• Een tijd geleden las ik dat John Flanagan (de schrijver van de Grijze Jager boeken en broederband) speciaal voor de Nederlandse en Belgische fans van de Grijze Jager boeken, een boek(je) zou uitbrengen. Nu blijkt dat het boek dus aan het begin van deze maand al is uit gekomen. Dus ik ben heel blij en moet nu alleen nog even kijken waar ik het precies kan kopen. Want na het twaalfde boek vond ik het echt jammer dat de serie klaar was. Nu zijn er wel de vroegere jaren, maar toch.

    De Grijze Jager - De jacht op het schaduwdier

    Maddie is bijna twee jaar in de leer bij Will en hard op weg een behendige Grijze Jager te worden. Als Will een paar weken van huis moet, laat hij Maddie achter om een oogje in het zeil te houden.

    Dan klopt een boerenechtpaar aan voor hulp. De boer en boerin klagen over een mysterieus beest dat ’s nachts op hun erf rondzwerft. Maddie is dan misschien nog geen Grijze Jager, ze wil wel graag helpen. Hoewel het stel geen enkel vertrouwen heeft in Maddie, gaat ze op onderzoek uit en bedenkt ze een plan. Dat plan is alleen niet bepaald ongevaarlijk...


    Dus nog meer Grijze Jager fans die het boek eventueel wel zouden willen hebben?


    Physics is awesome

    Het is wel wat qua verhaal. Maar het is inderdaad erg dun en het schaduwdier was niet het dier wat ik had verwacht. Het heeft 8 hoofdstukken dus ik zou hem bij die bibliotheek lenen of iemand lief aankijken die hem wel heeft gekocht.


    Physics is awesome