• Vampiers, weerwolven, demonen - ik denk dat we allemaal wel
    een mythisch wezen kennen (niet letterlijk natuurlijk). Aangezien
    mijn obsessie met het onbekende erg groot is, leek het me leuk
    om hier een wedstrijd omheen te bouwen. Ben jij fan van
    mythische wezens? Of ben je er onbekend mee en wil je je er
    wel eens in verdiepen? Wees dan niet bang om jezelf in te
    schrijven voor deze wedstrijd! Je zult vooral getest worden
    op je creativiteit en inzet.


    Ik zoek maximaal 20 deelnemers.
    Niemand valt af. We werken hier met een puntensysteem. Degene
    die aan het einde de meeste punten heeft, wint!

    Ik zoek maximaal 2 juryleden.
    Ik zoek twee mensen die genoeg tijd hebben om te jureren. Wees
    kritisch, eerlijk en zorg voor een fijne feedback (ik verwacht
    geen lappen tekst, maar wel meer dan één regel natuurlijk).
    Ik zal de gekozen juryleden nog wat extra info sturen.

    Er zijn in totaal 5 rondes.
    Elke ronde duurt 12 dagen. Je gemaakte werk stuur je op naar
    mij via een link. Het maakt mij niet zoveel uit of je een Stand Alone
    op Q schrijft of niet, zolang ik de link maar hier in het topic kan
    zetten en iedereen het kan bekijken. Bij een lijstje is het natuurlijk
    vanzelfsprekend dat het op Q wordt gemaakt. Nadat de 12
    dagen verstreken zijn, komt de nieuwe opdracht online.
    Ondertussen hebben de juryleden maximaal vier dagen de tijd
    om hun feedback naar mij op te sturen. Deze feedback plaats
    ik vervolgens in het topic.

    Geen uitstel, geen jokers - consequenties.
    Bij deze wedstrijd doen we niet aan uitstel of jokers. Dit doe ik met
    opzet omdat ik niet wil dat de striktheid van de wedstrijd wordt
    aangetast. Bovendien merk ik vaak dat het heel verleidelijk is
    om uitstel te vragen, hehe. Gaan we dus niet doen. Wanneer
    je te laat bent met inleveren, zal er per dag 1 punt bij je worden
    afgetrokken. Als je er met opzet voor kiest om niets
    in te leveren (omdat je geen inspiratie hebt bijvoorbeeld),
    laat het dan even weten. Je zult dan geen punten krijgen die
    ronde. Dit maakt de kans dat je wint wel kleiner natuurlijk.

    Deelnemers & Punten:
    Asgard Draak 8 punten
    Londres Weerwolf 14.1 punten
    Cayline Zeemeermin 3.2 punten
    Pizzahbel 3.9 punten
    LaLoba Nephilim 7.7 punten
    1832 Vampier 13.1 punten
    Centurio Pegasus 16.3 punten
    Choice Griffioen 13.3 punten
    Stenenlikker Centaur 16.2 punten
    Eon Kasa-obake 18.6 punten
    Fennec Kitsune 17.7 punten
    Nightking Leviathan 16.7 punten
    VanillaJuice 5.3 punten
    Aventia 16.4 punten
    Amethyst_ 14.5 punten
    Prijzen
    1e Plaats: 27 credits
    2e Plaats: 18 credits
    3e Plaats: 9 credits

    Jury:
    OperaGhost Vampier
    Papiliones Nimph

    Top 3 tot nu toe:
    Eon 18.6 punten
    Fennec 17.7 punten
    Nightking 16.7 punten
    Opdracht 1
    Schrijfopdracht
    In plaats van dat je een personage ontwikkelt die de rol van
    damsel in distress op zich neemt, zal jij dit keer deze rol
    vertolken. Jij komt zelf in aanraking met een mythisch wezen.
    Welk wezen dit is, mag je helemaal zelf weten. Zorg dat het
    een zo realistisch mogelijk verhaal wordt. Stel dat je oog
    in oog komt te staan met een weerwolf. Hoe zou jij dan
    reageren? Wat gaat er door je heen? En belangrijker nog:
    hoe zal het eindigen? De enige eis die ik stel is dat je
    in jouw verhaal in een enge/gevaarlijk situatie terecht
    komt. Overleef jij het of niet?

