitzondering tot dessertrijst na verwerking.)

    Ik ben zelf niet een persoon van de diepvries en heb dit nooit geprobeerd en zal het ongetwijfeld ook nooit proberen. De versheid zal er wel af gaan, naar mijn mening. Je kan het best het minst in de diepvries doen, ook al is het misschien handig als student. Echter kun je het proberen.

    Qua recepturen, ik zou zelf gewoon wat je lekker vind erin doen. Gewoon experimenteren en (gezonde) producten toevoegen die in jouw budget passen. Ga desnoods naar Turkse markten. Daar zijn vaak de groentes (van een klasse 3 kwaliteit) waardoor ze krommer zijn e/d, maar wel gewoon goed voor een lagere prijs.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    -> Titel aangepast


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Als je je producten niet aanmaakt met een sausje kun je het een aantal dagen in de koeling bewaren. Dus sla met tomaatjes en olijfjes en pasta kan gewoon in de koelkast en dan kun je last minute vlak voor het eten het op smaak brengen en bijvoorbeeld een vinaigrette eroverheen gooien.

    Ik ben echt in love met pasta salade met rucola, tomaatjes, mozzarella, olijven en basilicum (verse). Een koude salade dus laat je pasta goed afkoelen en alleen een beetje olie op de kale pasta zodat het niet aan elkaar gaat plakken.
    Ik zou het dan in een bak bewaren waar je het dan wel op elkaar in de bak bewaart maar nog niet door elkaarheen roert.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    In de koelkast kan je het perfect een aantal dagen bewaren, maar een week weet ik niet zeker. Salade het best niet invriezen.


    16 - 09 - '17

    Ik maak wel eens graag een salade van rucola, beetje droge penne, zongedroogde tomaatjes, geitenkaas, een beetje appel, pijnboompitten en soms ook wat croutons. Ik maak daarbij dan een honingdressing. Dat is mijn lievelings-zelfgemaakte-salade. Soms zit er zelfs geen penne/pasta bij. Ik maak altijd voor 2 dagen, perfect te bewaren in de koelkast. (croutons pas later toevoegen want anders zijn ze niet meer krokant). ^^
    Maar voor de rest ben ik niet zo creatief.

    Ik heb wel een interessant adresje voor je: The Domestic Geek
    Ik kijk heel graag naar haar filmpjes, maar maak eigenlijk nooit iets na haha. Maar het ziet er wel altijd lekker uit! (Ze verteld doorgaans ook hoe lang je iets kan bewaren of maakt soms filmpjes van 'make ahead'.) Aanrader!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Oké, wat ik zelf echt heel, héél lekker vind, is super simpel. Je mixt gewoon wat tomaat, sla, komkommer en dan bak je wat spekjes met ui. Dat mix je vervolgens door elkaar. Warm vind ik het super lekker, maar koud ook. Vaak roost ik er nog wat toost met zelfgemaakte knoflooksaus bij.

    Verder, raad ik zongedroogde tomaten aan - die zijn overal lekker bij. Of feta. Of pijnboompitten. Of tonijn.

    Nu heb ik zin in salade.


    Tijd voor koffie.

    Salade met tomaat, kaas en honingmosterddressing. Echt een aanraden om te maken.

    ik werk in een fruitwinkel waar we allerlei slaatjes verkopen, dus ik weet er wel verschillende. (: wat helpt om slaatjes langer goed te laten, is azijn en olie gebruiken (dat gaat ook verkleuring tegen), maar alsnog blijft het toch maximum een dag of drie, vier goed.

    Ik vind tomaat, mozzarella, basilicum, peper, zout, azijn en oliefolie een hele goede combinatie (wbw) Mhh, verder kan je linzen maken (ook erg gezond en lekker, vind ik (: ), salade nicoise, bloemkoolsalade, aspergesalade, koolwortelsalade, knolseldersalade, rijstsalade, noem maar! Je kan een heleboel recepten online vinden, want ik weet het allemaal zo niet uit mijn hoofd. Moest je een dag niets willen maken, kan je altijd naar een groentewinkel gaan (gewoonlijk worden daar wel bereide slaatjes verkocht).


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys