• Nee, het is niet zo erg, ik heb ze wel. Het zijn er twee (zo veel? ja) en ze zijn fantastisch, maar ze wonen ver weg. Laten we zeggen, 100 km verder weg.
    Ik zit namelijk momenteel in mijn tweede jaar van mijn opleiding, waarvoor ik van mijn geboortedorpje naar de stad ben verhuisd. En sinds een paar weken raakt het me opeens dat ik me hier best wel eenzaam voel.
    Vorig jaar had ik dit niet, ik denk omdat ik gewoon mazzel had met mijn klas. Op school was het erg leuk en na school ging ik nog weleens met een drietal de stad in o.i.d. Maar ik zit niet meer bij ze in de klas, ééntje is gestopt met de opleiding en de andere twee lopen nu stage (ik in het begin van het jaar) waardoor ik ze veel minder zie. Mijn klas dit jaar is oké, het is niet dat er iemand is die ik niks vind maar ik heb met niemand zo'n klik van 'buiten school om met elkaar omgaan'.
    Daarnaast heb ik een zus die in de buurt woont, maar dat is toch 'anders'.

    Het begint gewoon wel een beetje vervelend te worden. Dat ik naar mensen op het gemeenschappelijke dakterras van mijn gebouw kijk die aan het bbq'en zijn en ik ben gewoon jaloers. Dat ik mezelf erop betrap dat ik er twintig minuten naar zit te staren.
    Nou zou je denken 'ga gewoon de wijde wereld in'. Nou, werken hier is erg ingewikkeld omdat ik in vakanties altijd weg ben, geloof me ik heb het geprobeerd maar niemand wilt me aannemen. Daarnaast loop ik volgend jaar het hele jaar stage (+stagevergoeding) dus vind ik het zonde om nu vet op zoek te gaan naar een baan voor 1,5 maand.

    Ik ben dit aan het schrijven en ik denk eigenlijk ook; ja waarom eigenlijk. Nog 1,5 maand en dan heb je zomervakantie en ben je weer een tijd bij iedereen die je kent. Het probleem is denk ik dat ik soms denk; wat doe ik hier. Ik vind de stad 100x leuker dan het dorp en ben dol op mijn woning, maar de opleiding die ik doe kan meer in de buurt en dan voel ik me doordeweeks niet zo alleen. Dan kan ik dingen doen met m'n vriendinnen.
    Maar ik zou hier eigenlijk ook niet weg willen. Ook omdat ik het mijn vader niet kan aandoen vind ik, nadat hij dit voor me heeft gekocht, en mijn moeder die heeft geholpen met meubels kopen, en mijn oma die een bank had gekocht en vrienden (meer dan die 2, overal van die 'soms zie je ze' vrienden, die ik nu dus niet zie) die van-alles hadden gekocht voor me.

    En ergens ook mezelf. Ik weet niet, misschien dacht ik altijd toch iets sterker te zijn dan ik ben.


    "Do you believe monsters are born or made?"

    T klinkt alsof je een vriendje nodig bent :P

    Just kidding, maar k vind het wel rot voor je. Dat werk zoeken snap ik heel goed, is zou dat ook niet doen voor 1,5 maand. Idk, miss iets van zo app eens proberen? Je hebt zo'n app badoo waarop je mensen bij je in de buurt kunt zoeken. Dat kan voor een relatie, maar die app is ook bedoeld voor vriendschappen. Dus als het je lukt tussen de rare berichten door te lezen kun je hele leuke mensen ontmoeten haha.

    Verder weet ik t ook niet zo goed...


    ~My Mind Is Free~

    Kijk of er van die leuke Quizletters in je buurt wonen ^^
    maar in de woning waar je woont, zijn daar ook geen leuke mensen?


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Heel herkenbaar, ik heb genoeg vrienden hier op Quizlet, maar ja als je ziet dat ik 4 uur onderweg ben naar de meeste.....niet te doen. Heb nog enkele vrienden in de buurt. Maar nu met het mooie weer is iedereen druk met school en werk en alles en nog wat....En ik? Zit thuis alleen te zijn. Yep heel herkenbaar


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik heb sinds een jaar ook eindelijk vrienden in mijn eigen omgeving, voor de rest wonen ze ook minstens een uur rijden weg. Dus ja.. Ik snap je echt.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Ik ben dus sinds twee weken in een keer al mijn schoolvrienden verloren. Een beetje vanwege mijn eigen keus en een beetje door iets akeligs.. En ik begrijp je helemaal. Loop nu stage in Rotterdam, dus ook ver van hen vandaan en ik weet soms niet helemaal wat ik moet doen. Ik wil gezellig appen met mensen, maar ja, ik heb geen mensen meer..
    Ik weet dat ik er goed aan doe, want ze waren niet echt de beste vrienden voor mij i guess, maar toch, die eenzaamheid he..