    Maximaal 1500 woorden. Er is geen minimum.
    Als jij denkt dat je een goed verhaal kan neerzetten
    met 100 woorden, moet je dit vooral doen.
    Denk aan je spelling en creativiteit.
    Deadline: Maandag 28 augustus 23:59

    Opdracht 2
    Lijstopdracht
    Maak een lijstje op Q waarin je een mythisch
    wezen naar keuze alle aandacht geeft. Wees
    zo creatief mogelijk. Je zou het kunnen
    hebben over het uiterlijk en het gedrag van
    het wezen, of het juist het innerlijk. Je zou
    het wezen een familie kunnen toewijzen en
    alle kinderen kunnen gaan opsommen in het
    lijstje...
    De eisen die ik stel is dat je creatief bent en
    goed onderzoek doet naar je wezen zodat je
    deze informatie kunt gebruiken voor je lijstje!
    Tevens wil ik graag minimaal 5 items in je
    lijstje zien. Voor de rest laat ik jullie
    helemaal los!
    Deadline: Zaterdag 9 september 23:59

    Opdracht 3
    Gedichtopdracht
    Je maakt een gedicht op Q waarin je één
    van de volgende drie wezens verwerkt:
    Walkure - Zeemeermin - Nimf
    Vervolgens kies je ook één emotie die
    je in je gedicht gaat verwerken:
    Angst - Haat - Liefde

    Als het goed is heb je nu dus één
    wezen gekozen en één emotie.
    Met deze twee elementen ga je
    een gedicht schrijven waarin je
    compleet vrij bent in het aantal
    woorden en of je het bijvoorbeeld
    gaat laten rijmen. Het mag zowel
    in het Engels als in het Nederlands.
    Deadline: Donderdag 21 september 23:59

    Opdracht 4


    Deadline: Dinsdag 3 oktober 23:59

    Opdracht 5


    Deadline: Zondag 15 oktober 23:59

                                                                Inzendingen & Beoordelingen:
    Opdracht 1
    Weggehaald ivm een overvol topic (te veel woorden). Mocht je toch graag je feedback nog een keer willen lezen, stuur één van ons een PB, dan sturen we het naar je op!

    Opdracht 2

    Opdracht 3
    Eon - Inzending
    Londres - Inzending
    Stenenlikker - Inzending
    Nightking - Inzending












    Opdracht 4
















    Opdracht 5















    [ bericht aangepast op 21 sep 2017 - 16:46 ]

    De uitslag van opdracht 1 staat in het topic!

    Mocht je het ergens niet mee eens zijn, of denk je ergens een foutje te zien staan; laat het ons dan vooral weten! We zijn ook maar mensen, en zeker niet de beroerdste om iets aan te passen in overleg. ^^

    Voor degenen die een lager cijfer hebben dan ze hadden gehoopt; geef de moed niet op bij de volgende opdrachten! We werken niet voor niets met een puntensysteem, dus er kan nog van alles gebeuren! Hopelijk heeft iedereen wat aan ons commentaar en kun je er wat mee, gebruik het vooral bij de volgende opdrachten.

    Om nog even een tip mee te geven aan iedereen; gebruik niet het meest voor de hand liggende bij bepaalde genres. We snappen dat het bos een griezelige plek kan zijn waar je al gauw magische elementen in kan verwerken, maar in totaal hebben 6 van de 15 inzendingen plaats genomen in een bos haha.

    Boku >> Tarly (krul)

    Wat je zegt over dat bos is wel waar, de volgende keer ga ik proberen iets minder voor de hand liggend te doen c: Ik ga zo de beoordelingen lezen (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Bedankt voor de beoordeling! Het uiterlijk is ook heel anders in alle bronnen, dus dat was waarom ik niet een plaatje of duidelijke beschrijving had gekozen.
    Ik vind het lijstje echt heel moeilijk om daar iets creatiefs mee te doen.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Uh... hoi. Ik denk dat ik me maar terug ga trekken en me laat uitschrijven. Achteraf blijkt het dat ik school en schrijven met een deadline gewoon niet kan combineren. Dat en het feit dat ik de druk niet aankan. Het spijt me enorm als ik nu moeilijkheden veroorzaak... maar het gaat me echt niet lukken om na veel stress en gebrek aan inspiratie nog iets op te hoesten ;-;

    Heel erg nuttige en juiste informatie! Ik zal er in de toekomst op proberen te letten.


    "Doesn't exactly sound like "Welcome to the neighbourhood"." ~ Travis Mayweather

    Hoi, ik ga mij ook terug trekken. Ik realiseer me namelijk nu pas hoe druk ik het ga krijgen met school (examenjaar) en ik wil alles volle honderd procent geven. Daarnaast heb ik ook nog andere projecten waar ik mijn tijd graag aan wil besteden. Dus, ik hoop ook dat het nu niet extra moeilijk is.. :(
    Maar inderdaad bedankt nog voor jullie beoordeling! Die was erg nuttig :)

    [ bericht aangepast op 1 sep 2017 - 19:50 ]


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Holy wat een geweldige beoordeling! Enerzijds baal ik nu extra dat ik een dagje te laat was, anderzijds ben ik heel blij dat je me toch nog overgehaald hebt om mee te doen, haha :Y)


    Every villain is a hero in his own mind.

    VanillaJuice schreef:
    Uh... hoi. Ik denk dat ik me maar terug ga trekken en me laat uitschrijven. Achteraf blijkt het dat ik school en schrijven met een deadline gewoon niet kan combineren. Dat en het feit dat ik de druk niet aankan. Het spijt me enorm als ik nu moeilijkheden veroorzaak... maar het gaat me echt niet lukken om na veel stress en gebrek aan inspiratie nog iets op te hoesten ;-;

    Cayline schreef:
    Hoi, ik ga mij ook terug trekken. Ik realiseer me namelijk nu pas hoe druk ik het ga krijgen met school (examenjaar) en ik wil alles volle honderd procent geven. Daarnaast heb ik ook nog andere projecten waar ik mijn tijd graag aan wil besteden. Dus, ik hoop ook dat het nu niet extra moeilijk is.. :(
    Maar inderdaad bedankt nog voor jullie beoordeling! Die was erg nuttig :)

    Geen probleem hoor jongens, school gaat voor! Maar omdat ik dit vaker zie gebeuren met wedstrijden, wil ik jullie toch aanraden om van tevoren even goed na te denken of je je inschrijft. Nu vind ik het niet erg, want ik houd nog wel genoeg deelnemers over, maar vaak is dit ook níét het geval, en dat is zonde. Zelfreflectie en even in je agenda kijken de volgende keer. ^^

    Tarly schreef:
    Boku >> Tarly (krul)

    Wat je zegt over dat bos is wel waar, de volgende keer ga ik proberen iets minder voor de hand liggend te doen c: Ik ga zo de beoordelingen lezen (:

    Fijn dat je het ook inziet haha.

    Ik lief jouw naam en profielfoto trouwens.
    VeniVidiVici schreef:
    Bedankt voor de beoordeling! Het uiterlijk is ook heel anders in alle bronnen, dus dat was waarom ik niet een plaatje of duidelijke beschrijving had gekozen.
    Ik vind het lijstje echt heel moeilijk om daar iets creatiefs mee te doen.

    Begrijpelijk!

    Als je er echt niet uitkomt, moet je het me even laten weten, dan wil ik je best wat voorbeelden geven in een PB (ik doe dit liever niet, want het gaat juist om je creativiteit om iets te verzinnen - maar als je echt vastloopt wil ik je wel helpen).
    Londres schreef:
    Heel erg nuttige en juiste informatie! Ik zal er in de toekomst op proberen te letten.

    Fijn dat je er wat aan hebt!

    Ringwraith schreef:
    Holy wat een geweldige beoordeling! Enerzijds baal ik nu extra dat ik een dagje te laat was, anderzijds ben ik heel blij dat je me toch nog overgehaald hebt om mee te doen, haha :Y)

    Hahaha, nou ja, we vonden het gewoon een héél goede inzending.
    Ik ben blij dat je gebleven bent, want ik heb zeker genoten van je verhaal. ^^

    Wow, dat noem ik nog eens een beoordeling! Super handig, ik ga erop proberen te lettten!

    Ik heb alleen wel een vraagje. Ik ben niet zo goed bekend met lijstjes, daarom is het juist wel goed dat deze opdracht erin komt, maar ik snap de opdracht niet heel goed. Is het de bedoeling dat ik bijvoorbeeld één mythisch wezen kies en die dan in de omschrijving zet om vervolgens een lijstje te maken van bijvoorbeeld zijn/haar zwakheden of sterke punten?
    Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is.


    BE YOUR OWN ANCHOR

    LaLoba schreef:
    Wow, dat noem ik nog eens een beoordeling! Super handig, ik ga erop proberen te lettten!

    Ik heb alleen wel een vraagje. Ik ben niet zo goed bekend met lijstjes, daarom is het juist wel goed dat deze opdracht erin komt, maar ik snap de opdracht niet heel goed. Is het de bedoeling dat ik bijvoorbeeld één mythisch wezen kies en die dan in de omschrijving zet om vervolgens een lijstje te maken van bijvoorbeeld zijn/haar zwakheden of sterke punten?
    Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is.

    Ja, je kiest één mythisch wezen en daarbij maak je dus een lijstje met minimaal 5 items (dus 5 van die punten in zo'n lijstje). En wat je dan over je wezen verteld mag je helemaal zelf weten, zolang de informatie over het algemeen maar klopt (dus niet opeens een vampier compleet omgooien en zeggen dat hij zo groot kan worden als een reus en het liefst nutella uit de pot likt).
    Als voorbeeld in de opdrachtomschrijving staat dat je iets kan doen met het uiterlijk. Of met het innerlijk. Of ik heb zelfs als voorbeeld genoemd dat je het wezen een heel gezin kan geven. Dan zou je heel creatief die (minimaal 5) items kunnen opvullen met het feit dat de betreffende weerwolf bijvoorbeeld een omaweerwolf heeft, en een kleindochterweerwolf. Dit is even een flauw voorbeeld, maar het gaat dus om je creativiteit.

    OperaGhost schreef:
    (...)
    Ja, je kiest één mythisch wezen en daarbij maak je dus een lijstje met minimaal 5 items (dus 5 van die punten in zo'n lijstje). En wat je dan over je wezen verteld mag je helemaal zelf weten, zolang de informatie over het algemeen maar klopt (dus niet opeens een vampier compleet omgooien en zeggen dat hij zo groot kan worden als een reus en het liefst nutella uit de pot likt).
    Als voorbeeld in de opdrachtomschrijving staat dat je iets kan doen met het uiterlijk. Of met het innerlijk. Of ik heb zelfs als voorbeeld genoemd dat je het wezen een heel gezin kan geven. Dan zou je heel creatief die (minimaal 5) items kunnen opvullen met het feit dat de betreffende weerwolf bijvoorbeeld een omaweerwolf heeft, en een kleindochterweerwolf. Dit is even een flauw voorbeeld, maar het gaat dus om je creativiteit.


    Oke, duidelijk, super bedankt!


    BE YOUR OWN ANCHOR

    Ik had niet verwacht die feedback zo uitgebreid te krijgen. Het is zeker nuttig!
    Voor de volgende opdracht ben ik al op weg, deze tips zal ik er in meenemen :)


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Goed om te lezen dat jullie onze beoordelingen nuttig vinden. *O*


    One Who Travels A Higher Path.