• Hoihoi, ik krijg thuis baak van mijn ouders te horen dat ik nutteloos ben. Meestal is dat als ik iets vergeet, iets niet opruim of meteen als ik niet binnen 5 minuten actie onderneem als mn ouders iets zeggen. Ik word vaak een dom, nutteloos kind genoemd. Ik weet zelf ook wel dat ik dat niet ben en dat mijn ouders het niet zo bedoelen, maar wat kan ik hier tegen doen?

    (Het is niet super ernstig, maar ik wil wel graag wat tips)

    Groetjes, mij


    -

    Het is misschien niet super ernstig, maar ik kan wel begrijpen dat je dit niet leuk vindt! Heb je wel eens tegen je ouders gezegd dat ze jou kwetsen met dit soort opmerkingen? Je geeft aan dat je weet dat ze het niet zo bedoelen, dus waarom zouden ze het dan wel zeggen?


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Ouders die zeggen dat je nutteloos bent kan heel ernstig zijn voor je meerderwaardigheidcomplex. Je kan niet tegen een kind zeggen dat die het niet waard is of dom is. Dat is best respectloos. En ouders horen zelf ook respectvol tegen hun eigen kind te zijn. Ik zou er met iemand over praten als ik jou was. Want je bent het waard. Nutteloze mensen bestaan official niet.

    Wat naar om dat te moeten horen.
    Het zal hun frustratie wel zijn, maar dat heeft ze niet het recht om jou zo te noemen.
    Als ik jou was, zou ik zeggen dat je het vervelend vind als ze dat tegen je zeggen.
    MIsschien kun jij dan iets meer luisteren naar de dingen die je ouders je vertellen?
    Meer kan ik je ook niet helpen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Aan een kant kan ik hun frustratie wel snappen. Bij het lezen van jou topic dacht ik namelijk meteen aan mijn zusje. Zij is namelijk ook erg gaotisch, vergeet veel en kan bewust lang wacht voor ze iets doet, in de hoop dat mijn ouders het vergeten en ze niets meer hoeft te doen. Haar goude regel is ook dat iemand iets drie keer aan haar moet vragen, eerder is het niet belangrijk genoeg voor haar om op te staan (huh?). Dus daar zijn ook de nodige discusies over geweest, waarbij woorden als 'lui' en 'irritant' gevallen zijn, maar om al om de kleinste dingen te zeggen dat je nutteloos bent, vind ik wel ver gaan.
    Waarschijnlijk zit er een diepe frustratie aan verbonden, dus kijk even of jij jezelf kunt vergelijken met mijn lieflijk zusje, en als dat niet zo is, zou ik toch wel eens in gesprek gaan met je ouders. Vraag aan ze om je geduldig uit te leggen wat er precies is en wees zelf ook geduldig en sta open voor kritiek met misschien een belofte om iets beter op te letten? Zeg ook dat het je zeer doet dat zij jou zo noemen, want waarschijnlijk doe je niet bewust dingen vergeten, en iedere puber maakt wel eens rommel, wat mij nog allemaal vrij ondschuldig overkomt. Daarvoor hoef je niet beschreven te worden met zulke woorden.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Croyance schreef:
    Aan een kant kan ik hun frustratie wel snappen. Bij het lezen van jou topic dacht ik namelijk meteen aan mijn zusje. Zij is namelijk ook erg gaotisch, vergeet veel en kan bewust lang wacht voor ze iets doet, in de hoop dat mijn ouders het vergeten en ze niets meer hoeft te doen. Haar goude regel is ook dat iemand iets drie keer aan haar moet vragen, eerder is het niet belangrijk genoeg voor haar om op te staan (huh?). Dus daar zijn ook de nodige discusies over geweest, waarbij woorden als 'lui' en 'irritant' gevallen zijn, maar om al om de kleinste dingen te zeggen dat je nutteloos bent, vind ik wel ver gaan.
    Waarschijnlijk zit er een diepe frustratie aan verbonden, dus kijk even of jij jezelf kunt vergelijken met mijn lieflijk zusje, en als dat niet zo is, zou ik toch wel eens in gesprek gaan met je ouders. Vraag aan ze om je geduldig uit te leggen wat er precies is en wees zelf ook geduldig en sta open voor kritiek met misschien een belofte om iets beter op te letten? Zeg ook dat het je zeer doet dat zij jou zo noemen, want waarschijnlijk doe je niet bewust dingen vergeten, en iedere puber maakt wel eens rommel, wat mij nog allemaal vrij ondschuldig overkomt. Daarvoor hoef je niet beschreven te worden met zulke woorden.


    Dit.

    Mijn zusje is ook precies zo en het is erg frustrerend voor omstanders. Dan kan ik heel goed begrijpen dat mensen uit frustratie dat soort dingen zeggen, maar erg aardig is het niet en dat ik het begrijp, betekent niet dat het goed is.
    Hoe gefrustreerd je ook bent, je moet wel respectvol blijven. Dat vind ik.


    look at the stars, look how they shine for you;