• Dat klinkt als een titel van een gedicht ofzo, maar helaas. Dat is het niet.

    Hallo allemaal,

    Ik heb gisteren twee visjes gekocht, genaamd Cosmo en Wanda:


    Links is Cosmo, rechts is Wanda.

    Anyways, ik maak me een beetje zorgen om Cosmo, omdat zijn kiewen “open” staan en het rood is daarbinnen. Ook lijkt hij naar adem te happen (wel onderwater) en zwemt hij soms achteruit. Ook schudt hij met zn kont alsof hij aan het twerken is ofzo. Anyways, het lijkt of hij verdrinkt. Ik heb een foto van zijn kiew geprobeerd te maken:



    Nu staan ze eigenlijk ietsjes verder open, maar hij wilde weer graag rondzwemmen. Wanda’s kiewen zijn echter veel verder dicht.
    Hij eet wel goed en ik geef hem zinkende korrels.

    Nu zijn jullie natuurlijk geen dierenartsen, maar heeft iemand dit ooit eerder gezien? Wat moet ik doen met Cosmo? Is dit normaal?

    Note: hij had dit in de winkel ook al


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik weet niet echt wat er aan de hand is, maar ik wilde wel even zeggen dat ik je goudvissen heel mooi vind. Ik hoop dat iemand je verder kan helpen hiermee en je gerust kan stellen (:
    PS: Die namen zijn echt geweldig.

    [ bericht aangepast op 17 okt 2017 - 22:06 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik heb geen idee wat er aan de hand is, maar ik vind je vissen echt leuk! Inclusief hun namen haha


    -

    http://www.aquaponic.be/faq/ziekte/

    Het kan een zuurstof tekort zijn, misschien dat je hier op die site iets kan vinden. Helaas weinig vissen in de praktijk gehad dus ik weet het ook niet zelf :')


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Heb je een kom of een bak, en zit er een zuurstofpompje in? Het klinkt mij namelijk als zuurstof tekort. Mijn goudvissen jaren geleden hadden het ook. De eerste keer heb ik er destijds een pompje in gehangen (ik had een kleine glazenbak) en de tweede keer een zuurstof steen, die kun je gewoon kopen bij de dierenwinkel en is vaak goedkoper als zo'n klein pompje.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Volgensmij kunnen goudvissen niet verdrinken toch? Nouja ik heb niet heel veel verstand van vissen... Het zijn wel hele mooie


    Keep your friends close and your fries closer ;)

    Pretty Fish <3 En de namen zijn geniaal!

    Hoe is t nu met Cosmo?


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Als je je zorgen maakt, kun je denk ik het beste naar een dierenarts gaan of terug naar de winkel om te vragen of het hoort (:


    And then we'll see it.

    Wauw, wat een geniale namen!
    Verder, geen verstand van vissen. Ik weet alleen dat het soms moeilijker is voor een vis te zorgen dan men soms denkt (':


    It's never gonna happen, Guys.

    Volgens mij zuurstof tekort. ^^


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Hallo, even een update: Cosmo leeft nog, maar heeft nog steeds hetzelfde. Verder doet hij het eigenlijk prima, dus misschien hoort dit gewoon bij hem.
    Ik heb een pompje en twee plantjes in de bak (rechfhoekig) staan, dus op zich lijkt mij dat er voldoende zuurstof in zit. Ik ga het in de gaten houden!

    En iedereen: i love their names too (heart2) en ik vind ze ook heel mooi. Bedankt^^


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!