• Hoooi!

    Bijna één jaar geleden is mijn katje overleden doordat ze werd aangereden door een auto. Ze was toen nog maar iets meer dan een jaar bij ons dus uiteraard waren we helemaal niet voorbereid om haar te moeten verliezen.

    Maar nu hebben we daarstraks kittens in onze tuin gezien mét mamakat. We zijn op onderzoek uitgegaan en hebben ergens helemaal vanachter in onze tuin (dat is eigenlijk een klein bosje met veel struikgewas en vooral veel dennennaalden) het nestje, tegen onze eigen verwachtingen in, ontdekt!
    Voorlopig zijn we niet van plan het te laten weghalen. We willen ook zeker extra eten voorzien, al moeten we wel uitkijken dat de katten van de buren daar niet op afkomen.

    Ik ben echt zo enthousiast. Ik hoop echt dat ze het allemaal overleven en dat we ze kunnen laten castreren/steriliseren zodat ze verder vrij kunnen rondlopen. We hebben al wel besloten dat het geen huiskatten (aangezien ze wild zijn) worden, maar dat als ze onderdak nodig hebben we het ze wel willen geven door de deur van het tuinhuis open te laten staan.

    Zijn er mensen die dit ook al eens hebben voorgehad? Hebben jullie tips? Of zouden jullie ze meteen laten weghalen?


    The soul needs autumn.

    Ooooh wat leuk! Zeker weten houden, nahw, wat cute. Maar pas wel op ivm wormen/vlooien hoor. Je weet niet wat ze buiten allemaal oplopen.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Ooooh wat leuk! Zeker weten houden, nahw, wat cute. Maar pas wel op ivm wormen/vlooien hoor. Je weet niet wat ze buiten allemaal oplopen.


    We zijn niet van plan om ze echt te aaien inderdaad om die reden. Maar ik denk dat ik de dierenarts straks nog eens ga opbellen om te vragen hoe het inderdaad met ziektes en dergelijke zit. ^^


    The soul needs autumn.

    Ooooh, super fijn! Ik ben echt blij voor je dat je een nestje gevonden hebt! c:
    Ik had vroeger twee katten en toen hebben we een derde in huis genomen die zwanger bleek te zijn van vijf katjes. Die vijf katjes, moeder en één van de oorspronkelijke katten zijn allemaal ""verdwenen"" (aka we hadden een duivenhouder in de straat) en tezelfdertijd werd de kat bij mijn moeder doodgereden.
    Maar onlangs (ergens in december) heb ik een klein katje gevonden, die we ook in huis genomen hebben (bij m'n ma) en die bleek ook zwanger te zijn van vier katjes. We hebben er al twee weggegeven, maar de andere twee zijn ook zooooo schattig, dus ik snap dat je helemaal enthousiast bent, haha. c:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Aww, wat leuk! Ik weet zelf niet wat ik zou doen. Ik denk hen daar gewoon laten, niet weghalen. Maar geen idee of dat ook wel zo'n goed idee is. :')


    Ik wil een tuin vol egels

    Ubuntu schreef:
    Ooooh, super fijn! Ik ben echt blij voor je dat je een nestje gevonden hebt! c:
    Ik had vroeger twee katten en toen hebben we een derde in huis genomen die zwanger bleek te zijn van vijf katjes. Die vijf katjes, moeder en één van de oorspronkelijke katten zijn allemaal ""verdwenen"" (aka we hadden een duivenhouder in de straat) en tezelfdertijd werd de kat bij mijn moeder doodgereden.
    Maar onlangs (ergens in december) heb ik een klein katje gevonden, die we ook in huis genomen hebben (bij m'n ma) en die bleek ook zwanger te zijn van vier katjes. We hebben er al twee weggegeven, maar de andere twee zijn ook zooooo schattig, dus ik snap dat je helemaal enthousiast bent, haha. c:

    Huh. Eten duiven kittens? Wat sneu!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Huh. Eten duiven kittens? Wat sneu!


    Is dat een grapje of ...? Ik kan 't namelijk niet goed afleiden, haha. Het zijn namelijk katten die een gevaar vormen voor duiven (op zekere leeftijd, maar daar waren ze al op gekomen destijds), haha. ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ubuntu schreef:
    (...)

