• THE CURSE



    • • •


    Er is al ruim 200 jaar voorbijgegaan sinds de poging tot staatsgreep in het land Mikaya. De rebellengroep Marwa, verantwoordelijk voor de staatsgreep, waren conservatieve mensen die niets anders wilden dan hun land in z'n oude glorie te herstellen, wat betekende dat er een duidelijke onderscheiding zou blijven tussen de verschillende groepen wezens in de samenleving. De poging faalde echter en alle leden van Marwa werden verbannen naar een afgelegen oord, in het donkerste hoekje van het land. Daar is een vloek over hen uitgesproken: hij die zijn gevoelens zegt, wordt bij zonsopgang omgelegd. Voor 200 jaar heeft niemand zijn gevoelens kunnen uiten, degene die het wel deden, kwamen de volgende ochtend door een of ander ongeluk om. Door deze vloek was het heel moeilijk op te groeien, je moest altijd op je hoede zijn en je mocht je nooit verspreken. Met jonge kinderen was het het moeilijkst, hen moest geleerd worden hun gevoelens niet te uiten, de ouders moesten dan ook altijd op hun hoede zijn. Alhoewel de vloek raar lijkt, is het een vloek die het leven veel zwaarder en vol frustraties maakt. Vaak wordt gezien dat, omdat niemand hun gevoelens kan uiten, dat ze beetje bij beetje meer gevoelloos worden.
    Het was en is een hel, maar nú komen ze in actie. Dreigend met oorlog bevelen ze dat de koning hun vloek opheft.Er is echter één probleem: 200 jaar vol oorlogen, rampen en vele koningen zijn voorbijgegaan en de huidige koning weet niet hoe de vloek opgeheven moet worden. Samen met een groepje vertrouwelingen en een groepje vervloekten, gestuurd om toezicht te houden, gaat hij opzoek naar het antwoord door het hele koninkrijk heen. Maar bestaat het antwoord nog wel?

    Informatie
    Het belangrijkste is om te weten dat deze wezens in een andere wereld en tijd leven dan wij. Er is geen wifi, facebook of zelfs maar elektriciteit. Je kunt het zien als middeleeuwen 2.0. Ook is het belangrijk te weten dat een wezen pas later in zijn leven een wezen wordt: dus als een persoon geboren is, is hij volkomen normaal. Geen krachten, vormen, nada. Maar als die persoon ouder wordt, begint hij langzaam in zijn behoorde wezen te veranderen, dit gebeurt meestal rond de leeftijd van 12. Dit betekent dat alhoewel je moeder een zeemeermin is en je vader een dwerg, je alsnog in een dragonlord kan veranderen. Door dit bestaan er ook verschillende groepen in de samenleving, die vaak je sociale status bepalen. Alhoewel iedereen gelijk is aan elkaar, heeft ieder zijn eigen taak en vaak wordt gezien dat een dragonlord aan macht is.
    Daarbij heeft de koning niet alle macht, maar moet hij ook verantwoording afleggen aan een groep van vertegenwoordigers van de diverse groepen in de samenleving. Wel is het zo dat zijn stem het zwaarst telt.


    Rollen
    Suggesties
    - Zeemeermin (eentje die als je opdroogt je een normaal mens bent)
    - Dwerg
    - Sirene
    - Dragonlord
    - Elf
    - Dragonslayer
    - etc. Probeer het gevarieerd te houden


    Lijstje
    Naam
    Leeftijd (20+)
    Welke kant? (Koning of Marwa)
    Wezen
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Achtergrond
    Relaties
    Extra


    • Koning || Byron Rhys Vazquez || 1.1 ||Magnus



    Kant van de koning

    Vrouwen
    - Gereserveerd sirene || . || Eternitarian
    - Wasikowska
    -

    Mannen
    -
    -
    -

    Kant van Marwa

    Vrouwen

    - Wasikowska
    - - Irane Zhouis || 1.2 || Iratus
    -

    Mannen
    - Sekani || 1.2 || Bbang
    -
    -

    Regels
    —— Als eerste, de huisregels van Q. tellen hier natuurlijk mee.
    —— Schelden als zowel 16+ schrijven mag, zet het echter wel in een rode kleur boven je post! Ruzie OOC wil ik in het topic niet hebben, niemand lokt ruzie uit en we respecteren elkaar. Niemand sluit elkaar buiten.
    —— Er is een minimum van 250 woorden. Hou je daar alsjeblieft aan, want one-liners zijn niet toegestaan. Als je een rol reserveert, probeer die dan ook zo snel mogelijk af te maken en denk a.u.b. eerst goed na voordat je je inschrijft. Ik zou het namelijk jammer vinden als je je na een paar dagen alweer uitschrijft.
    —— A.u.b. geen Mary en Gary Sues. Je personage is niet perfect en kan niet iedereen met één vinger verslaan. Maak je karakter dus niet al te krachtig.
    —— Probeer mannen en vrouwen gelijk te houden.
    —— Alleen Magnus maakt de topics aan, tenzij anders gevraagd.
    —— Sorry voor de crappy uitleg hierboven, ik hoop echter dat het duidelijk/interessant is. Als er vragen zijn, wees niet bang het te vragen!
    —— Voor de rest: Veel plezier!

