• Ja, ik wil graag alleen op reis. Allereerst wil ik gewoon een weekend weg, want ik wil klein beginnen en later zou ik dan bijvoorbeeld met een huifkar voor een week willen rondreizen (in de buurt van het verhuurbedrijf in verband met het terugbrengen van de huifkar en het paard).

    Maar mijn moeder vind dat dus niet zo'n goed plan, ik alleen op reis. Vooral dat met een huifkar op pad gaan ziet ze niet zo zitten. Wat ik op zich snap want ik wil ook het bos in. Aan de andere kant, ik ben 22 en niet iemand die snel domme dingen doet. Daarnaast heb ik het idee dat ze het niet zo'n groot probleem zou vinden als ik een jongen zou zijn geweest. Wat ik raar vind, want jongens kunnen ook worden overvallen en/of aangevallen dus. Ik had het waarschijnlijk meer begrepen als ik nog 16 was en de hele vakantie wilde gaan drinken, maar oké.


    Dus wie van jullie is al eens alleen op vakantie geweest en waar ben je toen naar toe gegaan?


    Physics is awesome

    Ik ben op m'n 22e vier maanden alleen naar Zuidoost—Azië gegaan. :Y)


    ik ben toen ik zestien was hahha alleen naar slovenië geweest met vriendinnen (oke niet helemaaaal alleen dus)
    het was een soort roadtrip en er waren mensen die konden rijden ^^

    ik ga over een half jaar ook eens kijken of ik alleen naar frankrijk kan gaan, ergens aan het strand hahha om mijn frans op te krikken en om te feesten en om te cultuur op te snuiven hahhaa ik heb het er al met m'n papa over gehad en hij gaat nog zien (uiteindelijk ben ik over een half jaar al achttien dus ja :'D) anders neem ik wel een vriendin mee

    ik snap de bezorgdheid van je moeder, maar je bent nu wel al een tijdje volwassen. Ik ben rustig aan het opbouwen (vorig jaar slovenie, dit jaar een uitwisseling naar denemarken, etc.) zo toon ik dat ik zelfstandig kan rondreizen (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Beauchamp schreef:
    Ik ben op m'n 22e vier maanden alleen naar Zuidoost—Azië gegaan. :Y)


    Dat is vast een hele ervaring geweest. Ik hoop dat je het leuk hebt gehad daar. Dat vind ik nog een te grote stap voor mezelf, vier maanden weg van huis, maar misschien iets voor de toekomst.


    Physics is awesome

    Ik ben alleen naar Finland voor vrijwilligergswerk en daarne nog even zelf, en ook naar Londen geweest. Ik vind het erg leuk en fijn om alleen te reizen


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Yellowstone schreef:
    ik ben toen ik zestien was hahha alleen naar slovenië geweest met vriendinnen (oke niet helemaaaal alleen dus)
    het was een soort roadtrip en er waren mensen die konden rijden ^^

    ik ga over een half jaar ook eens kijken of ik alleen naar frankrijk kan gaan, ergens aan het strand hahha om mijn frans op te krikken en om te feesten en om te cultuur op te snuiven hahhaa ik heb het er al met m'n papa over gehad en hij gaat nog zien (uiteindelijk ben ik over een half jaar al achttien dus ja :'D) anders neem ik wel een vriendin mee

    ik snap de bezorgdheid van je moeder, maar je bent nu wel al een tijdje volwassen. Ik ben rustig aan het opbouwen (vorig jaar slovenie, dit jaar een uitwisseling naar denemarken, etc.) zo toon ik dat ik zelfstandig kan rondreizen (:


    Dat lijkt me ook gaaf. Dan zie je waarschijnlijk toch meer van het land. Is het goed bevallen die van soort roadtrip?

    Een mooie vakantie zo te horen die je op de planning hebt staan, een combinatie van alles in een. ;)

    Ik snap haar ook wel, maar ik ben al vaker weg geweest (weliswaar niet in mijn eentje) en dat heb ik ook overleefd.


    Physics is awesome

    1832 schreef:
    Ik ben alleen naar Finland voor vrijwilligergswerk en daarne nog even zelf, en ook naar Londen geweest. Ik vind het erg leuk en fijn om alleen te reizen


    Ik heb nog helemaal niet aan Scandinavische landen gedacht voor vakantie terwijl ik wel goeie verhalen er over heb gehoord. Wat voor vrijwilligerswerk heb gedaan, als ik vragen mag? Vind je Finland een aanrader om naar toe te gaan?

    Ik wil dus een weekend naar London.

    Mij lijkt het ook fijn om alleen te reizen. Je hoeft met niemand rekening te houden en ik heb het idee dat je dan ook makkelijker nieuwe mensen ontmoet en leert kennen.


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Ik heb nog helemaal niet aan Scandinavische landen gedacht voor vakantie terwijl ik wel goeie verhalen er over heb gehoord. Wat voor vrijwilligerswerk heb gedaan, als ik vragen mag? Vind je Finland een aanrader om naar toe te gaan?

    Ik wil dus een weekend naar London.

    Mij lijkt het ook fijn om alleen te reizen. Je hoeft met niemand rekening te houden en ik heb het idee dat je dan ook makkelijker nieuwe mensen ontmoet en leert kennen.

    Het was voor kleine plaatselijke festivals in een dorpje en daar dan wat voorbereidingen voor doen maar het werk zelf was wat chaotisch. Finland zelf was wel echt gaaf om te zien en zou ik zeker aanraden. Mooie natuur en de sfeer is er leuk.

    Londen is ook erg mooi om te zien en cool.

    En dat is zeker zo. Met name het vrijheid en niet veel rekeking met andere moeten houden is chill


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Tijdens mijn eerste en enige soloreis ben ik naar Japan geweest. Als ik die reis niet had gemaakt, zou ik waarschijnlijk nu nog niet het zelfvertrouwen hebben om zelfstandig een huis te huren.

    [ bericht aangepast op 12 aug 2017 - 21:53 ]


    No growth of the heart is ever a waste