• Hellow lieve quizletters!
    Zoals een heleboel anderen ga ik deze september op kamers en dat betekent zelf koken. Ik had het plan een eigen kookboek aan te leggen met recepten die ik heb geprobeerd en die me goed bevallen, maar ik dacht dat kan veel groter, dus hierbij.
    Q's studenten kookboek!
    In it topic kan je per categorie zoeken en je recepten plaatsen! 1 keer in de week ga ik dan alle nieuwe recepten erin zetten!
    Ontbijt


    Met vlees
    Met vis
    Vegatarisch
    Veganistisch

    Lunch

    Met vlees
    Met vis
    Vegatarisch
    Veganistisch

    Tussendoortje

    Met vlees
    Met vis
    Vegatarisch
    Veganistisch

    Voorgerechten/Salades/Soepen

    Met vlees
    Met vis
    Vegatarisch
    Veganistisch

    Hoofdgerechten

    Met vlees
    Met vis
    Vegatarisch
    Veganistisch

    Toetjes!

    Met vlees
    Met vis
    Vegatarisch
    Veganistisch



    Ik ben ook nog op zoek naar een cover!

    [ bericht aangepast op 9 aug 2017 - 13:42 ]


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Sucade kan best prijzig zijn, daarom raad ik je aan om dit niet bij de slager te halen. Of juist wel, omdat het bij sommige slagers goedkoper is, hahah. Het kan evt. ook zonder vlees.

    Benodigdheden:
    - Sucadelapje(s)
    - Glasnoedels of gewone noedels
    - Ketjap manis
    - Chinese wokgroenten of je snijd zelf een aantal groenten
    - Peultjes
    - Taugé(hoewel dit meestal in de Chinese wokgroenten zit)
    - Peper en zout naar smaak

    Bereiding:
    1 - Snijd de sucadelap(jes) in dunne reepjes of kleine blokjes en meng dit met een beetje ketjap in een kommetje.
    2 - Zet een pan met een klein laagje water op, zodat je daar de peultjes in kunt blancheren (kort koken tot ze beetgaar zijn).
    3 - Als de ketjap in het vlees is getrokken, doe je een klein beetje olie in een wokpan en zodra de olie heet is, kan het vlees er in. Bak dit bijna helemaal door.
    4 - Als het vlees bruin is kan de groenten er bij. Bak dit mee tot het geslonken is.
    5 - Doe nu ongeveer 500 ml water bij het vlees-groenten mengsel en laat dit ongeveer 5 a 10 minuutjes pruttelen, zodat het vlees zacht kan worden.
    6 - Voeg nu de ongekookte (glas)noedels toe en laat deze al het water opzuigen. Het beste is om het een beetje uit elkaar te trekken in de pan als het zachter wordt. Nu kun je het ook mengen met elkaar.
    7 - Blancheer de peultjes tot ze beetgaar zijn en voeg deze toe als je het bord hebt opgemaakt.
    8 - Nu kun je nog smaak toevoegen aan het mengsel met wat zout en peper, maar meestal geeft ketjap zelf al smaak genoeg af.

    Finish ;3

    [ bericht aangepast op 27 sep 2017 - 11:57 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Oh, geweldig idee haha (:


    And then we'll see it.

    Trouwens als lunch is een panini broodje met (flinterdunne)ham, mozzarella, pesto, (gebakken)pijnboompitjes en een paar blaadjes rucola ook super lekker!


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Glam schreef:
    Trouwens als lunch is een panini broodje met (flinterdunne)ham, mozzarella, pesto, (gebakken)pijnboompitjes en een paar blaadjes rucola ook super lekker!


    Je kan trouwens ook voor een goedkopere variant i.p.v. panini broodjes gewoon afbakbroodjes gebruiken. Net zo lekker en volgens mij goedkoper


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Wat dacht je van dit?

