• Een goede morgen/middag/avond/nacht aan degene die dit leest. Mijn naam is Catmint aka Maxime en dit is echt niet relevant, maar goed.
    Ik heb altijd met mezelf afgesproken "Niet meer dan drie verhalen tegelijk", maar nu heeft mijn brein toch weer zijn zinnen gezet op het herschrijven van een oude fanfic van mij. Hier zoek ik dus ook een nieuwe cover voor, omdat de oude niet meer volstaat. Ook zoek ik een rechtenvrije cover voor mijn SOTY verhaal, omdat ik van plan ben deze uit te geven (self-publishing waarschijnlijk wel).

    De eerste cover dus:
    Titel Ik heb momenteel twee titels waartussen ik twijfel:
    - Onverwoestbaar bloed
    - Het onverwoestbare bloed

    Graag zou ik dus twee covers hebben, maar dan met een verschillende titel. Het liefst ook eentje zonder titel, maar dat hoeft niet per se.
    * Korte Samenvatting Axelle Blaze komt uit een familie met uitsluitend Gryffindors. Als zij dan eindelijk naar Hogwarts mag, wordt ze zonder enige reden van de hoed in Slytherin ingedeeld. Dit levert haar thuis problemen op, maar ook met de vrienden die ze al had. Haar leven gaat gewoon verder en in haar laatste jaar vindt ze per toeval een boek met een legende in, een legende die haar te bekend voorkomt. (legende onder de spoiler + extra info)


    Een jonge vrouw die haar familie verlaat
    Draagt een geheim mee verweven in haat
    In de eeuwigheid verloren
    Werd zij, de nieuwe hoop, geboren
    Zij zal het duister bespelen
    Maar let op, zij die haar willen bestelen
    Al die proberen zullen falen
    De mysterieuze kracht bij haar weg te halen
    Men zal verliezen en sterven
    Voor zij de kracht kunnen verwerven
    Dus denk goed na voordat men zoekt
    Het onverwoestbare bloed...

    Axelle is de afstammeling van een nog niet bekende, sterke tovenaar die een groot geheim heeft. Dit geheim wordt doorgegeven van generatie op generatie door middel van een ring. Axelle is nu in bezit van die ring. De ring is eigenlijk een extra stuk ader. Hier stroomt het bloed van de persoon die het draagt door, maar omdat de ring dus magisch is, worden de magische krachten van de gebruiker versterkt en worden ze zeer machtig. Zodra de ring wordt gestolen of af gaat, sterft de persoon, omdat er een stuk ader verdwijnt en het bloed niet meer door kan stromen. Het is niet dat ze doodbloeden, de aders worden gewoon dichtgebrand door de ring als deze af gaat, zodat de aders ergens stoppen en de bloedcirculatie dus stopt.

    * Eventueel plaatjes die je er in wilt
    Het liefst ook rechtenvrij, mocht ik dit verhaal ook als boek in mijn kast willen hebben.
    Wat ik er absoluut niet op wil zijn gezichten van mensen. Misschien iets met bloed, maar geen bloedspetters, iets wat magie en macht aanduidt, gewoon iets simpels, niet te veel plaatjes.
    Sorry voor deze cryptische omschrijving, ik weet niet precies wat ik er op wil hebben eigenlijk. Ik vind het alleen te duidelijk als ik de ring (zie spoiler) op de cover laat zetten. Nu mag dit wel, maar dan geen trouwring of moderne ring. Gewoon een sierlijke ring, met zilver en rood of met zwart en rood.
    Voorbeelden ring: Nummer 1, Nummer 2, Nummer 3
    Absoluut niet als ring: Nummer 1, Nummer 2. Zoals je ziet wil ik absoluut geen grote, dikke ringen met grote stenen.
    * Sfeer die het weer moet geven Harry Potter-ig, magisch, maar wel duister, gezien het niet zo'n happy verhaaltje gaat worden
    * Horizontaal of verticaal? Verticaal, misschien ook met een soort van flap voor de achterkant van het boek. De afmetingen staan onder de volgende coveraanvraag.
    * Eventuele Extra's Niet te veel poespas, geen oversierlijke letters, gewoon mooi, niet te extravagant. Ik hou vooral van de simpele covers.
    Het liefst zou ik er wel mijn naam op willen, Maxime de Crook of M. de Crook, wat jullie het best bij jullie cover vinden passen. Twee versies mag natuurlijk altijd.



    De tweede cover is voor mijn SOTY. Ik heb nu een geweldig mooie cover, gemaakt door Pralines, maar zij heeft geen rechtenvrije plaatjes gebruikt, waardoor ik de cover wel hier kan gebruiken, maar niet als ik het wil laten drukken.
    Titel: Defender of the Crown
    (Ondertitel:) Mijn naam, Maxime de Crook. Zou je er misschien ook eentje met M. de Crook kunnen maken?
    Sfeer: Oorlog, mysterie, (dark) fantasy
    Korte Samenvatting:Wanneer de Sylicanen het land Astra binnenvallen vlucht Cerice Devon naar geallieerd territorium: het koninkrijk Emperya. De oorlog tussen Sylican en Emperya woedt al vele jaren en de koning van Emperya heeft besloten een zo groot mogelijk leger te creëren. De gevechtsacademie neemt meer novicen aan dan ooit en Cerice wil zichzelf inzetten om haar land terug te krijgen.
    Als echter haar leven besluit zich tegen haar te keren, weet Cerice niet meer wat ze moet doen. Waar moet ze haar trouw aan zweren? En wie of wat moet ze beschermen?
    Eventuele plaatjes: Zie hieronder. Deze heb ik momenteel, maar degene die deze heeft gemaakt heeft geen rechtenvrije foto's gebruikt, dus kan ik deze alleen voor op de site hier gebruiken. Dus het liefst gewoon iets soortgelijks, niet te ingewikkeld zoals je vaak ziet, gewoon iets simpels zoals de cover hieronder als dat kan. Het liefst een soortgelijk lettertype.


    Edit: Het hoeft niet zo donker als deze, gezien je bijna niet kan zien dat er nog een andere kleur achter de tekst zit, maar ik wil het liefst geen lichte cover, gewoon omdat ik dat niet bij het verhaal vind passen zelf :')
    Horizontaal of verticaal: Verticaal. Ik vroeg me af of je er een volledige boekenkaft van zou kunnen maken. De achterkant, waar de flaptekst op zou komen hoeft geen plaatjes, maar iets moois mag wel. Als het niet lukt mag je het ook gewoon effen zwart maken of de voorkant erop doortrekken als je bijvoorbeeld een rode lijn hebt lopen ergens. Zie hieronder voor de maten van de volledige boekenkaft.

    De maten voor een volledige boekomslag zijn:


    - Minimaal 3mm afloop rondom het bestand.
    - 10mm overslag rondom het bestand
    - 142mm achter/voorzijde (145mm - 3mm)
    - 8mm kneep achter/voorzijde
    - 13.1mm rugdikte
    - 216mm hoogte (3mm + 210mm + 3mm)

    Brutoformaat (zoals aan te leveren, inclusief afloop)
    339.1mm breed X 242 mm hoog.

    Nettoformaat
    333.1mm breed X 236mm hoog

    Dit waren dus mijn twee aanvraagjes. Je hoeft niet beide aanvragen te doen, ik ben echt met iedere optie blij. Alvast heel erg bedankt!

    [ bericht aangepast op 26 juni 2017 - 9:16 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Catmint schreef:
    (...)

    Zal eens kijken of ik ze zelf kan vinden of anders iets soortgelijks, anders laat ik het wel weten ^^
    Oké, is goed!