• [ bericht aangepast op 27 dec 2021 - 22:28 ]

    Sorry voor de typfouten, ik zit op mijn ipad en typen is niet super handig voor mij.

    Je kan ook intolerant zijn voor het melkeiwit, wat dus ook in lactosevrije melk zit.

    Ik kan me voorstellen dat dit kan verergeren, al zeg ik dit zonder onderbouwing, dus pin me er niet op vast :').
    Nouja, ik was als klein kind melkeiwitintolerant en heb lichtelijke vermoedens dat ik hier weer meer last van begin te krijgen.


    Stenenlikker

    Ja, het kan afnemen en verergeren. Alle allergiën kunnen dit, dacht ik. Er bestaan pilletjes tegen, dieh heeft een vriendin van me. Misschien even naar ds huisarts gaan?


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik heb er geen verstand van, maar weet wel dat als je gluten intolerantie hebt en je stopt met gluten eten, je daarna heftiger gaat reageren als je toch iets met gluten binnen krijgt. Misschien werkt dat ook zo met lactose intolerantie, maar ik zou als ik jou was daarvoor even naar de HA gaan, dan weet je zeker waar je aan toe bent. =)


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ja een allergie kan veranderen over de tijd. Vroeger was ik allergisch voor schmink (which sucks with carnaval hier :')) en voor de rest kon ik niet tegen pleisters en konijnen, maar volgens mij ben ik overal overheen gegroeid. Hoe dan ook, mijn moeder is een paar jaar terug allergisch geworden voor allerlei normale cosmetica producten. Zo kon ze plots haar shampoo, douchegel, oogreiniger en allerlei zalf niet meer verdragen. Allergieën bouwen zich namelijk op en het is mogelijk dat ze zich pas na een tijdje uiten. Dus tja....zo gaat dat ^^
    Hopelijk is het bij jou niet het geval, maar aan de zonnige kant: het kan altijd weer verminderen.


    You were born original, don't die as a copy.

    Een allergie kan inderdaad veranderen omdat het een soort van genmutatie is die verschijnt en verdwijnt, maar ik dacht dat een intolerantie wel blijvend is. Ik ben geen expert, ik denk dat je daarvoor beter even een dokter kan bellen oid (:


    Mhm?

    Persoon met lactose intolerantie hier zo :Y)

    Ja, lactose intolerantie kan verergeren door de jaren heen. Het kan niet minder worden alleen hetzelfde of heviger. Ik heb het zelf ook gemerkt. Ik kreeg de eerste symptomen van intolerantie rond mijn pre-puperteit en jaren is dat stabiel gebleven. De laatste twee jaar is het erger geworden, waardoor ik ook geen ijs meer eet. Eerlijk gezegd, het enige wat je kan doen is: melk producten verwijderen uit je dieet. Lactose intolerantie is vaak erfelijk, wat bij mij ook het geval is. Er zijn lactase pillen te koop bij de kruitvat (of andere vergelijkbare winkels). Een beetje prijzig, maar ze werken! Het makkelijkste is dus om melkproducten te vermijden. Hoeft natuurlijk niet helemaal, ik eet bijvoorbeeld nog chocolade, omdat mijn lichaam dat nog aankan. Ik vermijd al melk, yoghurt,taart, vla en ijs en het word met de tijd een stuk makkelijker! (Sterker nog, ik vind melk niet eens meer zo lekker (cat)). Het is wel lastig om te weten of je simpelweg overgevoelig bent voor melk, lactose intolerantie hebt of een allergie. Een simpele test bij de dokter kan die mysterie oplossen ^^.

    [ bericht aangepast op 19 nov 2017 - 21:54 ]


    Seasons will change, but I shall remain

    Bedankt voor de reacties allemaal! (-: