• Hey mensen,

    Misschien herinneren jullie je dit topic nog wel. Zo niet, heel kort samengevat: Omdat het bij mijn vriend thuis niet goed ging, besloot hij naar mij toe te komen, nadat mijn ouders toestemming hadden gegeven.

    Echter is hij hier nu 6 maanden en begint alles uit de hand te lopen. De sfeer in huis is niet gezond meer. Ik begin in een depressie te raken, mijn vriend voelt zich ook niet gelukkig meer en mijn ouders geven mijn vriend van alles de schuld. Hij zou zogenaamd geen respect hebben, doet volgens hen niets in huis en ze blamen hem erom dat hij geen baan kan vinden en houden.
    Na een heftig gesprek van gister is er besloten dat het beter is dat mijn vriend terug gaan naar Duitsland. We hadden het er twee dagen geleden zelf al over, dat het misschien beter is om bij zijn zus in te trekken. Zij heeft hier ook in toegestemd en vindt dit niet erg. Alleen is het plan nu wat versteld, omdat mijn ouders een limiet hebben ingeschakeld van 15 november. Mijn vriend gaat echter niet alleen, nee, ik ga met hem mee.
    We willen rond 3 november vertrekken en hebben onszelf een limiet gegeven van 3 maanden. Binnen die 3 maanden willen we een eigen huis hebben rondom de grens (we zullen gaan wonen in Ludwigsburg bij zijn zus, 20 min van Stuttgart, ongeveer midden/onderin duitsland) zodat wij voor zowel mijn als mijn vriends familie evenver weg zijn. Denk aan Koblenz en omgeving.
    Mijn vriend is nu al druk bezig met het zoeken van werk. Morgen gaat hij opnieuw bellen, want dan is de manager er. Dit is dan 5 minuten lopen van het huis van zijn zus en omdat zijn moeder hier gewerkt heeft, kan het zijn dat hij een voorsprong heeft om er te werken, maar dit horen we morgen.

    Verder ga ik bij zijn zus gewoon fulltime thuis zitten, zoeken naar een huis, helpen in huis en zorgen dat alles goed verloopt voor onze toekomst. Ook ga ik Duits leren, zodat ik makkelijker aan het werk kan komen in Duitsland zelf, tegen de tijd dat we ons eigen huisje hebben.
    We zijn al druk bezig met inpakken en mijn vader heeft beloofd dat hij mijn spullen later achter ons aan zal brengen. Mijn bed, bureau, de bank van beneden, eettafel, tv-meubel, tv en noem maar op komen dus allemaal achter mij aan zodra we ons eigen huisje hebben.

    Aan de ene kant ben ik heel ongelukkig dat ik weg ga, maar aan de andere kant weet ik dat dit mij gelukkig gaat maken, omdat ik ook super ongelukkig ben in dit huis zelf. Het gaat hier thuis zo slecht dat ik met de dag dieper in die put zink en dat ik er steeds moeilijker een uitweg in vind. Mijn handen zijn gewoon te glad om omhoog te klimmen, zogezegd. Mijn vriend gaat er ook door naar beneden, omdat ik mij zo slecht voel. Hij zegt ook dat hij mij niet straks aan de antidepressiva wil zien zitten en dat dit allemaal beter is voor mijn familierelatie. En dat zie ik zelf ook in.
    Ik heb wel gezegd dat mijn ouders altijd welkom zijn in ons huis zodra we die hebben, zolang ze maar berichten dat ze komen.

    Wij hopen allemaal gewoon dat het goed komt en dat we allemaal gelukkig worden van deze keuze. Want geen enkele ouder wil zijn kind ongelukkig zien, maar op het moment ben ik dit heel erg. Hoe ik mijn toekomst zie weet ik niet precies, maar ik weet dat het in het begin zwaar gaat worden, maar dat ik er uiteindelijk helemaal bovenop ga komen. Ik ga professionele hulp voor mijn ausitme autisme zoeken, zodat ik mij daar geen zorgen over hoef te maken en dan komt het zeker allemaal goed. Ik heb er vertrouwen in.

