• Hier ben ik weer!
    Aangezien ik zoveel enthousiaste en hele toffe reacties, gekregen heb ben ik hier weer om wat tekenwerken te delen ^^
    Ik ga zeker nog al jullie reacties beantwoorden :D



    Aan deze tekening heb ik echt heel veel uren aan bezig gezeten. Misschien ook ongeveer tien uur of zo? o:




    Deze heb ik geschilderd in acrylverf en daar ben ik best trots op. Want ik moet eerlijk bekennen dat werken met dat materiaal op een schildersdoek niet eenvoudig is. Het is moeilijker dan met kleurpotlood.



    En tot slotte is dit nog een schilderwerkje in aquarel!

    Om dit forum bericht nog iets interessanter te maken heb ik wat tips:

    Kleurpotlood: als je met dit materiaal werkt raad ik je aan te durven. Durf hard op je potlood te drukken. Maar ga ook niet te donker kleuren. Als je met strepen kleurt, probeer dan met een arceer methode te werken. De ene keer kleur je horizontaal, verticaal en diagonaal.

    Acrylverf: maak gebruik van een pipetje. Doe altijd héél weinig water bij je verf, zodat je er vlotter mee kan schilderen. Minimaliseer dit wel, want te veel water maakt je verf te waterig.

    Aquarelverf: in het begin vond ik dit moeilijker dan acryl. Gebruik voldoende water, maar ook niet té veel. Durf genoeg verf te nemen, want ik merk dat beginners te lichte tinten gebruiken. Durf er voldoende op door te werken en wees niet te snel tevreden met het resultaat. Je kan, voor zover ik weet, in twee methodes werken. Of te wel gebruik je heel de tijd veel water en laat je de kleuren in elkaar overvloeien. Of te wel werk je met veel lagen en laat je de laag ervoor telkens drogen. Ik gebruik beiden technieken, maar prefereer de laatste methode.

    Hopelijk hadden jullie iets aan deze tips! :D
    Heb je nog vragen? Nood aan andere tips? Of wil je je tekening eens opsturen zodat ik het persoonlijk kan beoordelen? Stuur het dan naar: eline.van.dooren1@gmail.com

    Wauw, wat prachtig!


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Wederom schitterend. Vooral die bovenste is levensecht en die tweede spreekt me ook al zo aan!


    You were born original, don't die as a copy.

    In één woord: prachtig!

    Wauw! Elke keer als ik denk dat je tekeningen niet mooier kunnen worden, komt er weer zo een *_*


    Inspiration can hit you any time