• Hi!

    Ik zat een klein beetje na te denken over studies, masters en weet ik het wat, en ik bedacht me dat ik eigenlijk een heleboel dingen leuk zou vinden om 'later als ik groot ben' te doen. Nu zit ik aan het eind van mijn tweede studiejaar Nederlandse taal en cultuur en de mogelijkheden zijn vrijwel eindeloos. Ik zou het onderwijs in kunnen als docent Nederlands, wat ik eigenlijk heel graag wil, maar Nederlands als tweede taal aanleren aan emigranten en/of vluchtelingen lijkt me ook heel erg leuk en leerzaam, omdat je dan toch weer op een ander niveau met de taal bezig bent. Auteur worden staat ook nog altijd op mijn lijstje, al betwijfel ik of ik ooit de motivatie en inspiratie bij elkaar zou krijgen om een (lange) roman af te maken. :'D Onderzoek doen vind ik ook heel leuk, maar ik denk niet dat mijn cijfers goed genoeg zijn om een onderzoeksmaster te doen, lol. Nu, dat is mijn soort van lijstje en wie weet ben ik nog allemaal dingen vergeten waar ik nu nog niet eens bij stilgestaan heb.

    Wat zijn jullie droombanen? Wat zouden jullie heel graag willen doen later? Ik ben erg benieuwd! ^^


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    M0NA schreef:
    (...)

    Dat is super mooi en tof!! Wat fijn dat je het al zo goed weet en dat het je zo leuk lijkt/echt bij je past.
    (En kom op het is super stoer want dan denk je aan al die films met mensen met mooie kleren aan en een kop koffie regelen en dan op zakenreis mee gaan en ja oké beetje romantisch beeld haha)


    Hahaha - ik hoop dat ik in dat beeld terecht komt. Wie weet krijg ik wel mijn eigen Christian Grey. (wbw)


    everything, in time

    Ik heb mijn droombaan helaas al gehad... lesgeven aan anderstalige (vluchtelingen)... wel als Onderwijsassistent ;)
    Ik hoop dat dit nog een keer op mijn pad komt... Leuk om te zien trouwens dat jou dit ook aanspreekt... ^^

    [ bericht aangepast op 3 juli 2017 - 13:31 ]


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Mijn droombaan is animator of cartoonist worden, maar ik denk dat ik toch maar grafisch designer word.

    tubbietoost schreef:
    Ik heb mijn droombaan helaas al gehad... lesgeven aan anderstalige (vluchtelingen)... wel als Onderwijsassistent ;)
    Ik hoop dat dit nog een keer op mijn pad komt... Leuk om te zien trouwens dat jou dit ook aanspreekt... ^^

    Ik weet niet in welke Limburg je woont, maar hier in de kanten van Turnhout zijn ze wel aan het rekruteren. Ze zoeken zelfs iemand voor de laatste weken van augustus. ^^

    Mijn droomjob was het coachen van gevangenen die terug naar de maatschappij mogen. Dus helpen bij het re-integreren. Daarvoor heb ik een bachelor HRM en rechtspraktijk behaald. Uiteindelijk gingen ze niet al te snel werven bij justitie, dus ik ben verder gaan zoeken.
    Nu werk ik al anderhalf jaar als bemiddelaar bij VDAB. Ik werk met asielzoekers, vluchtelingen en anderstaligen. Dus het lijkt heel hard op mijn droomjob, alleen met een ander doelpubliek (maar evenveel uitdaging) en nu ben ik niet gefocust op de héle integratie, maar op het deeltje werk. Ik doe dit enorm graag, op de administratie na dan. :'D

    Dus ik heb ongeveer mijn droomjob. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Mijn echt ideale droombaan is om natuurfotograaf te worden. T punt is alleen dat ik eigenlijk mn geld uitgeef aan cadeaus voor vriendinnen omdat ze per se weer jarig moeten zijn. Daardoor heb ik niet genoeg geld voor een professionele camera. Het is ook jammer dat ik nu met vwo bezig ben, en van plan ben om hierna naar de universiteit te gaan. Dan is het jammer als je een baan neemt waarvoor je zeg maar de hersens niet veel nodig hebt. Ik heb er dus aan zitten denken om een goeie baan te nemen en als bijbaantje fotograaf.


    -

    Ik doe nu verpleegkunde, omdat mijn droombaan namelijk als wedstrijdruiter in de dressuur niet zo heel erg veel mogelijkheden heeft behalve als je een geldboom in je achtertuin hebt staan of zoals mijn vader altijd zegt 'denk je dat dat op mijn rug groeit al dat geld'


    Firm believer of all that is magic

    Salaryman schreef:
    Ik ben bijna 25 20 en ik weet nog niet welke baan bij mij past.


