• WIE IS ER NOG MEER DINGEN AAN HET UITSTELLEN?

    Woensdag over een week heb ik de grooste deadline van het jaar waar ik in zit. Het is een gigantisch project. En
    ik
    ben
    nog
    lang
    niet
    op
    de
    helft
    .

    Hier hadden we een jaar voor, maar mijn klasgenootjes en ik zijn zo'n beetje allemaal nu pas bezig. En het moet goed zijn. Dus we werken, we stressen, we huilen, we werken
    en ik zit nu op Quizlet.

    Maar dat is een beetje mijn tactiek. Als ik stress heb, klap ik dicht. Super vervelend, want daardoor doe ik gewoon op de belangrijkste momenten niet genoeg.

    Hoe gaan jullie om met stress? Hebben jullie al manieren gevonden om daar goed mee om te gaan? Heeft IEMAND OP DE WERELD GELEERD MET STRESS OM TE GAAN?



    Also, mijn oren zitten een soort van dicht en het is zó vervelend. Ik weet niet waardoor, maar het is heel vervelend om zo afgesloten te zijn van de wereld, zeg maar. Ik wil dat mijn zintuigen het gewoon doen, verdorie.


    Shoutout naar Qing die dit al te vaak heeft aan moeten horen tbh

    [ bericht aangepast op 24 mei 2017 - 0:13 ]

    Stress:

    13.2% (5 stemmen)
     
    Ik kan er wel mee omgaan

    34.2% (13 stemmen)
     
    Degene die 'Ik kan er wel mee omgaan' heeft geantwoord, is een leugenaar

    5.3% (2 stemmen)
     
    Ik moet stoppen een poll bij ieder topic neer te zetten

    13.2% (5 stemmen)
     
    MAAR HET IS ZO AANLOKKELIJK

    34.2% (13 stemmen)
     
    Stress


    Tijd voor koffie.

    Planning planning planning

    Mijn god, maak van tevoren een planning want dat bespaart je deze hel.


    oi, suzy

    Iversen schreef:
    Planning planning planning

    Mijn god, maak van tevoren een planning want dat bespaart je deze hel.

    Planning Planning Planning en je er dan niet aan houden XD Ik zit momenteel aan mijn laatste examenstof. Morgen laatste examen en dan even een paar weken sowieso klaar, maar heb waarschijnlijk een herexamen nodig.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Ik ga absoluu niet goed om met stress, ik negeer het gewoon zo wat tot ik niet meer kán negeren.


    Ex astris, sciencia

    tbh kan ik echt met stress omgaan
    ik krijg juist meer motivatie om te werken dan (positieve stress) (nerd) woensdag heb ik mijn eindexamen wiskunde and i'm totally not ready for it BUT LETS DO THIS SHIT ik moet nog twee hoofdstuksdeeltjes doen maar het lukt wel

    ik maak trouwens nooit een planning hahha ik zie wel wat er op me afkomt maar ik raak toch wel altijd klaar

    zal ik je bijles hoe plannen en om te haan met stress komen geven? (nerd)


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Catmint schreef:
    Planning Planning Planning en je er dan niet aan houden XD Ik zit momenteel aan mijn laatste examenstof. Morgen laatste examen en dan even een paar weken sowieso klaar, maar heb waarschijnlijk een herexamen nodig.


    This haha.
    Maar door de stress kan ik wel beter werken. Soms wordt de stress te erg en bel ik huilend mijn vriend op die me dan moet aanmoedigen en zo. En dan werk ik weer door en lukt het me vaak wel.

    En wow guys.
    Ik heb woensdag pas een tentamen en ben nu al begonnen en normaal doe ik dat never nooit en ik ben helemaal verbaasd over mezelf en ik denk dat ik het geheim weet: vind iets wat je leuk vindt.