    Is dat een grapje of ...? Ik kan 't namelijk niet goed afleiden, haha. Het zijn namelijk katten die een gevaar vormen voor duiven (op zekere leeftijd, maar daar waren ze al op gekomen destijds), haha. ^^

    Ja nee ik was echt in de war hahahahahaha
    wat dom eigenlijk want mijn kat heeft een keer een duif meegenomen hahahaha en ik zag t al helemaal voor me, een duif met een kitten in zn bek :'D Dus het was geen grapje hahaha
    Maar heeft die eigenaar je katten dan doodgeschoten of iets? Dat is wel heel wreed/egoïstisch...


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Ja nee ik was echt in de war hahahahahaha
    wat dom eigenlijk want mijn kat heeft een keer een duif meegenomen hahahaha en ik zag t al helemaal voor me, een duif met een kitten in zn bek :'D Dus het was geen grapje hahaha
    Maar heeft die eigenaar je katten dan doodgeschoten of iets? Dat is wel heel wreed/egoïstisch...


    hahaha, wel een grappig zicht, ja. :') Volgens mij heeft-ie ze vergiftigd, maar ik ben 't niet zeker. Nu ja, ik begrijp wel dat-ie katten niet zo leuk vond met zijn duiven, maar dan nog, die katten zijn wel van iemand en zoiets doe je gewoon echt niet.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Hier bij ons in de wijk zit een kattenstichting die zich inzet voor zwervertjes. Zij geven ze voer en water, voorzien ze van medicijnen indien nodig ( zo ook ontworming e.d) én zorgen ervoor dat ze allemaal gecastreerd worden. Van wat ik tot nu toe gezien heb vangen hun ze ook op, de echte verwilderde katten worden nadat ze geholpen zijn terug vrijgelaten, maar andere weten ze ook een warm nestje bij een thuis te geven. Ze hebben ook echte voedermomenten, waar hun vaste zwervertjes dan allemaal op af komen en ze zijn er beide ( het is een stel wat dit samen doet mét dierenarts die hen helpt) met alle liefde mee bezig. Misschien dat je daar eens een kijkje kunt nemen? Hun stichting heet Stichting Poezenbende en ze zijn ook zeer ontvankelijk voor berichten, dus misschien dat je hen anders eens om tips oid kunt vragen?


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ubuntu schreef:
    (...)

    hahaha, wel een grappig zicht, ja. :') Volgens mij heeft-ie ze vergiftigd, maar ik ben 't niet zeker. Nu ja, ik begrijp wel dat-ie katten niet zo leuk vond met zijn duiven, maar dan nog, die katten zijn wel van iemand en zoiets doe je gewoon echt niet.

    Wat, dat is echt wreed. Waarom. D:

    Wij hadden vroeger een buur die duiven én katten had. Best raar eigenlijk nu ik er terug aan denk. Maar hij liet zijn duiven altijd 's morgen vrij rondvliegen en 's avonds kwam ze mooi terug in het hok. En de katten liet ie ook altijd buiten rondlopen. Het waren er 5 of zo.


    Ik wil een tuin vol egels

    Canagan schreef:
    Hier bij ons in de wijk zit een kattenstichting die zich inzet voor zwervertjes. Zij geven ze voer en water, voorzien ze van medicijnen indien nodig ( zo ook ontworming e.d) én zorgen ervoor dat ze allemaal gecastreerd worden. Van wat ik tot nu toe gezien heb vangen hun ze ook op, de echte verwilderde katten worden nadat ze geholpen zijn terug vrijgelaten, maar andere weten ze ook een warm nestje bij een thuis te geven. Ze hebben ook echte voedermomenten, waar hun vaste zwervertjes dan allemaal op af komen en ze zijn er beide ( het is een stel wat dit samen doet mét dierenarts die hen helpt) met alle liefde mee bezig. Misschien dat je daar eens een kijkje kunt nemen? Hun stichting heet Stichting Poezenbende en ze zijn ook zeer ontvankelijk voor berichten, dus misschien dat je hen anders eens om tips oid kunt vragen?


    Zelf hebben we hier het gelijkaardige initiatief de Poezenmoeders! Ik zal ze zeker is contacteren, goed idee. We zouden de katjes namelijk heel graag houden (we hebben achter ons een kerkhof met daarachter echt een gigantisch bos en enkele weien), dus zij zullen wel tips kunnen geven hoe we ons tuinhuisje dan wat kunnen inrichten zodat ze toch vrij zijn en tegelijk beschutting hebben. ^^


    The soul needs autumn.

    AW. SO CUTE.


    Don't walk. Run, you sheep, run.