• In juli heb ik via facebook een jongen leren kennen en het is heel gezellig met hem maar op het moment irriteer ik me meer.
    We hebben nu 3 maanden contact en straks onze tweede date dat we elkaar in het echt zien. Hij is echt heel lief en gezellig maar ik zit zelf nog in de verkenningsfase waarin ik nog aan het uitzoeken ben of ik hem meer dan gewoon leuk vind. Hij daarin tegen is al helemaal over zijn oren nog voordat we elkaar in het echt hadden gezien.
    Nu flirt ik ook wel wat met hem maar ik voel nu ook een bepaalde druk dat ik een relatie met hem MOET hebben. Ook omdat zijn ouders mij al willen zien enzo. Afgelopen vrijdag was zijn moeder jarig en ik was ook uitgenodigd terwijl we elkaar toen nog maar 1 x in het echt gezien hadden.
    Nu hadden we gisteren deze conversatie:

    Hij: Hey schat, je werd flink gemist met het eten. Iedereen wou er ook wel ff wat over weten.
    Ik: Het schat, hoeveel heb je ver me verteld dan?
    hij: oh niet zo veel hoor, mensen vroegen dan waar ik je van ken, me moeder dacht dat je ook kwam omdat er 12 bestek lag en we maar met 11 waren.
    Ik: Ah vandaar, je had gewoon niet doorgegeven dat ik niet kwam
    Hij: Nah m'n vader wist dat je niet kwam hoor maar we hadden niks tegen me moeder gezegd. Ze hoopte je wel is te zien
    Ik: Hahaha awh. nu al
    Hij: En of je al echt me vriendin was of meer me scharrel.


    Vervolgens hadden we het over hints die ik kan afgeven straks tijdens onze date en toen hadden we deze conversatie:
    Hij: nee hoor ik zal er proberen op te letten. Misschien vraag ik dan wel wat
    Ik: Calm down darling
    Hij: Ene keer denk ik dat je het wil en andere keer denk ik het weer niet eh
    Ik: Nou het punt is nog steeds dat we elkaar pas voor de tweede keer zien he
    Hij: Nee weet ik wel maar het s niet dat het heel apart is met hoe we hier doen
    Ik; we hebben het gewoon heel gezellig met elkaar en als we elkaar vaker zien dan groeit het vanzelf
    Hij: Nja okee okee
    Ik: Laten we morgen eerst maar eens afwachten
    Hij: Is goed


    Ik heb het ook met een vriendin hierover gehad en gevraagd hoe ik nog subtiel kan aangeven dat hij echt te snel gaat en zij antwoordde dat ze vind dat ik het vaak subtiel genoeg heb aangegeven maar dat het blijkbaar niet doordringt. Daarnaast vind ik ook dat hij nog wat aan zichzelf moet werken. Hij heeft voor mij nog niet echt een relatie gehad, dus hij is ook niet gewend om zijn negatieve gevoelens te uiten. Hierdoor hebben we al een discussie gehad en ik had hem al eerder uitgelegd dat hij zich moet leren open te stellen voor mij. Ik verwacht niet van hem om ineens zijn hele hart bij me uit te storten terwijl hij zelf al een binnenvetter is en dat ook niet gewend is, maar zeggen dat er wat dwars zit moet kunnen. Volgens hem wil hij me het beste geven en kan hij dat dan niet. Ik vroeg aan hem hoe hij dat wou gaan doen als we in een relatie zouden zitten, want dan zal het ook gebeuren dat hij boos of chagerijnig is of dat er iets dwars zit. Toen antwoordde hij dat hij dan uitwegen ging zoeken.
    Ik had aangegeven dat ik teleurgesteld in hem was, want dit houd praktisch gezien in dat hij voor me weg loopt. Daarnaast heeft hij ook relatief vaak aangegeven dat hij heel bang is me kwijt te raken en als hij zijn negatieve gevoelens uit naar mij, dat hij bang is dat ik op hem afknap.

    Ik weet op het moment even niet meer wat ik nou moet doen, zeggen of voelen.


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Als hij te snel voor je gaat, mag je dit gerust letterlijk zo zeggen. In een (toekomstige) relatie ben je met twee en moet je elkaars grenzen respecteren, maar dit kan enkel als jij jouw grenzen duidelijk aangeeft (:

    Hem leren zijn gevoelens uiten, zal een werk van lange adem worden, vrees ik (: Zelf heb ik ook heel veel moeite met mezelf te uiten, zelfs na een relatie van vier jaar. Je kan niet verwachten dat hij van de ene op de andere dag zijn gevoelens spontaan blootlegt. Het lijkt mij het beste om met kleine stapjes te beginnen. Als je merkt dat hem iets dwars zit of dat hij ergens mee loopt, probeer dan eens met kleine vraagjes te ontdekken wat er mis kan zijn. Het is vaak makkelijker om in kleine beetjes aan te geven wat er mis is, dan opeens alles eruit te gooien (:

    Als dat binnenvetten voor jou echt een groot punt is, zou ik hem dat ook eens effectief zeggen. Je kan altijd aangeven dat je dat ietwat een afknapper vindt (misschien niet zo hard uitdrukken).


    Hopelijk heb je er iets aan (:


    I am not going to be a star, I am going to be a legend - Freddie Mercury

    Bohemian schreef:
    Als hij te snel voor je gaat, mag je dit gerust letterlijk zo zeggen. In een (toekomstige) relatie ben je met twee en moet je elkaars grenzen respecteren, maar dit kan enkel als jij jouw grenzen duidelijk aangeeft (:

    Hem leren zijn gevoelens uiten, zal een werk van lange adem worden, vrees ik (: Zelf heb ik ook heel veel moeite met mezelf te uiten, zelfs na een relatie van vier jaar. Je kan niet verwachten dat hij van de ene op de andere dag zijn gevoelens spontaan blootlegt. Het lijkt mij het beste om met kleine stapjes te beginnen. Als je merkt dat hem iets dwars zit of dat hij ergens mee loopt, probeer dan eens met kleine vraagjes te ontdekken wat er mis kan zijn. Het is vaak makkelijker om in kleine beetjes aan te geven wat er mis is, dan opeens alles eruit te gooien (:

    Als dat binnenvetten voor jou echt een groot punt is, zou ik hem dat ook eens effectief zeggen. Je kan altijd aangeven dat je dat ietwat een afknapper vindt (misschien niet zo hard uitdrukken).


    Hopelijk heb je er iets aan (:


    Dankje voor je bericht :)
    Ik heb hem al een aantal keer aangegeven dat hij te snel gaat en daarop antwoordde hij dat het voor hem zo goed voelt en toen ik gisteravond zei dat we het rustig aan moesten doen, kreeg ik de reactie: Nog rustiger?

    Ik verwacht ook niet van hem dat hij zijn hart gelijk blootlegt, en vroeg ook inderdaad voorzichtig wat er was omdat ik al voelde dat er meer frustratie was dan dat hij liet merken.
    Verder ben ik ook een binnenvetter en heb ik ook moeten leren om mezelf wat beter te uiten.


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Jongens en subtiliteit gaan niet goed samen (: als je het hem echt duidelijk wilt maken, zal je het heel expliciet moeten zeggen, anders gaat het zo langs hem heen. Ik raad dus aan om je open te stellen (en ja, ik weet hoe moeilijk dit is) en te zeggen wat je denkt/voelt. Als hij daarna nog steeds negeert hoe jij je erbij voelt, is hij misschien niet de juiste keus.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Goed dat je het aangeeft maar ik zou als ik jou was gewoon zeggen. ´Ik merk dat jij al toe bent aan de volgende stap maar ik vind het snel gaan omdat ik nog niet weet hoever ik erin sta. Als je hem kunt uitleggen waarom je nog niet klaar bent zal hij in zien dat je het wel wilt maar dat het zijn tijd nodig heeft. Dat hij je graag mee neemt naar zijn kant moet je denk zien als een positief iets. Hij is trots dat hij met iemand date en wilt dit graag aan zijn familie vertellen maar ook hierbij moet je zeggen wat je denkt


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik zou het duidelijk uitleggen aan hem want die subtiliteit brengt je niet verder, zo blijkt. Daarbij gewoon heel duidelijk uitleggen dat dit jouw gevoel betreft. Eventueel, als je dat wilt, kan je een oplossing aanvragen en dan weer aan hem vragen wat hij daarvan vindt. Blijf communiceren, vooral duidelijk, dat is de sleutel. Succes!


    26 - 02 - '16

    Dit doet me zo erg denken aan een vriendin van me. Zij ontmoette een jongen tijdens t uitgaan in augustus, en twee weken later was hij er al vol van overtuigd dat ze geschikt voor elkaar waren. Maar zij had nog 0 ervaring (en met 0 bedoel ik ook echt 0) en vond dat hij ook wel snel ging. Nu hebben ze ondertussen dus toch al een relatie (week of 3)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Bohemian schreef:
    Als hij te snel voor je gaat, mag je dit gerust letterlijk zo zeggen. In een (toekomstige) relatie ben je met twee en moet je elkaars grenzen respecteren, maar dit kan enkel als jij jouw grenzen duidelijk aangeeft (:


    Ja idd (: Ik denk ook dat openheid het beste is in deze situatie, ook al is het misschien heel eng. Waarschijnlijk waardeert hij jouw eerlijkheid alleen maar, omdat als hij te snel gaat hij je kwijt kan raken of af kan schrikken (:


    And then we'll see it.