• Lieve users,

    Gisteravond is er nogal wat gebeurd op het forum. Logischerwijs volgden er door de berichten ook vragen naar ons toe. Omdat wij jullie zoveel mogelijk duidelijkheid willen verschaffen, hebben wij geprobeerd de situatie zo goed mogelijk uit te leggen. Het kan voorkomen dat er nog reacties van direct betrokken worden toegevoegd aangezien niet iedereen tijd had om vandaag zijn of haar verhaal te doen.

    - Wat is er gisteravond gebeurd?

    Gisteravond heeft Ailise, een ex-moderator, informatie naar buiten gebracht over de crew. Niet alleen de privacy van velen van ons werd daarin geschonden, maar er werd ook simpelweg informatie gelekt die niet op het openbare forum thuishoort. Gezien het late tijdstip van haar bericht is er besloten een forumban te geven, zodat wij tijd hadden om dit te bespreken. Helaas werd het bericht daarna gedeeld met meerdere users, waardoor wij hebben besloten de noodprocedure in gang te zetten. De users die de berichten bleven delen hebben net zoals Ailise een tijdelijke ip-ban gekregen.

    Door het bericht te delen overschreden zij net zoals Ailise onze privacy en hoewel uiteindelijk de namen eruit werden gehaald, was de informatie die erin stond gewoonweg niet bedoeld voor users. Wat hier uiteindelijk mee gaat gebeuren zijn wij nu aan het bespreken.

    Zoals wij ook meerdere keren in het oorspronkelijke topic van Ailise hebben aangegeven, zijn wij zeker bezig om met haar in contact te komen. Het is alleen zo dat door al die extra topics, die mogelijkheid er gewoon niet was. In onze ogen was dit niet de manier om de situatie aan te kaarten. Als je je zo over een situatie voelt neem je contact op met de bemiddelaars of ga je in gesprek met ons zelf. Maar je gaat geen kwetsbare informatie openbaar maken en een hele groep mensen zwartmaken terwijl wij niet op de hoogte waren van de meeste van deze gevoelens.

    Er zal nog steeds contact met Melissa worden gezocht, want het is onze prioriteit om dit met haar op te lossen. Alleen is ons vertrouwen in haar ernstig geschaad en zal het veel moeite kosten om daar overheen te komen.


    - Ailise geeft aan door de crew gepest te worden. Is dat waar?
    Als eerste: deze opmerking heeft ons allemaal heel erg hard geraakt. Wij als crew zijn dagelijks bezig een veilige omgeving te creëren voor zowel users als de crew zelf. De bemiddelaars houden op dat laatste punt een oogje in het zeil en ook zij geven aan niks geconstateerd te hebben.

    Toch moeten wij hier onze verantwoordelijkheid nemen. Hoewel wij nooit het idee hebben gehad dat Ailise zich zo benadeeld voelde door de crew, blijft het feit zij zich niet welkom/prettig voelde in crew, en wij willen dan ook graag het gesprek met haar aan gaan. Wellicht zijn bepaalde dingen verkeerd begrepen, of hebben wij simpelweg een duidelijke reden over het hoofd gezien. Het mag in ieder geval duidelijk zijn dat wij ons best gaan doen om erachter te komen waar de problemen lagen en of we Ailise op een of andere manier daar nog in kunnen ondersteunen om het op te lossen.


    - Worden sommige crewleden voorgetrokken op anderen? Is er vriendjespolitiek in de crew?
    Nee. Het is logisch dat het soms niet botert tussen sommige mensen, want dat gebeurt overal en dat gebeurt bij ons ook weleens. Mocht een van de crewleden het idee hebben dat dit gebeurt, dan is het gebruikelijk om dit met een bemiddelaar te delen. Zij zullen dan objectief naar de situatie kijken en indien nodig, de betrokkenen inlichten en hun hulp aanbieden. Hoewel er ook bemiddeling aan Ailise is aangeboden, had niemand echt in de gaten hoe diep het bij haar heeft gezeten.


    - Vertel eens wat meer over de situatie die zich heeft afgespeeld in het SOTY-team.
    Eind maart zijn er inderdaad wat onprettige dingen gebeurd waarbij meerdere crewleden betrokken waren. Aangezien wij niet van plan zijn om de privacy van nog meer mensen te schenden, is het moeilijk om dit uit te leggen. Uiteindelijk was de situatie, in onze ogen, opgelost door in bemiddeling te treden. De betrokken partijen zijn hier allemaal op aangesproken en het is voelt dus oneerlijk van Ailise dat ze zegt dat alleen zij de schuld heeft gekregen, want dat is niet zo.

    Wat er in het bèta-topic is gebeurd, komt daar eigenlijk uit voort. Omdat de bemiddeling nog niet was afgerond is daar een situatie ontstaan die ons heel erg liet schrikken. Om eerlijk te zijn kunnen wij niet anders dan zeggen dat hoe het daar gelopen is alleen maar kwam doordat Ailise een opmerking verkeerd heeft opgenomen. Wij hadden misschien moeten beseffen dat het niet handig was om crewleden die in bemiddeling waren een gezamenlijke taak te laten doen. Anderzijds bood Ailise zelf aan om mee te helpen in dat topic. Toen was al duidelijk dat meerdere crewleden van de bemiddeling daar ook al mee bezig waren.

    Voor ons leek het daardoor dus eigenlijk alsof het allemaal wat rustiger was. Dat was wellicht wat naïef en het is ook zeker iets wat we zullen meenemen.


    - Ailise geeft aan dat ze zei dat ze al langer wilde stoppen, maar dat dat eigenlijk een leugen was.
    In de crew zitten momenteel 22 vrijwilligers. Wij hebben naast Quizlet, net zoals jullie, allemaal een eigen leven. Sommigen werken en sommigen studeren, er komen vakanties tussen, kortom: we zijn nooit allemaal tegelijkertijd online. Het komt zelfs vaak voor dat zaken worden overgenomen omdat het anders niet lukt. Er is dus bijna niemand die echt helemaal wist wat er precies allemaal gebeurd was.

    Toen Ailise aangaf te willen stoppen, was dat voor ons eigenlijk niet onverwacht. Na de loop van omstandigheden eerder die dag (let wel: het bericht dat ze wilde stoppen kwam direct na de situatie in het bèta-topic) was het eigenlijk überhaupt de vraag of ze wel zou mogen blijven. Er is namelijk iets gezegd wat absoluut niet door de beugel kon.


    - Ailise is in bemiddeling gegaan, maar ze zegt dat het niet heeft gewerkt.
    In het bericht van Ailise, werden ook de bemiddelaars aangesproken. Dit gaat om twee verschillende bemiddelingen, één die zou plaatsvinden naar aanleiding van de gang van zaken in het SOTY-topic en één bemiddeling naar aanleiding van de ruzie en het verlaten van het moderatorteam. Allereerst willen wij hierbij stellen dat het bemiddelaarsteam onderbemand is. Zoals sommigen van jullie misschien wel weten staat een bemiddelaarsverkiezing op de planning. Dit komt omdat Megan en Margot het niet kunnen bijbenen als er meerdere zaken gelijktijdig lopen, ook vanwege persoonlijke drukke periodes. De SOTY-bemiddeling ging hierdoor aanvankelijk wat langzaam van start, wat ook gecommuniceerd is naar de deelnemers. Een bemiddeling naar aanleiding van het opstappen en de ruzie die plaatsvond in het Betatopic was nog niet opgestart omdat Ailise hier aanvankelijk niet aan wilde deelnemen. De bemiddelaars vinden hierbij dan ook dat ze naar het best van hun kunnen hebben gehandeld en dat ze zeker openstonden voor Ailise’s kijk op de zaak.


