• Hai!

    Ik heb lang zitten twijfelen, maar ik ga binnenkort misschien toch kiezen voor Netflix. Ik wil echter wel zeker zijn, dus vraag ik jullie om advies. Waarom zou ik Netflix moeten nemen of waarom net niet? Wat zijn de voor- en nadelen volgens jullie?

    Alsjeblieft, deel even jullie ervaringen.

    [ bericht aangepast op 10 juli 2017 - 21:09 ]


    16 - 09 - '17

    Ik vind netflix echt vet chill. Niet meer super lang zoeken online en vervolgens downloaden en al dat gedoe. Je kan nu zelfs een aantal series downloaden voor offline gebruik (lekker in de trein Netflixen). Ik vind het aanbod van series echt heel groot en prettig. Films wat minder maar dat vind ik persoonlijk niet zo erg omdat ik Netflix meer heb voor de series. Enige nadeel is dat de nieuwe seizoenen pas vrij laat op Netflix komen dus je moet wel even geduld hebben. Ze zijn wel bezig met constant updaten maar ze gooien er soms ook weer dingen vanaf. Ik zou niet meer zonder kunnen omdat het gebruiksgemak goed is, aanbod van de series meer dan voldoende is en ook het op het filmgebied steeds beter wordt. Ik vind het overigens ook echt niet duur als je het met anderen deelt. Ik deel met 2 anderen en betaal maar 4 euro in de maand. En dat scheelt me toch een hoop downloadwerk. :'D


    The truth is out there.

    Voordeel: Het aanbod verandert continu. Er komen steeds nieuwe dingen bij.
    Nadeel: Het aanbod verandert continu. Er gaan ook steeds dingen weg.

    Een voordeel vind ik wel echt dat je vrijwel overal op elk moment (bijna) alles kan kijken wat je wil. Het is gewoon ontzettend handig en makkelijk.
    Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat er ook heel veel dingen niet opstaan. Dat is wel jammer.

    Daarnaast is het ook chill dat ik op netflix altijd subtitles heb die goed werken. Dat is iets waar ik nog wel eens mee struggle als ik download.

    [ bericht aangepast op 10 juli 2017 - 21:26 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik heb er ook lang over nagedacht, maar nu ik het heb ben ik er wel heel blij mee.
    Thuis heb ik veel films, maar via Netflix kan ik nog meer films kijken. Voor mij was één van de hoofdredenen dat ik via Netflix de serie Hannibal zou kunnen kijken. Dat kan ik nu dus, maar er staan ook nog heel veel andere leuke series op Netflix.
    Netflix is leuk en heeft handige functies. Zeker een aanrader! (:

    Ik denk dat je de kosten van Netflix eruit kan halen als je heel veel series kijkt.
          Ik zou het ook niet alleen doen, je kan immers met best veel mensen op Netflix, dus je kan het beste anderen mensen zoeken (familieleden) en dan de kosten splitsen.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Voordelen:
    - altijd goede kwaliteit, zowel het scherm als het geluid. Je hoeft niet meer urenlang te zoeken naar sites of een video die wel of niet goed werkt.
    - Best wel goedkoopt als je gaat denken dat je voor maar een paar euro's/dollars per maand talloze series en films kan kijken. (meerdere keren zelfs)
    - Absoluut geen reclame. (Oke, mss wel bij het einde van het serie/seizoen dat je een reclame voor een "Soortgelijke" show ziet, maar je kan die ook meteen wegklikken.

    Nadelen:
    - Alhoewel netflix echt veel series en films heeft, heeft netflix lang nog niet alles. Een echt zeer grote nadeel is dat als je geen tv thuis hebt of je geen zin heb in online opzoeken, je echt moet wachten tot netflix een deal heeft weten te sluiten met degenen die t rechten van het show in handen heeft. Dit kan leiden dat je een seizoen een hele jaar later op netflix vind. En bij die tijd heb je alle grote spoilers al gelezen.
    - Soms valt netflix uit. Het gebeurt niet vaak en het ligt aan je regio of netflix toegangbaar is of niet. Het is zo ongeveer hetzelfde als bij een tv, soms vallen het channels gewoon uit en er is niks dat je ertegen kan doen. Alleen afwachten. En nee, je krijgt geen vergoeding ervoor. (ook al lag netflix er 3 dagen plat)
    - Soms is netflix verplicht iets weg te doen en dat merk je pas achteraf!
    - Netflix heeft geen lijst van: dingens die komen en weggaan.

    Maar als ik zeer eerlijk bent: ik heb inmiddels al iets meer dan een jaar netflix. En ik heb zowat alles wat met mijn favo genres te maken heeft zitten binge watchen en nu heb ik zoiets van: oke eigenlijk is netflix best saai. Wat ik eigenlijk wilt zeggen is, dat als je net als mij een grote binge watcher bent, het mogelijk is dat er op den duur niks meer over is die jij wel graag zou willen kijken.

    [ bericht aangepast op 10 juli 2017 - 21:26 ]


    -

    Ik vind netflix vreselijk, ik kijk liever gewoon series online. Maar dat is meer omdat de series die ik volg, niet op netflix staan. Dus ik zou daar ook even naar kijken als ik jou was.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Bedankt!


    16 - 09 - '17

    Je kan een maandje gratis proberen! Ga ik binnenkort ook doen. En nadien hopelijk delen met wat vrienden. :Y)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    Je kan een maandje gratis proberen! Ga ik binnenkort ook doen. En nadien hopelijk delen met wat vrienden. :Y)


    Was ik ook aan het denken, maar altijd fijn als je eens meningen van anderr kan horen.


    16 - 09 - '17

    Ik denk dat het nemen van een account het waard kan zijn als je veel series en films kijkt. Ik kijk zelf niet zo heel vaak series, dus maak gebruik van accounts van bekenden. Dat werkt ook prima, vooral omdat je met meerdere mensen op één account kan ^^


    'I respect myself enough to say 'no' to anything that hurts me.'

    Ik deel Netflix met een vriendin. We betalen allebei gewoon 5eu per maand. Dat is best te doen.
    Ik stream Netflix altijd naar m'n tv via een Chromecast. Kan niet meer zonder!


    Alleen maar tranen van geluk

    k vind Netflix echt geweldig. Vooral de functie dat je gewoon kan verder kijken waar je gebleven was. Natuurlijk heeft Netflix ook een groot aanbod!

    Ik heb toch maar Netflix aangeschaft. Bedankt iedereen! Tot nu bevalt het me goed (:


    16 - 09 - '17