    Zo, ik wilde dit even kwijt. Het kan allemaal heel verwarrend zijn, maar als je vragen hebt, stel ze gerust in dit topic. Ik ben er om ze te beantwoorden.

    [ bericht aangepast op 16 okt 2017 - 20:32 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Wow. Nou, heel veel plezier en suc6 dan maar! Ik hoop dat het lukt!


    -

    Op zich een hele prestatie wat jullie beslist hebben. Ik hoop dat het voor jullie allebei goed uitpakt en dat jullie binnenkort gelukkig samen kunne wonen. Heel veel succes samen! Het komt allemaal wel goed (:


    16 - 09 - '17

    Wow, dat klinkt erg heftig! Verandering is op zich een goed idee als je merkt dat het niet werkt zoals het nu is, maar het lijkt me niet gemakkelijk. Ik hoop voor jullie dat het allemaal zo goed uitpakt als je hoopt en dat jullie je draai vinden daar.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Wow, dat is echt een hele grote verandering! Een verhuizing zelf is dat van zichzelf al, maar naar Duitsland. Wow. Dat is een groot iets! Ik hoop dat het voor jullie goed uitpakt en jullie/jij een stuk gelukkiger worden. Hoe zien/vinden je ouders het dat je mee gaat?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Toch een heftige beslissing klinkt het zo, maar knap dat je die heb durven nemen. Ik wens je veel plezier en een goed thuis toe daar in Duitsland ^^ Ik hoop dat je daar een beetje je draai vindt (:


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik hoop dat je daar wat gelukkiger zult zijn met je vriend, Kelly!


    Heaven is a place that we all have

    Heftig! Ik hoop dat jullie snel een eigen plek hebben.


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Jeetje... Ik wens jullie in ieder geval heel veel succes samen daar in Duitsland c:


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Bedankt voor de lieve reacties.

    Mijn ouders vinden het moeilijk, maar snappen het wel. Zij hebben echter het limiet ook gegeven, dus eigenlijk is het ook een beetje aan hun te danken dat we wel moeten gaan. Ik ben nu alleen vooral heel erg zenuwachtig en weet even niet zo goed wat ik met mijn gedachten aan moet, maar dat komt wel goed.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Statesman schreef:
    Bedankt voor de lieve reacties.

    Mijn ouders vinden het moeilijk, maar snappen het wel. Zij hebben echter het limiet ook gegeven, dus eigenlijk is het ook een beetje aan hun te danken dat we wel moeten gaan. Ik ben nu alleen vooral heel erg zenuwachtig en weet even niet zo goed wat ik met mijn gedachten aan moet, maar dat komt wel goed.


    Het is ook een spannende stap. Je gaat niet alleen uit huis, maar ook nog eens naar een ander land. Gelukkig is Duitsland niet zo ver weg van Nederland, maar toch. Andere taal, andere gebruiken etc. Maar het gaat vast goedkomen! Ik denk dat je even door deze spannende periode heen moet bijten, maar dat als je er zit, zal het vast mee zal vallen. Dan heb je lekker je eigen plekje ^^ Dat is echt iets Om van te kunnen genieten, denk ik. Misschien kan je wat kleine spulletjes voor jezelf uitzoeken wat je meewil? Dan heb je wat om handen om te doen!

    [ bericht aangepast op 19 okt 2017 - 12:21 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Slughorn schreef:
    (...)

    Het is ook een spannende stap. Je gaat niet alleen uit huis, maar ook nog eens naar een ander land. Gelukkig is Duitsland niet zo ver weg van Nederland, maar toch. Andere taal, andere gebruiken etc. Maar het gaat vast goedkomen! Ik denk dat je even door deze spannende periode heen moet bijten, maar dat als je er zit, zal het vast mee zal vallen. Dan heb je lekker je eigen plekje ^^ Dat is echt iets Om van te kunnen genieten, denk ik. Misschien kan je wat kleine spulletjes voor jezelf uitzoeken wat je meewil? Dan heb je wat om handen om te doen!


    Sowieso gaat mijn laptop mee. We hebben een koffer met alleen kleding van ons beiden en een koffer met spulletjes doe belangrijk zijn om mee te nemen. c:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.