    [ bericht aangepast op 23 juli 2017 - 21:00 ]


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    MT, ik ga eens kijken wat voor rol ik wil c:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ziegler schreef:
    MT, ik ga eens kijken wat voor rol ik wil c:


    Leuk!


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    BYRON RHYS VAZQUEZ

    The greatest slave in a kingdom is generally the king of it.



    – Leeftijd

          30, 18/12

    – Kant

          Marwa

    – Wezen

          Dragonlord

    – Innerlijk

    – Leider
    Byron is een natuurlijke leider, al was dit niet zijn geboorterecht. Hij heeft charme en charisma, maar maakt er zelden gebruik van. Veel mensen volgen hem blindelings en leggen hun vertrouwen in Byron, wat vaak zwaar kan zijn. Door dit vertrouwen zouden ze zelfs voor hem sterven zo nodig.
    Byron is zowel getalenteerd in het leiden van het koninkrijk als in het voeren van oorlogen. Hij schrikt er niet voor terug en staat altijd vooraan in de strijd. Hij vindt dat als anderen bereid zijn voor hem sterven, het minste wat hij kan doen is vooraan de linie te staan en zijn leger te leiden.

    – Koppig
    Byron heeft vele adviseurs waar hij zeker naar luistert, maar als hij gelooft dat hij juist zit met iets, dan zal hij dat ook uitvoeren, ook al zeggen zijn adviseurs anders. Hij zal zijn besluit vaak baseren op zijn onderbuikgevoel en het is niet vaak voorgekomen dat zijn onderbuikgevoel het fout had. Dit zorgt er ook voor dat hij een beetje arrogant kan overkomen.

    – Intelligent
    Byron is een goede leider grotendeels door zijn intelligentie. Hij weet dingen goed in te zien en kan vaak van tevoren al wel zeggen wat er gaat gebeuren als hij een bepaalde actie uitvoert. Hij weet ook goede strategieën voor oorlogen op te stellen en hij kan lezen en schrijven.

    – Observeren
    Byron is geen grote prater. Natuurlijk, als hij in een goede bui is praat hij veel, maar hij kan zich ook afzonderen en alleen maar observeren. Hij luistert dan ook eerder dan dat hij praat en het zal dan ook niet vaak voorkomen dat hij een gesprek uit zichzelf begint en die heel lang doorvoert met eigen materiaal waar hij over spreekt. Dit zorgt ervoor dat hij een goede luisteraar is. Als hij bij vrienden of familie is, voelt hij zich veel meer op zijn gemak. Dan zal hij ook meer zichzelf zijn en ook meer gaan praten en plezier maken.

    – Arrogant
    Dit is een eigenschap die Byron niet graag heeft en ook actief probeert te vermijden, maar die hij toch heeft. Vaak heeft hij niet eens door dat hij iets arrogants zegt of doet, waardoor hij lomp kan overkomen, totdat iemand er iets van zegt. Soms is hij daarna ook gepikeerd, maar hij erkent wel dat hij arrogant kan zijn, vooral als hij ergens gelijk over heeft.

    – Vechten
    Byron is erg goed in vechten, wat ook wel nodig is. Sinds kinds af aan is hij door de wapenmeester in het kasteel getraind om met allerlei soorten wapens te vechten. Ook kan hij goed zonder wapens vechten. Hij houdt deze vaardigheden in leven door nog steeds te blijven oefenen met de wapenmeester. Het is ook nodig dat hij deze vaardigheden in leven houdt, omdat er altijd een kans bestaat dat iemand hem probeert aan te vallen.

    – Onbaatzuchtig
    Ondanks het feit dat Byron arrogant is, is hij erg onbaatzuchtig. Hij vindt het heerlijk om gelijk te hebben, maar hij zou nooit onbewust iemand anders, vooral van wie hij houdt, pijn te doen. Hij probeert zoveel mogelijk aan de gevoelens van andere mensen te denken bij besluiten die hij maakt, zelfs als hij het wat minder met die persoon kan vinden. Dit zorgt er nog wel eens voor dat hij een schuldgevoel krijgt ook al is dat helemaal niet nodig. Hij zal dit echter nooit laten zien en doet het vaak onverschillig af. Doordat hij zoveel aan anderen denkt, wat ook logisch is als koning, denkt hij weinig aan zijn eigen belangen.

    – Uiterlijk

    Byron is een redelijke lange man met een lengte van 1.86 m. Hij heeft een stevig lichaamsopbouw door het vele trainen, hierdoor is het ook duidelijk te zien dat hij spieren heeft. Naast dit heeft hij van nature al een lichte olijfkleurige huid. In de zomer wordt hij dan ook erg snel bruin. Met zijn strakke kaaklijn en zijn lichte baardgroei weet hij vele harten sneller te doen kloppen, al reageert hij hier zelden op. Zijn haar heeft een donkerbruine kleur en is half lang, door dit zie je ook de lichte golf die hij in zijn haar hoofd.
    Zijn kledij bestaat vooral uit formele kledingstukken die hij naar vergaderingen en ontmoetingen draagt. Als hij echter praktisch werk moet doen, zul je hem zien rondlopen in een kloffie. Als hij bij vrienden is dan draagt hij eigenlijk gewoon de kleren waar hij zich op zijn gemak in voelt, vaak zijn dit wat donkerdere kleren.

    – Achtergrond

    Byron Vazquez is de tweedgeborene zoon van Maria en Lavern Vazquez. Zijn broer, Marquis, is twee jaar voor Byron geboren en heeft daarmee het recht op de kroon verworven. Het noodlot sloeg echter al vroeg op de gelukkige familie toe. Bij de geboorte van Byron overleed Maria door gebrek aan een vroedvrouw.
    De sfeer in het huishouden veranderde daarna al snel. Lavern was vaak weg, altijd had hij wel ergens een politieke kwestie af te handelen of een oorlog om te voeren. Met zijn broer bouwde Byron een goede band op. Op een dag sloeg het noodlot weer toe. Lavern werd weggeroepen voor oorlog. Marquis, die in die tijd de juiste leeftijd had om aan zulke praktijken deel te nemen, werd meegenomen. Een week later kreeg Byron bericht, zijn vader en broer waren omgekomen op het slagveld. Byron was toen veertien. De kroon viel hem toe.
    Sindsdien heeft hij met een eerlijk hand geregeerd, maar aangezien hem de kroon zo onverwachts toeviel, heeft hij nog zo zijn gebreken. Hij had zich er nooit op voorbereid koning te worden en hij had ook een heel ander leven voor zichzelf voor ogen, daarom valt het hem nog wel eens zwaar dit leven te leiden.

    – Relaties

    – Extra




    ...




    ...




    ...


    [ bericht aangepast op 13 juli 2017 - 19:39 ]


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    MT.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Oeeeh. Dit lijkt me heel interessant. c:
    Sirene graag, kant van de koning!


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Eternitarian schreef:
    Oeeeh. Dit lijkt me heel interessant. c:
    Sirene graag, kant van de koning!


    Ik zet je erbij! (:


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Oeh, ik zal eens kijken. Een vrouwelijke elf graag, aan de kant van de Marwa ^^ Over mijn FC denk ik nog even na.

    [ bericht aangepast op 12 juli 2017 - 21:14 ]


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Iratus schreef:
    Oeh, ik zal eens kijken. Een vrouwelijke elf graag, aan de kant van de Marwa ^^ Over mijn FC denk ik nog even na.


    Is goed, ik zet je erbij! (:


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Oké, ik zat dus te twijfelen met welke rol ik zou nemen, maar het wordt Irane. Mijn FC is Chrissy Constanza.


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Meer die interesse heeft?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik neem dan wel een man. Zet me maar ergens bij, dan is het een verrassing. Ik neem de uitdaging wel aan.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik vind het echt een super tof verhaal en ik vind het echt heel cool!! Helaas kan ik nu niet mee doen. Maar echt complimenten!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    MT. Mag ik een vrouw reserveren? Ik weet wel nog niet waar HAHAHA.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik zet jullie erbij!

    M0NA schreef:
    Ik vind het echt een super tof verhaal en ik vind het echt heel cool!! Helaas kan ik nu niet mee doen. Maar echt complimenten!


    Awh, bedankt! (flower)


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Dus, wanneer gaat iedereen hun rol dumpen?


    Don't walk. Run, you sheep, run.