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Heel herkenbaar. Ik ben vorig jaar mijn beste vrienden verloren (ik had zelf besloten om contact te verbreken na een paar akelige incidenten). Ik heb nog wel vrienden op mijn studie in Rotterdam, maar zij wonen allemaal zo ver weg. Ze wonen allemaal in den Haag of omstreken. Even met ze afspreken kan niet. Daarnaast hebben ze zelf ook vrienden buiten school en dan is het soms wel lastig om alle leuke verhalen van het weekend te horen....


    Seasons will change, but I shall remain

    Oscura schreef:
    Heel herkenbaar. Ik ben vorig jaar mijn beste vrienden verloren (ik had zelf besloten om contact te verbreken na een paar akelige incidenten). Ik heb nog wel vrienden op mijn studie in Rotterdam, maar zij wonen allemaal zo ver weg. Ze wonen allemaal in den Haag of omstreken. Even met ze afspreken kan niet. Daarnaast hebben ze zelf ook vrienden buiten school en dan is het soms wel lastig om alle leuke verhalen van het weekend te horen....


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    Ik weet hoe dat voelt, compleet eenzaam te zijn terwijl je vrienden zover zijn.
    Ik weet niet zo precies wat ik erop moet zeggen, of iets wat je kan helpen.
    Misschien gewoon een luisterend oor zijn kan al helpen.
    Ik hoop echt dat er nog wat vrienden opduiken.
    Ieder geval op Quizlet hoeft het niet persé een probleem te zijn. :)


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Dit herken ik wel. Ik heb één "vriendin" bij mij in de buurt die me continu gebruikt en vervolgens keihard laat vallen. Het zit gecompliceerd in elkaar, maar het komt er op neer dat ik enorm medelijden met haar (en haar situatie) hen en daardoor geen knoop durf door te hakken. Het is lastig, maar ik hecht er al met al minder waarde aan dan eerst. Misschien doordat ik nooit echt vrienden in de buurt heb gehad. Wat je nooit hebt gehad, kan je ook niet missen, I guess. :/


    26 - 02 - '16

    Herkenbaar! De meeste van mijn vrienden wonen ook ver weg helaas. Heb in de nabije omgeving eigenlijk bijna niemand. Ik heb er ook niet echt tips voor though.


    The truth is out there.

    Hmm dat herken ik wel deels. Ik heb in mijn thuisomgeving een aantal vrienden waarvan ik mij ook wel afvraag wat ik nou aan ze heb. Mijn tip: hecht er minder waarde aan. Hen vertellen dat je ze minder als vrienden ziet heeft niet zoveel nut dus speel hetzelfde spelletje als hen: leuk voor soms, maar geen bff's forever. Nieuwe vrienden maken in mijn studiestad vond ik ook lastig. Ook nu nog merk ik dat ik wel met veel mensen op kan schieten, maar echte vriendschappen zijn het in de meeste gevallen niet echt.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Oh nee jongens, ik vind het kinda sad om dit te lezen :(. Als iemand dit leest en je hebt een praat maatje nodig, stuur mij gerust een berichtje!

    Ik zie ook de melding "Er is al bijna 37 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen" en ja, het is nuttig. Het is naar als een persoon zich eenzaam voelt, ik heb me 3 jaar lang eenzaam gevoeld. Ik heb stomme keuzes gemaakt in het leven waardoor ik elk sociaal contact was verloren. Gelukkig inmiddels weer opgebouwd. Maar mensen zie dit ook als een kans om jezelf te verbeteren, doe iets waardoor jij blij van wordt. We zijn mensen en we hebben contact nodig (I know) maar het draait niet alleen daarom, dat heb ik echt geleerd in die drie jaar tijd. Denk er niet te veel over na.

    Nogmaals, als je dit leest en je wilt iets privé kwijt of gewoon een leuk praatje (Ik ben hartstikke leuk en mijn interesses zijn suuuuper breed) ik sta er voor open :)!


    When I'm with you I feel save, like I'm home.

    Ik kan je goed begrijpen. Ik heb 2 vriendinnen 1 in Londen en 1 die over een jaar naar Australie vertrekt en waarschijnlijk niet meer terug komt.
    Maar ik heb ook contact verbroken met sommige als het hen uitkwam was ik er en anders werd ik opzij geschoven gelukkig realiseer ik mij dat ik liever 2 waardevolle vriendschappen heb ipv 6 halve


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Welcome to the club. Ik heb er niet zo'n erg in, vanwege redenen en dat ik het wel lekker rustig vindt, alleen kan ik er best inkomen dat het voor jou wel vervelend is. En wat als je nou wat vaker met ze belt? Skype is er ook.


    Don't walk. Run, you sheep, run.