• Mijn vriendin zit momenteel in een relatie waar de laatste tijd nogal veel ruzie ontstaat. Even voor de duidelijk: ik woon een halfuur bij haar vandaan.

    Dus ik had min of meer gezegd dat ze naar mij kon komen (omdat de laatste 6x ik naar haar was en dat vreet uiteindelijk geld als een malle). Uiteindelijk had ze gezegd dat ze niet kon, omdat ze daar geen geld voor had, het was eerder: dat geld had ze wel, maar daar moest ze nog 15 dagen meedoen. (dat komt ook over like: 'je bent het geld niet waard' maar dit kan aan mij liggen?)

    Ze heeft ook een crush (die ze tot nu toe 1 keer heeft gezien), nou prima. Haar crush woont 10 minuten bij haar vandaan. Gister waren we in een belangrijk gesprek en ik probeerde haar te steunen en opeens reageerde een halfuur of iets niet omdat haar 'crush belde en hij vroeg of ik bij hem wilde slapen'. Ik vond dat al best van wow, eh oke.

    Nu gisteravond, heeft ze blijkbaar dat bod geaccepteerd en is ze gewoon naar hem toegegaan om like één uur 's nachts was ze bij hem??? Het voelt zo erg alsof ze gewoon liever bij hem is en wel liever geld aan hem spendeert om bij hem te komen (ook al is het minder geld, I know). Op de één of andere manier maakt me dat zo pissed.

    Zouden jullie dat ook zijn? Of ligt dit gewoon aan mij.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Huh ik volg het niet helemaal, gaat ze nou vreemd? Dat aside, ik snap dat je boos bent en daar is niks mis mee. Je voelt je gewoon ondergewaardeerd, ik zou dat eens bij haar aankaarten en het contact daarna even van haar kant laten komen, als ze je mist gaat ze dan echt beter haar best doen. Zo niet weet je wat voor vriendin ze is, en verdien jij veel beter. Helaas is het soms zo dat mensen zo druk bezig zijn met nieuwe liefdes dat ze bestaande vriendschappen uit het oog verliezen. Vaak trekt dat bij, soms niet. Vind in ieder geval wel dat je er wat van mag zeggen. Misschien niet aanvallend maar juist dat jij het erg jammer vind en hoe jij je voelt. Veel succes. c:


    The truth is out there.

    Cosmonaut schreef:
    Huh ik volg het niet helemaal, gaat ze nou vreemd? Dat aside, ik snap dat je boos bent en daar is niks mis mee. Je voelt je gewoon ondergewaardeerd, ik zou dat eens bij haar aankaarten en het contact daarna even van haar kant laten komen, als ze je mist gaat ze dan echt beter haar best doen. Zo niet weet je wat voor vriendin ze is, en verdien jij veel beter. Helaas is het soms zo dat mensen zo druk bezig zijn met nieuwe liefdes dat ze bestaande vriendschappen uit het oog verliezen. Vaak trekt dat bij, soms niet. Vind in ieder geval wel dat je er wat van mag zeggen. Misschien niet aanvallend maar juist dat jij het erg jammer vind en hoe jij je voelt. Veel succes. c:


    Nee, ze gaat niet vreemd. Ik vond het wel vreemd dat ze de keus maakte om daar te gaan slapen. Blijft toch je crush.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    (...)

    Nee, ze gaat niet vreemd. Ik vond het wel vreemd dat ze de keus maakte om daar te gaan slapen. Blijft toch je crush.


    Was een beetje in de war door je eerste zin haha. En ja snap ik wel, vind ik ook beetje shady. Maarja ze maakt natuurlijk haar eigen keuzes.


    The truth is out there.

    Ik snap je frustratie heel goed! Een 'vriendin' van mij woont letterlijk 10 minuten lopen hiervandaan, maar heeft nooit tijd om af te spreken met mij en gaat wel elk weekend naar haar vriend, die 1.5 uur verderop woont. Haar grootste redenen zijn tijd en geld, maar geld is ook onzin als je wel heen en weer kan met de trein gedurende 1.5 uur enkele reis.
    Sommige mensen laten vriendschappen inderdaad uit het niets verwateren als gevolg van een relatie of crush - vaak niet eens bewust. Het beste lijkt mij inderdaad om het een keer aan te kaarten en als er dan niets verandert of ze begrijpt het niet, zou ik het proberen los te laten. Hoe naar dat ook is.


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    Nou ja, als ik heel, héél eerlijk ben, begrijp ik haar best goed. Ik denk echt niet je 'ik heb niet genoeg geld' zo hoeft op te vatten - ik begrijp het wel (ik zou het waarschijnlijk ook doen) maar als ik moest kiezen tussen een vriendin zien of de aankomende twee weken comfortabel boodschappen doen zonder me zorgen te maken of ik dan nog wel een biertje hier en daar kan drinken, zou de keuze ook wel snel voor de hand liggen. Dat die crush maar tien minuten ver weg is, tja, dan gaat ze ook makkelijker naar hem toe. Dat kost gewoon minder. En het is dichtbij, kost minder geld, eeeennn (grote 'en') ze heeft een crush! Mensen worden daar een beetje raar van.