    - Kunnen jullie ons meer informatie geven? (Quotes, printscreens e.d.)
    Nee, absoluut niet. Dat er überhaupt quotes online zijn gekomen is voor iedereen betrokken heel erg pijnlijk. Het crewforum is een omgeving waar je dingen zou kunnen bespreken zonder dat dit openbaar gemaakt wordt. Dit is nodig om alles in goede banen te kunnen leiden, want we moeten een plek hebben om als crew privé te kunnen overleggen voordat we een actie ondernemen. De geheimhoudingsplicht bestaat tevens om de privacy van niet alleen ons, maar vooral ook jullie, de users, te beschermen. Niemand zou bijvoorbeeld graag willen zien dat zijn of haar aanmelding bij een verkiezing of in vertrouwen verzonden klacht naar een mod opeens op straat komt te liggen. Als een (ex)-crewlid toch iets lekt waar geen toestemming voor was om het openbaar te delen, is dat daarom een enorme vertrouwensbreuk, en gaat in tegen alles waar wij voor willen staan.

    Dat dit zo naar buiten is gekomen nemen wij de users die het verspreid hebben heel erg kwalijk. Door het zo aan te pakken, zonder persoonlijk contact met ons op te zoeken, zijn wij tegen de muur gedreven omdat wij gewoonweg niet op eenzelfde manier kunnen reageren.


    - Hebben jullie überhaupt wel begrip voor hoe Ailise zich heeft gevoeld?
    Ja, dat begrip is er. Hoe wij iets zien kan natuurlijk voor Melissa heel anders zijn overgekomen. Dat is iets waar wij graag met haar over willen praten. Het is voor ons alleen heel moeilijk om een aanval als deze gewoon te accepteren en verder te gaan. In plaats van met ons het gesprek aan te gaan, heeft ze een aanpak gekozen die ons enorm tegen de borst stuit. Natuurlijk hadden wij dingen beter/anders kunnen doen, maar aan de andere kant, er is hier gewoon niets over gecommuniceerd naar ons toe voor het topic werd geopend. Dat is vooral wat wij als heel erg naar ervaren.


    - Hoe voelt de crew zich hierover?
    Om eerlijk te zijn heeft dit ons allemaal echt heel erg geraakt. Er zijn personen die vandaag vrij hebben genomen van hun werk om deze situatie in goede banen te leiden. Anderen zijn gisteren tot 02:00 ’s nachts opgebleven om het forum in de gaten te houden. Wij zijn stuk voor stuk vrijwilligers en het mag duidelijk zijn dat deze situatie ons echt verbaasde. Er zijn een hoop vragen die wij hebben en onbegrip voor de manier hoe dit is gelopen.

    Wij voel(d)en ons voornamelijk machteloos, omdat we niet op de hoogte waren dat Ailise zich zo benadeeld en onbegrepen voelde. We stonden zeker open om naar haar te luisteren, om naar iedereen te luisteren, maar haar gevoel is bij ons nooit duidelijk (genoeg) naar voren gebracht, waardoor we helaas genoeg niet konden ingrijpen en haar hierin steunen. Wij streven er eenmaal naar op Quizlet, maar ook binnen de crew, een aangename sfeer te creëren waarbij iedereen welkom is, ook al zijn er botsende meningen. Ook streven we ernaar dit op zo een volwassen mogelijke, maar vooral op een objectieve manier op te lossen. Wij vinden het erg jammer dat de bemiddeling niet gelukt is, maar we hopen dat er in de toekomst verandering in zal komen, zodat we dit uitgebreid met Ailise kunnen bespreken.

    Ten slotte voelen we ons ook diep gekwetst dat er naar ons gevoel een verkeerd beeld van de crew naar buiten is gebracht. Om de privacy van users (zowel binnen als buiten de crew) niet verder te schenden, kunnen we helaas niet veel verantwoorden, maar we proberen dit wel zo goed als mogelijk is te doen. Naar ons gevoel zijn er namelijk bepaalde berichten en informatie uit hun context getrokken of mogelijk verkeerd geïnterpreteerd en werd de crew op deze manier op een onrechtvaardige en ongerechtvaardigde manier zwart gemaakt van iets wat ons niet ten laste gelegd kan en mag worden.

    We begrijpen heel goed dat het vertrouwen vanuit de users naar ons toe mogelijk geschaad kan zijn, maar we proberen dit zo goed als we kunnen recht te zetten. Er is namelijk ook vertrouwen bij ons geschaad, wat eveneens voor ons moeilijk is om te verwerken. We streven er dus naar zoveel mogelijk te praten hierover met elkaar, maar ook met jullie.


