• Ik heb al moeite om fatsoenlijk iets in te spreken tegen Siri en dat mijn mobiel ook echt laat zien op het scherm wat ik zei. Kan je nagaan als je een bedrag moet inspreken en dat je zegt 'twintig euro' en dat je mobiel dat bijzonder raar opvat als 200 euro. En stel dat verstuur je dan per ongeluk.

    Ben ik de enige die dit een hele paranoïde functie vind die de ING aankaart?


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Wel ik had er nog niet echt over nagedacht want ik gebruik dat soort onzin toch niet. Maar weetje....er zijn bepaalde apps zoals Facebook, Messenger, Whatsapp, ect die bij installatie toegang vragen tot jou microfoon. In combinatie met dat 'geld over maken met je stem' gebeuren krijg je al snel gevaarlijke situaties waarin gevoelige informatie zomaar in verkeerde handen kan vallen. Want stel dat je een beetje een sketchy app op je mobiel hebt staan die ook toegang heeft tot jou microfoon?


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik neem aan dat je het dan wel nog manueel moet bevestigen, of niet? Anders is het inderdaad licht gevaarlijk, ja. :')


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ubuntu schreef:
    Ik neem aan dat je het dan wel nog manueel moet bevestigen, of niet? Anders is het inderdaad licht gevaarlijk, ja. :')


    Als ik de reclame opvat en ze zegt "20 euro" en daarna rent ze vrolijk en tevreden verder, waar ik dan vanuit ga dat het geld is overgemaakt. Kan aan mij liggen, maar ik vind het heel apart.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    (...)

    Als ik de reclame opvat en ze zegt "20 euro" en daarna rent ze vrolijk en tevreden verder, waar ik dan vanuit ga dat het geld is overgemaakt. Kan aan mij liggen, maar ik vind het heel apart.


    Ik kom uit België en ken de reclame dus niet, maar het lijkt me inderdaad vreemd. Alhoewel reclames ook niet altijd een volledig beeld geven van hoe een product ineen zit, natuurlijk, haha. Maar dunno, ik zou het ook niet gebruiken.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ja, ik dacht precies hetzelfde! Als je een foutje maakt, heb je een probleem.
    Ik keek ook heel raar op van die reclame.
    Durf het niet te doen. Ik zet mijn pas ook niet op contactloos betalen.


    Aan niets denken is ook denken.

    En dit is ook de hoofdreden waarom ik tegen het betalen ben dat je kunt doen zonder je pincode in te toetsen. (Ik heb deze functie dan ook direct uitgezet), maar ik ben er niet happy mee dat dit standaard op je pinpas zit. (Ik geloof dat dit "Contactloos betalen" heet, maar dat weet ik niet zeker).

    Ik heb de ING app niet, dus ik gebruik de functie ook niet (Ik ben er tegen, voor het geval dat nog niet duidelijk was), dus ik kan je ook geen duidelijk antwoord geven hierop, maar het lijkt me niet echt veilig, nee.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Tragically schreef:
    En dit is ook de hoofdreden waarom ik tegen het betalen ben dat je kunt doen zonder je pincode in te toetsen. (Ik heb deze functie dan ook direct uitgezet), maar ik ben er niet happy mee dat dit standaard op je pinpas zit. (Ik geloof dat dit "Contactloos betalen" heet, maar dat weet ik niet zeker).

    Ik heb de ING app niet, dus ik gebruik de functie ook niet (Ik ben er tegen, voor het geval dat nog niet duidelijk was), dus ik kan je ook geen duidelijk antwoord geven hierop, maar het lijkt me niet echt veilig, nee.


    Dat vind ik ook minder en het heet inderdaad contactloos betalen.


    Aan niets denken is ook denken.

    Micaela schreef:
    (...)

    Dat vind ik ook minder en het heet inderdaad contactloos betalen.

    Bedankt om het te bevestigen ^^

    Ik vind het zo erg dat de mensen van tegenwoordig zelfs te lui zijn/worden om hun pincode in te toetsen, maar schijnbaar is het wel oké om op deze manier voor kwetsbaarder te zijn voor diefstal.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Tragically schreef:
    (...)
    Bedankt om het te bevestigen ^^

    Ik vind het zo erg dat de mensen van tegenwoordig zelfs te lui zijn/worden om hun pincode in te toetsen, maar schijnbaar is het wel oké om op deze manier voor kwetsbaarder te zijn voor diefstal.


    Ja klopt.
    Kan maximaal 20 euro per keer worden afgehaald, maar dat vind ik genoeg en riskeer ik liever niet.


    Aan niets denken is ook denken.

    Micaela schreef:
    (...)

    Ja klopt.
    Kan maximaal 20 euro per keer worden afgehaald, maar dat vind ik genoeg en riskeer ik liever niet.

    Al is het maar 5 euro, gewoon het feit dat het zoveel makkelijker kan vind ik al erg.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Ik hoef dat eigenlijk ook niet. Contactloos is zo nu en dan handig, maar meer hoef ik niet tbh


    26 - 02 - '16

    True.


    Aan niets denken is ook denken.