    Maar dat betekent niet dat jouw gevoelens niet ook valide zijn. Kan het niet zijn dat dit ook een paar onderliggende problemen zijn die zich via dit probleem manifesteren? Geld erbuiten gelaten (want geld en relaties gaan nu eenmaal niet samen) dat ze zomaar weggaat in the middle of een belangrijk gesprek, is wel vervelend. Dat zou mij het gevoel geven alsof ik niet belangrijk was voor haar, los van of dat daadwerkelijk zo is. Dan is het best wrang dat ze andere mensen veel vaker ziet, terwijl jij haar juist zoveel steunt. Kan het niet misschien zijn dat je, je ondergewaardeerd voelt bij haar?


    Tijd voor koffie.

    Kaailee schreef:
    Nou ja, als ik heel, héél eerlijk ben, begrijp ik haar best goed. Ik denk echt niet je 'ik heb niet genoeg geld' zo hoeft op te vatten - ik begrijp het wel (ik zou het waarschijnlijk ook doen) maar als ik moest kiezen tussen een vriendin zien of de aankomende twee weken comfortabel boodschappen doen zonder me zorgen te maken of ik dan nog wel een biertje hier en daar kan drinken, zou de keuze ook wel snel voor de hand liggen. Dat die crush maar tien minuten ver weg is, tja, dan gaat ze ook makkelijker naar hem toe. Dat kost gewoon minder. En het is dichtbij, kost minder geld, eeeennn (grote 'en') ze heeft een crush! Mensen worden daar een beetje raar van.

    Maar dat betekent niet dat jouw gevoelens niet ook valide zijn. Kan het niet zijn dat dit ook een paar onderliggende problemen zijn die zich via dit probleem manifesteren? Geld erbuiten gelaten (want geld en relaties gaan nu eenmaal niet samen) dat ze zomaar weggaat in the middle of een belangrijk gesprek, is wel vervelend. Dat zou mij het gevoel geven alsof ik niet belangrijk was voor haar, los van of dat daadwerkelijk zo is. Dan is het best wrang dat ze andere mensen veel vaker ziet, terwijl jij haar juist zoveel steunt. Kan het niet misschien zijn dat je, je ondergewaardeerd voelt bij haar?


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Kaailee schreef:
    Nou ja, als ik heel, héél eerlijk ben, begrijp ik haar best goed. Ik denk echt niet je 'ik heb niet genoeg geld' zo hoeft op te vatten - ik begrijp het wel (ik zou het waarschijnlijk ook doen) maar als ik moest kiezen tussen een vriendin zien of de aankomende twee weken comfortabel boodschappen doen zonder me zorgen te maken of ik dan nog wel een biertje hier en daar kan drinken, zou de keuze ook wel snel voor de hand liggen. Dat die crush maar tien minuten ver weg is, tja, dan gaat ze ook makkelijker naar hem toe. Dat kost gewoon minder. En het is dichtbij, kost minder geld, eeeennn (grote 'en') ze heeft een crush! Mensen worden daar een beetje raar van.

    Maar dat betekent niet dat jouw gevoelens niet ook valide zijn. Kan het niet zijn dat dit ook een paar onderliggende problemen zijn die zich via dit probleem manifesteren? Geld erbuiten gelaten (want geld en relaties gaan nu eenmaal niet samen) dat ze zomaar weggaat in the middle of een belangrijk gesprek, is wel vervelend. Dat zou mij het gevoel geven alsof ik niet belangrijk was voor haar, los van of dat daadwerkelijk zo is. Dan is het best wrang dat ze andere mensen veel vaker ziet, terwijl jij haar juist zoveel steunt. Kan het niet misschien zijn dat je, je ondergewaardeerd voelt bij haar?


    Kan ook aan het feit liggen dat ze al een jaar élk weekend naar haar vriend gaat en een weekendabonnement heeft en geen één weekend ooit heeft gezegd van "ik kom naar jou, ipv naar hem". Dat kan ik ook nog begrijpen, je vriend weet je wel. Maar zelfs in school vakanties gaat ze dan een hele week naar hem in plaats van één dag naar mij, en dan denk ik wel van "hallo???"

    Ze weet ook dat ik nu niet werk en in het weekend vrij heb en in het weekend kan ze gewoon gratis reizen dus, maar ook dan gaat ze een hele week naar haar vriend.

    Het lijkt alsof het allemaal een beetje in herhaling valt hier, ook met haar crush, en dat is waar ik me ontzettend aan begin te irriteren. Dus, ik denk dat het wel een beetje als onderwaardering voelt ja.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ergens snap ik de frustratie wel, maar ik vind het, eerlijk gezegd, ergens wel meevallen.
    Het is begrijpelijk dat ze met haar liefde gaat afspreken. Als je in het algemeen kijkt, zie je dat mensen voor die vaste routine kiezen, dus dan is het te begrijpen. Die liefde gaat vanzelf wel weer voorbij.
    Of anders moet je er gewoon met haar over praten, dan weet ze het ook en kan ze er wellicht op letten. Het is jammer als het zou verwateren, maargoed ik vind het een beetje twijfelachtig om te oordelen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.