    We hopen dat dit topic duidelijk maakt dat er serieus mee om gesprongen is en wordt en dat het niet de bedoeling is, of zelfs ooit maar is geweest, om dingen in de doofpot te stoppen. Zoals gezegd, zijn er vanuit de crew pogingen gedaan om bemiddeling op touw te zetten en zijn er ook nadat Ailise uit de crew is gestapt pogingen ondernomen om contact te leggen met het doel om dingen uit te praten. Wij betreuren het dan ook zeer dat het zover heeft moeten komen.

    Mochten jullie over deze situatie willen praten dan kunnen jullie het beste contact opnemen met de bemiddelaars. Het is ook mogelijk om vragen te stellen in het topic en wij zullen dan ons best doen deze te beantwoorden. Het is wel de bedoeling dat dit op een nette manier gebeurd.

    Wij willen jullie in ieder geval bedanken dat jullie dit hebben gelezen. Het heeft ons echt diep geraakt.

    Heel veel liefs,

    De volledige crew.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Wat goed dat hier opheldering over is. Dat het moderatorteam het zo aanpakt, is heel goed, denk ik. Dat was een paar maanden geleden anders gegaan, dus daar zie ik duidelijke verbetering in.

    Ik moet zeggen dat ik de situatie niet meer objectief kan zien.
    Op de absoluut subjectieve, oneerlijke manier dat informatie via Melissa naar buiten is gebracht, kan ik alleen maar blij zijn dat de Qrew deze beslissing heeft gemaakt de situatie zo aan te pakken. Ik begrijp niet heel erg hoe dit het vertrouwen in de moderators verder kan beschadigen. In het hele topic van Airise was het duidelijk hoe subjectief en perspectiefgezind haar kant van haar verhaal was. Mijn mening over de situatie is neutral. Ik ben het enorm oneens met hoe de gang van zaken is gegaan en ik vind dit een goede oplossing.

    Ik zie in ieder geval niet per se in hoe deze actie van een ex-mod het vertrouwen in het modteam heeft beschadigd. Maar dat is ook aan mij: ik heb een paar maanden in het modteam gezeten en persoonlijk gezien hoe absoluut voorzichtig omgegaan wordt met gevoelige informatie. Het was continu op eieren lopen. Meer zal ik er niet aan kwijt maken, in verband met de geheimhouding. Desondanks zal ik toch een paar voorzichtige woorden kwijtraken: het was continu voorzichtig zijn. Voorzichtig met de gevoelens, privacy en behoeftes van users. Het was altijd 'verdedig je niet, maar wees de betere persoon aangezien je geheimhouding hebt getekend'. Het was frustrerend, maar deel van de baan. Ik zie het nu weer gebeuren - maar ik zal er niet veel over vertellen, want geheimhouding.

    Verder ben ik ook nog niet naar bed geweest en heb ik veel alcohol op. Dus nou ja, ik ga pitten. Dag joe.


    Tijd voor koffie.

    Fukurodani schreef:
    Petje af voor de manier waarop de Qrew hiermee is omgegaan. Meer kan ik er niet echt over zeggen.


    Ja. Erg mooi bericht, dankjulliewel. Veel succes en sterkte komende tijd.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Mis ik weer :c
    Wil best weten wat er naar buiten is gebracht, want ik vraag me altijd wel af wat er voor nare dingen achter de schermen word gezegd.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik denk wel dat na dit de bemiddelaar verkiezingen echt precies op tijd komen.

    Hoewel ik dit nog een abstract antwoord vind (logisch, want er zitten geen details is, wat ook weer logisch is), denk ik dat we het hierbij moeten laten. Het is nu eenmaal gebeurd en we weten welke gevoelens er spelen en daar moet verder mee gekeken worden.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Slughorn schreef:
    Wauw. Ik ben blij met de duidelijkheid naar ons, zodat misschien misverstanden verholpen zijn. Maar vooral blij dat jullie zelf op deze manier ook een deel van het verhaal kwijt hebben kunnen zijn (hopelijk).

    Wat ik vooral wil zeggen, sterkte allemaal! Ik denk eerlijk gezegd dat dit binnen de crew veel zwaarder valt dan op Quizlet zelf. Het moet niet makkelijk zijn.


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Ikzelf heb de hele drama ook gevolgd en ik wilde even zeggen dat het petje af is dat jullie het zo hebben opgelost. Hopelijk ook met Melissa, want het was heel naar dat het zo "uit de hand is gelopen", terwijl dat helemaal niet hoefde. Ook vind ik het heel naar voor de beide partijen. Communicatie is ook echt de sleutel om dingen op te lossen, dus hopelijk kunnen jullie het goed met elkaar uitpraten.

    Mijn vertrouwen in de mods was ook nooit geschaad, want ik weet dat er goede mensen achter deze schermen zitten. Die alleen maar willen helpen. Hopelijk kunnen jullie het een plekje geven! (:

    En ik denk zeker dat de bemiddelaars verkiezingen goed op tijd zullen komen, want het is natuurlijk ook zeker niet fijn voor de bemiddelaars hoe het is gelopen.


    One Who Travels A Higher Path.

    Fukurodani schreef:
    Petje af voor de manier waarop de Qrew hiermee is omgegaan. Meer kan ik er niet echt over zeggen.


    Ex astris, sciencia

    LittleOwlet schreef:
    Mis ik weer :c
    Wil best weten wat er naar buiten is gebracht, want ik vraag me altijd wel af wat er voor nare dingen achter de schermen word gezegd.


    Door de geheimhoudingsplicht zal er verder, denk ik, niets meer over de situatie verteld worden. Er zijn namelijk meer mensen bij betrokken. Ik zie geen enkele reden om geen vertrouwen te hebben in de crew. (:


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Voldymort schreef:
    Heel duidelijk, lijkt me niet dat mensen hierna nog een negatief beeld van de crew hebben. Shout-out naar de mensen die zich er gisteravond, vannacht en vandaag mee bezig hebben gehouden!


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    LittleOwlet schreef:
    Mis ik weer :c
    Wil best weten wat er naar buiten is gebracht, want ik vraag me altijd wel af wat er voor nare dingen achter de schermen word gezegd.


    De crew heeft de laatste paar dagen echt goed gewerkt, zo krijgen we nu duidelijk te zien. Ze zijn professioneel te werk gegaan en nu moeten wij op hun vertrouwen. We moeten hun de kans geven om het op hun manier, achter de schermen, op te lossen.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Fukurodani schreef:
    Petje af voor de manier waarop de Qrew hiermee is omgegaan. Meer kan ik er niet echt over zeggen.


    Seasons will change, but I shall remain

    Reigns schreef:
    Ik heb duidelijk iets gemist, maar jammer dat er zoiets gebeurd is.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Fukurodani schreef:
    Petje af voor de manier waarop de Qrew hiermee is omgegaan. Meer kan ik er niet echt over zeggen.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Fukurodani schreef:
    Petje af voor de manier waarop de Qrew hiermee is omgegaan. Meer kan ik er niet echt over zeggen.


    Time is not your enemy. You are your own enemy, and you envy time because it moves on.

    Het is heel goed dat de crew zichzelf probeert te verduidelijken in een situatie, waarbij ze niks mogen vanwege de geheimhoudingsplicht.
          Doch vind ik het een raar gegeven dat Ailise een riot op Quizlet heeft veroorzaakt en privé content aan het ligt heeft gebracht, doordat ze èèn opmerking verkeerd heeft opgevat. (Lees: Om eerlijk te zijn kunnen wij niet anders dan zeggen dat hoe het daar gelopen is alleen maar kwam doordat Ailise een opmerking verkeerd heeft opgenomen.)
          In mijn beleving is het naïef om alles te geloven, terwijl er duidelijk een heel verhaal achter zit. En ik heb er dan ook zo twijfelende gedachten over. Ze zit duidelijk met frustraties ergens over en wilt haar dingen kwijt, ze weet alleen niet hoe, dus het lijkt me meer dat daar wel een tijd overheen ging voor ze zelf los ging.


    Don't walk. Run, you sheep, run.