• Yoo mede-Quizletten (lezen jullie dit nu ook als Quiz-sletten?)

    Ik was weer even aan het filosoferen, zonet, zopas, maar o zo plots. Ik ben er namelijk achter gekomen dat ik de afgelopen dagen enkele onbewuste, goede daden heb verricht. Ze zijn klein, maar ze fleuren wel de dag op van andere mensen, al is het in geringe maten.

    - Ik heb fietssleutels gevonden in de parking aan het station en ben deze heel flink naar de politie gaan brengen (hopelijk komt deze zo bij de (rechtmatige) eigenaar terecht!)

    - Ik heb in de trein snoepjes uitgedeeld aan een oude man en aan een klein meisje (ze keken beiden heel (on)subtiel naar mijn gummybeertjes, dus kon ik niet anders!)

    - Ik heb mensen geïnformeerd over de Europese markt in onze stad, en aangespoord om eens een kijkje te nemen. Onrechtstreeks heb ik hen een leuke dag bezorgd (;

    Het zijn kleine dingen, die niet per se een heel leven doen veranderen, wat ook zeker niet de bedoeling is, maar wel het aangenamer maken voor de medemens. Daarom stel ik voor om de spontane, goede daden die je hebt gedaan hier gewoon met ons te delen! We kunnen inspiratie halen bij elkaar en een positieve ingesteldheid verspreiden op Q (wbw)

    Alle goede daden zijn welkom, als ze maar spontaan zijn. Dat wil zeggen dat je een goede daad doet met als uitgangspunt vriendelijkheid, liefde, oprechtheid en openheid. Daden die gedaan zijn om een goede daad te doen zijn dus niet spontaan! Je zult het zelf ook wel aanvoelen (: Alles mag, en je kan het zo gek nog niet bedenken! Van een oudje helpen oversteken, tot bloemen plukken voor je ouders of voetgangers/fietsers overlaten (in de regen) als automobilist (serieus, dit is echt de beste goede daad ever).

    Dus, wie gaat er met me mee als padvinder de wijde wereld in?
    wie wilt er badges? (wbw) jk i'm not that sophisticated

    peace out #spreadthelove #whatyougiveiswhatyouget #pleasekeeppostingupdates #fuckthehaters #hatersgonnehate #loversgonnalove

    [ bericht aangepast op 7 juni 2017 - 0:08 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik heb toevallig laatst een gevonden paspoort bij de politie afgegeven en een nieuwe collega gevraagd met een groepje mee te gaan drinken, zodat ze zich sneller thuis zou voelen. Dat laatste doe ik eigenlijk bijna altijd, omdat je vast begrijpt hoe vervelend het is om ergens de nieuweling te zijn. :Y)


    everything, in time

    Ik had een mevrouw er op attent gemaakt, dat ze het knuffeltje van haar (klein?) zoon bijna vergeten was en ik heb spaarzegels voor een knuffel die je kan sparen in een lokale supermarkt aan de meneer voor mij gegeven, omdat die ze spaarde voor zijn dochtertje (Dit had hij aan de vrouw aan de kassa verteld).

    Maar dat zijn van die kleine normale dingen die ik eigenlijk wel altijd doe.

    [ bericht aangepast op 7 juni 2017 - 0:25 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Ik verzamel de disneystickers die je bij Carrefour kan krijgen voor de zoon van mijn nicht haar baas. Lief van me, he? Haha.


    16 - 09 - '17

    Wij hadden laatst ochtendvierdaagse. En er was 1 meisje wat helemaal niets gekregen had - dus ik had even een klein zakje snoep gekocht voor haar. Ze fleurde helemaal op!


    It's never gonna happen, Guys.

    Super leuk!!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik gaf mijn blikje drinken weg aan iemand die dorst had (:


    26 - 02 - '16

    Wat een leuk idee is dit zeg! Ik deel altijd mijn eten met een hele tafel in de kantine.

    ik zag vorige week ofzo dat een vrouw een kaartje was vergeten bij de kassa, dus ik had dat kaartje naar haar gebracht en ze was erg blij

    [ bericht aangepast op 7 juni 2017 - 13:11 ]


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Mensen met kleine boodschapjes mkgen van mij altijd voor me in de rij. En ik was laatst winkelen met een vriendin van me. Ze had net te weinig geld over voor een badpak waar ze verliefd op was geworden, dus heb ik wat bijgelegd. En aangezien ze daardoor geen geld meer over had maar we beiden dorst hadden, heb ik getrakteerd op wat te drinken. (:


    Smile. You're beautiful. <3

    Wat mooie dingen allemaal!