    Goodluckjes iedereen ♥


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Plannen kan helpen, maar ik moet er wel bij zeggen dat er iets teveel vanuit wordt gegaan dat dat alle problemen maar oplost. Ik heb in ieder geval altijd al moeite gehad met het verschil tussen plannen en me aan de planning houden. 🙃

    Inmiddels ben ik redelijk stressvrij, maar in het afgelopen jaar heb ik een paar killertactieken gevonden:
    - met een ongezonde dosis cafeïne op turbowerken, een paar dagen van te voren (deze optie heeft me om onbekende redenen ook in een clean freak omgetoverd, dus wees voorzichtig dat je jezelf niet laat afleiden)
    - plannen en me dan maar half aan die planning houden, want ik ben trash, maar hey, dan heb je alvast de helft gedaan! Dat is alvast meer dan je anders zou hebben gedaan.
    - de twintig-minuten-methode! Dit is een persoonlijke favoriet van me, omdat ik snel afgeleid ben en me echt niet een uur lang op dezelfde kuttaak kan concentreren als het onderwerp me totaal niet ligt. Hierin bepaal je van te voren wat je gaat doen (het liefst een rottige taak die je maar af wil hebben maar er komt niks van telkens omdat je na vijf minuten weer YouTube filmpjes zit te kijken), en dan geef je jezelf maar twintig minuten om eraan te zitten. Dit zorgt ervoor dat je gemotiveerd blijft, want als je weinig tijd hebt kan je het maar beter ook goed benutten, maar ook dat je jezelf niet gek maakt met 24/7 aan dat project te zitten.
    - als je uiteindelijk echt helemaal gek wordt van de stress en daardoor niks meer afkrijgt kan een enkel fijn drankje ook nog eens helpen, soms (voor de jongere meelezers: geen 18, geen druppel, etc etc - dit is overigens een tip die ik van mijn biodocent ooit heb gehad). Niet de gezondste optie, maar ik ben altijd 100x productiever als ik me niet zorgen maak over hoe goed het moet zijn of iets in die trant. En meestal is het dan nog vrij goed, ook.

    Geen idee of je hier wat aan hebt, want sommigen zijn een beetje questionable, maar dit is een beetje hoe ik door mijn extreme stressperiodes heenkwam, hihi.

    [ bericht aangepast op 22 mei 2017 - 13:30 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Oh man, ik had dit topic kunnen schrijven. Ik ben op een uitstelpunt uitgekomen waar ik letterlijk een trilogie boeken die ik helemaal niet wilde lezen heb uitgelezen in ongeveer drie dagen omdat dat op een of andere manier als een betere aanpak voelt dan gewoon doen wat ik zou moeten doen en er klaar mee zijn (spoiler: het is niet beter en ik ben nog steeds gestresst). Jfc, me.

    Ik heb op dit moment dus ook even geen slimme tips, vrees ik. Sleur je erdoorheen met pure wilskracht, I guess. Je kunt het wel. Laat dat deel van je brein dat roept van niet zien hoe verkeerd het zit. (cat)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Oh man, ik had dit topic kunnen schrijven. Ik ben op een uitstelpunt uitgekomen waar ik letterlijk een trilogie boeken die ik helemaal niet wilde lezen heb uitgelezen in ongeveer drie dagen omdat dat op een of andere manier als een betere aanpak voelt dan gewoon doen wat ik zou moeten doen en er klaar mee zijn (spoiler: het is niet beter en ik ben nog steeds gestresst). Jfc, me.

    Ik heb op dit moment dus ook even geen slimme tips, vrees ik. Sleur je erdoorheen met pure wilskracht, I guess. Je kunt het wel. Laat dat deel van je brein dat roept van niet zien hoe verkeerd het zit. (cat)


    Hahahaha
    Zo herkenbaar. Ik heb yoors aangemaakt in zo'n periode. Ben uiteindelijk een blog op wordpress gestart en heb ook nog een dag zitten simsen... oeps


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Iversen schreef:
    Planning planning planning

    Mijn god, maak van tevoren een planning want dat bespaart je deze hel.


    Ja, maar oh mijn god - ik ben zo slecht in mijn eigen planningen volgen. Vanavond zou ik geconcentreerd wat werk afmaken. HAHA HIER BEN IK.

