• De stelling van deze week luidt:
    We zijn allemaal een beetje egoïstisch.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Eens, zou nogal ongezond zijn moest je niet een klein beetje aan jezelf denken en jezelf voorzetten.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Eens, zou nogal ongezond zijn moest je niet een klein beetje aan jezelf denken en jezelf voorzetten.

    Precies dit.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Debbaut schreef:
    Eens, zou nogal ongezond zijn moest je niet een klein beetje aan jezelf denken en jezelf voorzetten.


    26 - 02 - '16

    Eens. In principe moet je met jezelf leven. Er is maar één persoon aan wie je heel je leven vastzit en dat ben jij. Je moet wel aan jezelf denken.
    We zijn egoïstisch. We denken ook aan anderen, maar bovenal zijn we allemaal egoïstisch.

    Mijn opa zei vroeger altijd: "Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht."


    look at the stars, look how they shine for you;

    Debbaut schreef:
    Eens, zou nogal ongezond zijn moest je niet een klein beetje aan jezelf denken en jezelf voorzetten.


    16 - 09 - '17

    Ik denk zelfs dat we allemaal meer dan gewoon een beetje egoïstisch zijn. Is niet alles wat je doet met de bedoeling jezelf (op lange termijn) gelukkig te maken?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Deze stelling ligt teveel voor de hand, natuurlijk is iedereen wel een beetje egoïstisch.


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Ja, duuuhhh.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Dit is toch vanzelfsprekend? Wie gaat er nu van zichzelf zeggen oh ik ben nog nooit egoïstisch geweest.


    groetjes

    Jup

    Helemaal mee eens, als je alleen maar aan andere zou denken. Overleef je het niet hier op deze wereld


    I know you love me, xoxo Gossipgirl

    Uiteraard. Overlevingsinstinct maakt egoïstisch. (Dus het enige geval waarin iemand niet egoïstisch zou zijn, zou moeten zijn als er sprake is van een of andere zeldzame mentale stoornis.)


    Time is not your enemy. You are your own enemy, and you envy time because it moves on.

    Helemaal mee eens. Egoïsme is menselijk en nodig om te 'overleven'.

    maar is het nog een stelling als je al zeker weet dat iedereen het er toch wel mee eens is

    ik bedoel wie gaat er nu vol overtuiging zeggen van 'nope, we zijn allemaal juist totaal van nature altruïsten, als een grote hippiecirkel rond de aarde, die conflicten in het middenoosten zijn fake news, eigenlijk eten ze er allemaal ijsjes met sprinkeltjes op het moment' ik bedoel ??


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    maar is het nog een stelling als je al zeker weet dat iedereen het er toch wel mee eens is

    ik bedoel wie gaat er nu vol overtuiging zeggen van 'nope, we zijn allemaal juist totaal van nature altruïsten, als een grote hippiecirkel rond de aarde, die conflicten in het middenoosten zijn fake news, eigenlijk eten ze er allemaal ijsjes met sprinkeltjes op het moment' ik bedoel ??


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"