• Hee hoi,

    Met de komst van de Ramadan (volgende week zaterdag) vond ik het meer dan passend om weer een topic te starten net zoals vorig jaar. Hier kun je je ervaringen delen en wat vragen stellen enzo maar oke dit was 'em dan. Alvast super veel succes aan allen die meedoen!


    Heaven is a place that we all have

    Ik wil wel enkele dagen meedoen (karakter genoeg heb ik geloof ik niet om een hele maand te doen), but parents think no. :') Ik zal het proberen in een week dat ik bij m'n pa ben haha. Veel succes, iedereen!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Firgun schreef:
    Ik wil wel enkele dagen meedoen (karakter genoeg heb ik geloof ik niet om een hele maand te doen), but parents think no. :') Ik zal het proberen in een week dat ik bij m'n pa ben haha. Veel succes, iedereen!


    Als je gaat meedoen, goodluckgoodluckgoodluck (blush)


    Heaven is a place that we all have

    Ik zou ook heel graag een dagje willen proberen mee te doen, alleen ik denk dat vooral het geen water drinken me erg zwaar zal vallen.

    En, het klopt ook dat tijdens de Ramadan het vooral gaat om het zuiveren van je gedachtes en gewoontes o.a. toch? Daar zou ik wel wat meer uitleg over willen eigenlijk!


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Ik zou dat echt niet kunnen. Ik heb echt last van honger als ik honger heb, als in: het gaat echt pijn doen. En drinken sowieso ook niet. Maar wat Megan zegt, het lijkt mij wel interessant.
    En heel veel sterkte en succes.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    megs:

    de ramadan draait eigenlijk niet alleen om niet eten maar de eigenlijke bedoeling is dat je je in het leven van een minderbedeelde gaat zetten, kinda.
    je moet niet zelfzuchtig zijn, je moet niet ondankbaar zijn, geen dingen doen die anders niet mogen, like heel je mindset moet een beetje een lenteschoonmaak doorgaan.


    Heaven is a place that we all have

    Patholoog schreef:
    Ik zou dat echt niet kunnen. Ik heb echt last van honger als ik honger heb, als in: het gaat echt pijn doen. En drinken sowieso ook niet. Maar wat Megan zegt, het lijkt mij wel interessant.
    En heel veel sterkte en succes.


    dan moet je niet vasten, als het je in mogelijke gevaarlijke toestanden kan zetten


    Heaven is a place that we all have

    Is het mogelijk om, zeg maar, half mee te doen? Als in: ik doe het x-aantal dagen, maar enkel zonder te eten (en uiteraard met oog voor de moraal die erachter steekt, wat je net uitgelegd hebt), want drinken kan ik gewoon écht niet. Of is dat onrespectvol?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ads schreef:
    megs:

    de ramadan draait eigenlijk niet alleen om niet eten maar de eigenlijke bedoeling is dat je je in het leven van een minderbedeelde gaat zetten, kinda.
    je moet niet zelfzuchtig zijn, je moet niet ondankbaar zijn, geen dingen doen die anders niet mogen, like heel je mindset moet een beetje een lenteschoonmaak doorgaan.


    Ik vind de gedachte erachter echt enorm mooi, ik wist die al wel maar ik vind het nog altijd bijzonder. Mijn mindset heeft zeker wel een cleanse nodig, ik ben niet echt ondankbaar maar leef de laatste weken ineens wel steeds materialistischer.. En ik ben sowieso fan van stilstaan bij hoeveel geluk we hebben, met een dak boven ons hoofd en eten en drinken etc.

    Lijkt me zeker een onwijs goede ervaring voor mij, voor een dagje of twee. Ik maak me alleen zorgen over het drinken, want ik drink echt minimaal 2 liter water elke dag. Maar als ik meedoe wil ik het wel echt gelijk goed doen, zeg maar. Het duurt tot 24 juni toch?


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Firgun schreef:
    Is het mogelijk om, zeg maar, half mee te doen? Als in: ik doe het x-aantal dagen, maar enkel zonder te eten (en uiteraard met oog voor de moraal die erachter steekt, wat je net uitgelegd hebt), want drinken kan ik gewoon écht niet. Of is dat onrespectvol?


    ik denk wel dat dat kan, eerlijk gezegd. that being said, je bent echt al ontzettend goed bezig als je het eten al weglaat. ikzelf vind het niet onrespectvol, maar je zult wel altijd zo'n mensen hebben.


    Heaven is a place that we all have

    Fresco schreef:
    (...)

    Ik vind de gedachte erachter echt enorm mooi, ik wist die al wel maar ik vind het nog altijd bijzonder. Mijn mindset heeft zeker wel een cleanse nodig, ik ben niet echt ondankbaar maar leef de laatste weken ineens wel steeds materialistischer.. En ik ben sowieso fan van stilstaan bij hoeveel geluk we hebben, met een dak boven ons hoofd en eten en drinken etc.

    Lijkt me zeker een onwijs goede ervaring voor mij, voor een dagje of twee. Ik maak me alleen zorgen over het drinken, want ik drink echt minimaal 2 liter water elke dag. Maar als ik meedoe wil ik het wel echt gelijk goed doen, zeg maar. Het duurt tot 24 juni toch?


    ja same eigenlijk it shooks me everytime.

    ik ook, ben echt een alleseter. maar ja fitna fitna fitna, het duurt denk ik tot 25 juni maar dat moeten ze nog confirmen (geloof ik?) vanuit Saoedi-Arabië


    Heaven is a place that we all have

    OMG LETTERLIJK NOG MAAR EEN DAG IK MOET NOG AL MIJN SNACKS OPETEN HDJZLEBWLZBFL


    Heaven is a place that we all have

    Ads schreef:
    OMG LETTERLIJK NOG MAAR EEN DAG IK MOET NOG AL MIJN SNACKS OPETEN HDJZLEBWLZBFL


    Lol, is dat een probleem?
    Overigens sterkte met de hitte en al. Dat jullie geen water mogen drinken. :O


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik vind de gedachten die er achter zitten wel heel mooi, maar mijn karakter is zo week als een mossel. (:


    Take me to wonderland

    Patholoog schreef:
    (...)

    Lol, is dat een probleem?
    Overigens sterkte met de hitte en al. Dat jullie geen water mogen drinken. :O


    Ik kan geen snacks eten tijdens iftar of suhoor want dan word ik te hongerig


    Heaven is a place that we all have

    Dysphoria schreef:
    Ik vind de gedachten die er achter zitten wel heel mooi, maar mijn karakter is zo week als een mossel. (:


    Ah dat zuigt, je karakter moet namelijk een maand zijn. (hahaha jokes)


    Heaven is a place that we all have