    Catmint schreef:
    Planning Planning Planning en je er dan niet aan houden XD Ik zit momenteel aan mijn laatste examenstof. Morgen laatste examen en dan even een paar weken sowieso klaar, maar heb waarschijnlijk een herexamen nodig.


    Aah, heel veel succes! <3 Hoezo dat dan? Heb je er geen vertrouwen in? Is er niet gewoon een kans dat je het toch haalt- of is het gewoon over het algemeen?

    SergeantBarnes schreef:
    Ik ga absoluu niet goed om met stress, ik negeer het gewoon zo wat tot ik niet meer kán negeren.


    Same. Wachten tot de tijd de beslissingen voor je neemt. Healthy choice making to the max.

    goud schreef:
    tbh kan ik echt met stress omgaan
    ik krijg juist meer motivatie om te werken dan (positieve stress) (nerd) woensdag heb ik mijn eindexamen wiskunde and i'm totally not ready for it BUT LETS DO THIS SHIT ik moet nog twee hoofdstuksdeeltjes doen maar het lukt wel

    ik maak trouwens nooit een planning hahha ik zie wel wat er op me afkomt maar ik raak toch wel altijd klaar

    zal ik je bijles hoe plannen en om te haan met stress komen geven? (nerd)


    Ja maar Qing, eventjes, je verdient een shoutout in dit topic. Want ik heb tegen jou echt al vaker over ditzelfde project gezeurd. En je verdient een ode, een lofzang. Je bent nog steeds niet afgeknapt om me tips te geven over dit. MAAR JE KUNT DIT, JIJ HOUDT VAN WISKUNDE EN DAARNA BEN JE KLAAR.

    Geef me please bijles. Ik beloof de lessen goed in te plannen.

    M0NA schreef:
    (...)

    This haha.
    Maar door de stress kan ik wel beter werken. Soms wordt de stress te erg en bel ik huilend mijn vriend op die me dan moet aanmoedigen en zo. En dan werk ik weer door en lukt het me vaak wel.

    En wow guys.
    Ik heb woensdag pas een tentamen en ben nu al begonnen en normaal doe ik dat never nooit en ik ben helemaal verbaasd over mezelf en ik denk dat ik het geheim weet: vind iets wat je leuk vindt.

    Goodluckjes iedereen ♥


    IK HEB GEEN VRIEND DUS IK HUIL WEL GEWOON DAAROM.
    nee grapje. Ik ben een beetje opgefokt vanavond.

    En wat goed <3 Dat je al begonnen bent. Dat is echt verbetering! Is het een moeilijk tentamen?

    Wiarda schreef:
    Plannen kan helpen, maar ik moet er wel bij zeggen dat er iets teveel vanuit wordt gegaan dat dat alle problemen maar oplost. Ik heb in ieder geval altijd al moeite gehad met het verschil tussen plannen en me aan de planning houden. 🙃

    Inmiddels ben ik redelijk stressvrij, maar in het afgelopen jaar heb ik een paar killertactieken gevonden:
    - met een ongezonde dosis cafeïne op turbowerken, een paar dagen van te voren (deze optie heeft me om onbekende redenen ook in een clean freak omgetoverd, dus wees voorzichtig dat je jezelf niet laat afleiden)
    - plannen en me dan maar half aan die planning houden, want ik ben trash, maar hey, dan heb je alvast de helft gedaan! Dat is alvast meer dan je anders zou hebben gedaan.
    - de twintig-minuten-methode! Dit is een persoonlijke favoriet van me, omdat ik snel afgeleid ben en me echt niet een uur lang op dezelfde kuttaak kan concentreren als het onderwerp me totaal niet ligt. Hierin bepaal je van te voren wat je gaat doen (het liefst een rottige taak die je maar af wil hebben maar er komt niks van telkens omdat je na vijf minuten weer YouTube filmpjes zit te kijken), en dan geef je jezelf maar twintig minuten om eraan te zitten. Dit zorgt ervoor dat je gemotiveerd blijft, want als je weinig tijd hebt kan je het maar beter ook goed benutten, maar ook dat je jezelf niet gek maakt met 24/7 aan dat project te zitten.
    - als je uiteindelijk echt helemaal gek wordt van de stress en daardoor niks meer afkrijgt kan een enkel fijn drankje ook nog eens helpen, soms (voor de jongere meelezers: geen 18, geen druppel, etc etc - dit is overigens een tip die ik van mijn biodocent ooit heb gehad). Niet de gezondste optie, maar ik ben altijd 100x productiever als ik me niet zorgen maak over hoe goed het moet zijn of iets in die trant. En meestal is het dan nog vrij goed, ook.

    Geen idee of je hier wat aan hebt, want sommigen zijn een beetje questionable, maar dit is een beetje hoe ik door mijn extreme stressperiodes heenkwam, hihi.


    Ja precies. Ik kan redelijk overzichtelijke planningen maken, but I follow 'em.



    Super bedankt voor het delen van je ervaringen. Ik stel het echt enorm op prijs. Vanavond ga ik denk ik even turboranken en doorhakken want dit moet echt af. Ja, ik heb ooit eens gehoord dat soms een beetje alcohol ook wel werkt - zolang je maar niet helemaal wankel wordt. Which is me.
    But worth a shot.

    Thanks a lot. (flower)

    Square schreef:
    Oh man, ik had dit topic kunnen schrijven. Ik ben op een uitstelpunt uitgekomen waar ik letterlijk een trilogie boeken die ik helemaal niet wilde lezen heb uitgelezen in ongeveer drie dagen omdat dat op een of andere manier als een betere aanpak voelt dan gewoon doen wat ik zou moeten doen en er klaar mee zijn (spoiler: het is niet beter en ik ben nog steeds gestresst). Jfc, me.

    Ik heb op dit moment dus ook even geen slimme tips, vrees ik. Sleur je erdoorheen met pure wilskracht, I guess. Je kunt het wel. Laat dat deel van je brein dat roept van niet zien hoe verkeerd het zit. (cat)


    Her.
    Ken.
    Baar.
    Ja, ik zit nu in het tweede jaar van deze opleiding en iedere keer pleit ik voor verbetering, mAAR HIER ZIT IK DAN.

    Dankje, n ieder geval. (flower)
    Ik wens je een leven met minder stress toe, maar hee, generatie x, y en z haha helemaal geen druk.

    M0NA schreef:
    (...)

    Hahahaha
    Zo herkenbaar. Ik heb yoors aangemaakt in zo'n periode. Ben uiteindelijk een blog op wordpress gestart en heb ook nog een dag zitten simsen... oeps


    Ik heb ook ooit een Wordpress gemaakt toen ik aan het uitstellen was.
    Ik begrijp het nog steeds niet.
    Misschien ga ik even Wordpress uitzoeken.


    Dank je voor jullie steunende reacties allemaal <3 Ik ga een lange avond tegemoet.

    [ bericht aangepast op 24 mei 2017 - 0:12 ]


    Tijd voor koffie.

    Ik ben ook aan het uitstellen :')


    26 - 02 - '16

    Hahahaha. Je mag mij altijd bellen als je wil (:

    Ja ik was redelijk impressed door mezelf maar maandag en dinsdag heb ik weer amper iets gedaan dus nu ben ik last minute aan het leren voor het tentamen vandaag ...

    Ik vind het vak heel leuk en eigenlijk ook niet moeilijk maar ik heb geen idee wat ze gaan vragen dus ja, daarvan word ik zenuwachtig want ik wil het graag goed doen omdat ik het zo'n leuk vak vind. #logic want ik begin wel de dag zelf.

    Ik begrijp wordpress ook niet hahahaha. Ik heb er toen ook echt een tijd opgezeten omdat het zo veel en wow was maar nu heb ik nog steeds een halve pagina met basically alleen een titel hahaha.

    Oh en die laatste gif is wel best acuraat haha.

    [ bericht aangepast op 24 mei 2017 - 8:36 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.