    Ik rt dit hard. Ik heb echt no clue wat ik wil, kan, van droom omdat ik alleen nog maar bezig ben geweest met mijn eigen dramatische gezondheid. Als ik zou kijken naar banen die mij veel te hoog gegrepen zijn maar die ik lowkey wel zou willen is tattoo artist of lijkschouwer. c:


    The truth is out there.

    Buschauffeur zou me ook een gave baan lijken, maar ja, dat is vast niks voor mij 😂


    26 - 02 - '16

    Bij de recherche of patholoog anatoom.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    HPFanClubje schreef:
    Mijn echt ideale droombaan is om natuurfotograaf te worden. T punt is alleen dat ik eigenlijk mn geld uitgeef aan cadeaus voor vriendinnen omdat ze per se weer jarig moeten zijn. Daardoor heb ik niet genoeg geld voor een professionele camera. Het is ook jammer dat ik nu met vwo bezig ben, en van plan ben om hierna naar de universiteit te gaan. Dan is het jammer als je een baan neemt waarvoor je zeg maar de hersens niet veel nodig hebt. Ik heb er dus aan zitten denken om een goeie baan te nemen en als bijbaantje fotograaf.


    What no, please.
    Heel veel mensen vinden het "zonde" om geen universiteit te doen of een carrière te maken waarbij je je vwo-diploma nodig hebt, maar het is juist belangrijk dat je doet wat jij leuk vindt (en misschien waar je een beetje van kunt leven).

    Als fotograferen jouw passie is, please vind dat uit en doe er iets mee. Je moet 60 jaar lang werken, het fijnst als dat iets is wat je leuk vindt om te doen.

    Je kunt ook je hersenen trainen als hobby. Neem een cursus Duits, ga leren schaken en lees boeken over interessante onderwerpen, maar maak van je hobby zeker je beroep. Het is toch helemaal niet leuk als je elke dag op moet staan en naar je werk moet gaan. Als fotografie je ding is, zul je straks alleen maar gelukkiger zijn als je met plezier je dag in kunt gaan.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Mijn ultieme droombaan is hoofdschrijver aan een (of meerdere) serie(s). Eigenlijk gewoon Brian Fuller. Later, als ik groot ben, wil ik Brian Fuller worden.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Morii schreef:
    Buschauffeur zou me ook een gave baan lijken, maar ja, dat is vast niks voor mij 😂

    ah why not?
    mijn oom liep al tegen de 60 aan maar heeft zich toch omgeschoold naar taxichauffeur, hij wil later misschien buschauffeur worden die dan tours doet en toelichting geeft bij plekken (geen of zoiets een specifieke naam heeft).


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Ik wilde altijd heel erg graag Frans of Nederlands studeren, maar Frans viel helaas af dit jaar (ik moest kiezen tussen Duits en Frans, en Frans werd heel erg afgeraden aan iedereen 🤷‍♂️), maar Duits kwam erbij als optie. Ik heb dus nou geen idee wat mij nou leuker lijkt, in ieder geval weet ik wel dat ik met een van beide studies docente wil worden.
    Opzich lijkt me in een hotel in het buitenland aan de balie werken ook wel leuk, zolang een beroep talen geretaleerd is klinkt het voor mij wel tof. (nerd)


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Klaver schreef:
    (...)
    ah why not?
    mijn oom liep al tegen de 60 aan maar heeft zich toch omgeschoold naar taxichauffeur, hij wil later misschien buschauffeur worden die dan tours doet en toelichting geeft bij plekken (geen of zoiets een specifieke naam heeft).


    Nja ik hoor heel veel nieuws van mensen die buschauffeur zijn en in elkaar geslagen worden, ook is het cao - naar het schijnt niet geweldig- oh well.. Niet dat het nu beter is, want ik heb momenteel geen cao (er kon geen besluit genomen worden oid)


    26 - 02 - '16

    Scandal schreef:
    (...)
    Ik weet niet in welke Limburg je woont, maar hier in de kanten van Turnhout zijn ze wel aan het rekruteren. Ze zoeken zelfs iemand voor de laatste weken van augustus. ^^


    Helaas ben ik een Nederlandse Limbo ;] hier zijn de banen (nog) schaars.. Ik ben dus echt benieuwd naar de plannen van het nieuwe kabinet ;]


    The thing you do mean something to people -Ncis