    Hoe gaan jullie om met bedelaars?

    Gewoonlijk geef ik ze geen geld (omdat ik bang ben dat ze dat gebruiken voor drugs, alcohol of sigaretten), maar ik geef ze eten. Ik weet nog dat ik iemand een donut heb gegeven (hij zat bij een supermarkt en ik ging iets kopen voor mezelf dus dacht ik, laat ik iets meenemen voor hem), ooh, en het is zo fijn om hem dan zo blij te zien door zo iets simpel!


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik twijfel altijd heel erg over bedelaars. In Groningen, waar ik woon, zijn er een paar die op de wandel- en fietsroute van het station naar de universiteit zitten en ik kijk altijd met pijn in mijn hart weg. Ik heb een bedelaar een keer geld gegeven, maar sindsdien niet meer. Ik kan wel bezig blijven en ik heb oprecht gewoon het geld niet echt om ze elke keer wat te geven... ik voel me er slecht door, maar ik kan wel bezig blijven zeg maar, haha.


    Laatst heb ik wel de politie gebeld omdat ik wist (dacht) dat een jongen die hier woonde maar uit zijn kamer is gezet, een pleinverbod had maar hier toch steeds weer komt. Ik voel me zelf niet veilig als ik (alleen) langs hem heen moet lopen en loop dan altijd met een bochtje om hem en zijn vriend(inn)en heen in de hoop hem te vermijden. Dus ik dapper de politie bellen, bleek dat het pleinverbod niet meer van kracht is. Dat maar even doorgegeven aan 't bestuur, dus dat was op zich wel een goede daad? :'D


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    goud schreef:
    Wat mooie dingen allemaal!

    Hoe gaan jullie om met bedelaars?

    Gewoonlijk geef ik ze geen geld (omdat ik bang ben dat ze dat gebruiken voor drugs, alcohol of sigaretten), maar ik geef ze eten. Ik weet nog dat ik iemand een donut heb gegeven (hij zat bij een supermarkt en ik ging iets kopen voor mezelf dus dacht ik, laat ik iets meenemen voor hem), ooh, en het is zo fijn om hem dan zo blij te zien door zo iets simpel!


    Ik heb wel eens koffie gehaald voor iemand. Een andere bedelaar hing rond in de buurt van een Burger King. Toen heb ik een menu gehaald en de helft aan hem gegeven. (:


    26 - 02 - '16

    Ik heb eens een keer de vaatwasser helemaal vanuit mijzelf uitgeruimd! XD (cool)


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Snapple schreef:
    Ik heb eens een keer de vaatwasser helemaal vanuit mijzelf uitgeruimd! XD (cool)


    Ha! Dit. Dit is het gewoon (':
    Sorry, maar ik vond je opmerking geniaal. Het is altijd zo'n gezeur hier altijd om de vaatwasser thuis (':


    It's never gonna happen, Guys.

    Wat goed!
    Het geeft altijd een goed gevoel om een goede daad te doen. (:

    Ik moest vorige week werken bij een vakantiepark om huisjes te poetsen. Daar werkte ik samen met een jonge vrouw uit de Dominicaanse Republiek. Ze was moeder van twee kinderen (4 en 8) en was gescheiden van haar man, die na de scheiding geen kant op wilde en er niet voor de kinderen wilde zijn, alleen als het hem uit kwam. Ik had echt met haar te doen.
    Hoe dan ook... Bij het poetsen van vakantiehuisjes kom je nog weleens wat achtergelaten spullen tegen. Ik vond tijdens het poetsen wat muntgeld en sleutelhangers. Die heb ik maar aan haar gegeven, voor haar en haar kinderen. Dat verdiende ze wel, als hardwerkende alleenstaande moeder.
    Een klein en misschien nutteloos gebaar, maar ze werd er wel verlegen van. Het gaf mij een fijn gevoel. (: