• Wauw, het is echt een eeuwigheid geleden dat ik een topic op Q heb geopend zeg. Ik zat zelfs een tijdje te twijfelen onder welke subforum dit topic paste terwijl ik 'vroeger' al vantevoren wist onder welke subforum een onderwerp past.


    Maargoed, here goes....

    Het is nu 2.40 uur in de morgen op Curacao en ik ben klaarwakker, maar binnen een paar uren ga ik het 's nachts wakker wezen obviously dik betreuren. Want binnen 9 uren heb ik Mijn. Eerste. Rijles. Ooit.
    Ik ben 20 jaar oud en wordt dus al twee kleine jaren als "meerderjarig" beschouwt. Maar dit hier, mijn eerste rijles, voelt als het eerste "grown up" ding dat ik sinds mijn "meerderjarigheid" heb gedaan. (Ja sure, ik heb af en toe alcohol naar achter geschoten maar dat deed ik al lang voor m'n achtiende, dus dat telt niet haha) Echter ben ik wel een beetje zenuwachtig. Ik heb nog nooit mijn voet op het gaspedaal gedrukt of mijn handen als een verantwoordelijke op het stoerwiel gezet. Ik zal op het eerste rijles al achter het stuur gaan zitten zonder ooit theorie te hebben gehad. En nu speelt er in mijn hoofd allerlei scenarios af met letterlijk alles wat er over 9 uren mis kan gaan. Straks bots ik tegen een verkeersbord of rij ik te sloom of juist te hard waardoor ik in een ongeluk komt of of of of of, argh.

    Tuurlijk ben ik ook excited. Welke volwassen wilt nou geen roze pasje in zijn portomonee hebben die indiceert dat ie op elk moment het stoerwiel mag pakken? :Y)


    Het zou geen Q topic zijn als ik het advies van Quizletters niet vraagt. Mijn vraag aan jullie is dus: help tips?


    [ bericht aangepast op 1 mei 2017 - 8:44 ]


    -

    Gewoon rustig in en uit blijven ademen. Niet oogcontact zoeken via de voorruitspiegel met je rij instructeur, of deze kidnappen als de les je niet beviel en opsluiten in de kofferbak. Dan komt 't al vrij snel goed, denk ik c:.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Pinata schreef:
    Gewoon rustig in en uit blijven ademen. Niet oogcontact zoeken via de voorruitspiegel met je rij instructeur, of deze kidnappen als de les je niet beviel en opsluiten in de kofferbak. Dan komt 't al vrij snel goed, denk ik c:.

    Oh kidnappen is geen goed idee? Nawh, daar gaat mijn back up plan. :X


    -

    Poncho schreef:
    (...)
    Oh kidnappen is geen goed idee? Nawh, daar gaat mijn back up plan. :X


    Ja sorry man. Meest voorkomende fout van de meeste beginners :c.

    Nah but for real the key naar je autorijbewijs en na, is puur rustig blijven. Let goed op wat er gebeurt op de weg, and you'll be the master of the getthostreets. Geloof me. Er zijn heel veel snelheidspiraten op de weg (': en ik woon niet eens in A'dam.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    ^ true that.

    Maarr, ik zou gewoon goed naar je instructeur luisteren en vooral: het is niet erg als je een fout maakt. Niet voor niet je eerste les met een vent/vrouw naast je met dezelfde pedalen.

    Goodluck!!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Pinata schreef:
    (...)

    Ja sorry man. Meest voorkomende fout van de meeste beginners :c.

    Nah but for real the key naar je autorijbewijs en na, is puur rustig blijven. Let goed op wat er gebeurt op de weg, and you'll be the master of the getthostreets. Geloof me. Er zijn heel veel snelheidspiraten op de weg (': en ik woon niet eens in A'dam.

    Haha, thanks. Ik zou het proberen te herinneren om simpelweg rustig te blijven en niet in paniek raken.


    -

    M0NA schreef:
    ^ true that.