    - Eénpersoonsmaaltijd

    Bereiding: loop naar de aldi, koop de goedkoopste éénpersoonsmaaltijd, volg de instructies op het pakje en eet op. (krul)

    Ik zal eens kijken waar m'n recept voor spaghetti ligt, haha. Misschien hebben jullie daar wat meer aan. :Y)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Mt


    Aan niets denken is ook denken.

    Oe, dit kan handig zijn!


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Wat handig dit!


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Klaar schreef:
    Wat dacht je van dit?

    - Eénpersoonsmaaltijd

    Bereiding: loop naar de aldi, koop de goedkoopste éénpersoonsmaaltijd, volg de instructies op het pakje en eet op. (krul)

    Ik zal eens kijken waar m'n recept voor spaghetti ligt, haha. Misschien hebben jullie daar wat meer aan. :Y)

    Nee, dát is pas gezond... Weet je hoe veel troep daar vaak in zit?


    oi, suzy

    MacTavish schreef:
    (...)
    Nee, dát is pas gezond... Weet je hoe veel troep daar vaak in zit?


    Het was een grapje, haha. Ja, ik weet hoeveel troep daarin zit. Ik meende 'm niet, hoor.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Spaghetti:

    - Snijd je groentjes en al wat je in je saus wilt kappen. (Wortels, champignons, tomaten, ajuin, look , bijvoorbeeld.)
    - Stoof je groenten, maar begin met de hardste (dus diegene die het langst nodig hebben om te stoven, in dit geval de wortels met de look en ajuin, dan de champignons en dan de tomaten).
    - Als het klaar is met stoven, kap je er je tomatensaus bij en roer je daarin zodat het niet aanbrandt en aan de onderkant vastplakt.
    - Tegelijkertijd kan je je gehakt bakken (of veggiegehakt, of eender welk vlees je erin wilt doen). Als dat klaar is, haal je het van het vuur.
    - Tegelijk (maar dit kan ook later) zet je een pot water op het vuur, wacht je tot het kookt en dan gooi je er je spaghetti bij (zet het dan wel op een lager vuurtje, want het hoeft niet heel de tijd te pruttelen).
    - Als je klaar bent met alles, kap je je gebakken vlees/veggievlees bij je saus en giet je het water uit je pot met spaghetti (met een vergiet, maar je kan het ook zonder doen. Zorg in dat geval zeker dat je de spaghetti tegenhoudt met een vork of zoiets).

    Klaar! (Ik hoop dat ik niets vergeten ben of overgeslagen heb, haha.)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    MT, gonna need this bad


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.

    Catmint schreef:
    (...)

    Je kan trouwens ook voor een goedkopere variant i.p.v. panini broodjes gewoon afbakbroodjes gebruiken. Net zo lekker en volgens mij goedkoper

    Dat doe ik meestal ook, maar naar mijn mening worden ze dan nooit compleet goed gebakken, maar dat zou ook aan de gril kunnen liggen


    There are poems inside of you that paper can't handle

    MT.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Na ontzettend snel te zijn heb ik een ovenschotel gerecht en over een tijdje kom ik met een zalm recept.

    Ovenschotel met flespompoen

    Benodigdheden:
    - Bakplaat met daarop bakpapier
    - Oven
    - Kom
    - Één flespompoen
    - 500g krieltjes
    - 3 middelgrote uien
    - 540g catalaanse worstjes
    - 4 takjes tijm
    - 4 el olijfolie
    - Peper+zout naar smaak

    Recept:
    - Halveer de pompoen , verwijder de pitten en de draderige binnenkant met een lepel. Snijd ze in plakken van anderhalve cm.
    - Halveer de krieltjes
    - Pel de uien en snij elke ui in 6 parten
    - Knip de worstjes open en verwijder het vel
    - Ris de blaadjes van de takjes tijm
    - Meng in een kom de ingrediënten. Voeg naar smaak peper en zout toe.
    - Verdeel over een met bakpapier beklede bakplaat en bak 35 min op 200 graden Celcius. Schep na 15 min om.

    Bon Appetit!


    Firm believer of all that is magic