    Maarr, ik zou gewoon goed naar je instructeur luisteren en vooral: het is niet erg als je een fout maakt. Niet voor niet je eerste les met een vent/vrouw naast je met dezelfde pedalen.

    Goodluck!!

    Eigenlijk ben ik gewoon bang om een "domme" fout te maken, al weet ik in mijn achterhoofd dat ieder wel een beginnersfout maakt. Nouja, zoals je al zegt: goed luisteren. :$
    Ik mis mijn GM bloos smiley


    -

    ^ ik woon in een dorp. Eerste keer dat ik ging rijden, moest ik afslaan op de 'openbare' weg, voor een klein dorpje oude weg, reed ik fietspad op want ik was bang hahaha hahahaha. :'D. Nu zou ik het me niet meer voor kunnen stellen. Dusja y Will be fine.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    ^ omg hahaha.

    Iedereen maakt wel eens een domme fout met het leren. Ik ben iets van drie keer bijna tegen een paal aangereden... en ik deed niks omdat ik bang was. Lol.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Rustig blijven en jezelf de tijd gunnen zijn tips die voor mij goed werkten (:

    Succes!


    26 - 02 - '16

    Zij laten je echt niet rijden als ze denken dat je het niet kan. Het is ook de auto van de rijschool hè, en voor hen is een botsing echt hele slechte reclame. Ze zullen alles op alles zetten om dat te voorkomen + zij hebben ook een gas- en rempedaal. Niks om zorgen over te maken dus, ze laten je alleen rijden als ze vertrouwen hebben dat je het kunt!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    M0NA schreef:
    ^ omg hahaha.

    Iedereen maakt wel eens een domme fout met het leren. Ik ben iets van drie keer bijna tegen een paal aangereden... en ik deed niks omdat ik bang was. Lol.


    Hahahahahaa oké jij wint de medaille man :'D. Mijn eerste les was zeg maar alleen erg. Daarna ging het wel steeds beter dacht ik. Ik durfde ik 't begin echt niet hoger dan 30 te rijden. Dat kon ik niet aan :'D. Maarja never mess with a pinata ayee


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Gewoon goed luisteren. En vanaf dan al je concentratie op de weg.

    Wat spannend! *O*
    Voor je het weet, heb je hem en dan cruise je overal naar toe! Dat gebeurde bij mij toch, 6 jaar geleden. =P


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Pinata schreef:
    (...)

    Hahahahahaa oké jij wint de medaille man :'D. Mijn eerste les was zeg maar alleen erg. Daarna ging het wel steeds beter dacht ik. Ik durfde ik 't begin echt niet hoger dan 30 te rijden. Dat kon ik niet aan :'D. Maarja never mess with a pinata ayee


    Thanks hahaha. Maar ik kon bij de laatste twee keer ook al best goed rijden, maar dan had ik de bocht niet goed in geschat en zat ik bijna tegen een paaltje aan... ik ben wel een kei in fileparkeren tho ... hahaha. Een beetje om een de pijn te verzachten haha.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    M0NA schreef:
    (...)

    Thanks hahaha. Maar ik kon bij de laatste twee keer ook al best goed rijden, maar dan had ik de bocht niet goed in geschat en zat ik bijna tegen een paaltje aan... ik ben wel een kei in fileparkeren tho ... hahaha. Een beetje om een de pijn te verzachten haha.


    Pffff file parkeren. Enige soort van parkeren waar ik nooit meester in ben geraakt hahaha :'D. Doe het liever ook niet. In het dagelijkse leven parkeer ik ook alleen vooruit in. Wil niet risico raken dat ik per ongeluk stoot met achteruit haha. Wel weer een troost dat ik zowel praktijk als theorie in een keer behaald had :'D.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    ^ omg nice. Ik ga nu voor de derde keer mn praktijk doen. Mweh.

    (Maar ot, zoals je ziet, komt het goed, ook als je domme fouten maakt, zoals het fietspad oprijden of bijna tegen een paal aanzitten)


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.