• Het Grote Musicaltopic
    Hey sister, go sister, soul sister, flow sister~


    Welkom in het grote Musicaltopic! Hier waar je andere theatre kids kunt ontmoeten, waar je kunt gushen over je nieuwe favoriete obsessie die je net hebt ontdekt, waar je kunt klagen over alle tranen die je tijdens Act 2 bent verloren, en waar je in het algemeen heerlijk kunt kletsen over het magische verschijnsel dat musical heet.

    Het bleek dat er toch meer theatre kids schuilgingen hier op Q dan iedereen had gedacht, dus het werd hoog tijd voor ons eigen topic. Nu hebben we ons eigen domein hier online :3 Vertel ons wat meer over jouw avonturen met musicals!
    - Wat is jouw top drie? (Vragen naar iemands nummer 1 is voor velen een onmogelijke vraag)
    - Naar welke musicals ben je geweest?
    - Heb je nog theaterbezoekjes gepland staan?
    - Bij welke musical moest je het hardst huilen?
    - Met welk nummer zing of dans jij het hardst mee als je alleen thuis bent?


    Bucks and mares, cubs and does, welcome to our show of shows! Voordat ik de hele site laat crashen met alle gifjes die ik wil toevoegen, ga ik dit topic maar gewoon de aether in slingeren. Theatre kids, unite!


    Dramatic

    YASSSSSSSSSSSSSSSSSSS
    Thanks kiddo, om het topic te openen <3

    - Wat is jouw top drie? (Vragen naar iemands nummer 1 is voor velen een onmogelijke vraag)
    1. Wicked
    2. Les Miserables
    3. Lion king / Chigago, don't make me choose (en ook een eervolle vermelding voor 14-18)
    - Naar welke musicals ben je geweest?
    Ehh, heb je even? :') de laatste was Red star line
    - Heb je nog theaterbezoekjes gepland staan?
    De eerstvolgende is voor volgende maand, dan ga ik naar De 3 biggetjes *O*
    - Bij welke musical moest je het hardst huilen?
    Wicked sowieso
    - Met welk nummer zing of dans jij het hardst mee als je alleen thuis bent?
    Defying gravity, all day, every day

    [ bericht aangepast op 27 feb 2024 - 10:35 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    - Wat is jouw top drie? (Vragen naar iemands nummer 1 is voor velen een onmogelijke vraag)
    Gezien ik er nog niet ontzettend veel live heb gezien; SIX, Aladdin en de spotify musical EPIC. Top 3 van alle musicals is lastiger XD Dan zou ik Aladdin verwisselen met Death Note the musical denk ik.
    - Naar welke musicals ben je geweest?
    SIX, Aladdin en Grease. Ben nog niet zo lang een musical-ganger, haha.
    Edit: Volgens mij ook ooit Narnia de musical, dacht ik...
    - Heb je nog theaterbezoekjes gepland staan?
    Momenteel niet, maar ik zou graag een keer naar London gaan om SIX nog een keer te zien en nog wat anderen te bekijken (Hadestown lijkt me echt cool, ik baal dat Death Note al gestopt is).
    - Bij welke musical moest je het hardst huilen?
    SIX, haha. Het was zo cool.
    - Met welk nummer zing of dans jij het hardst mee als je alleen thuis bent?
    Oof, moeilijke, maar sowieso alles van EPIC en Get Down van SIX (al is ex-wives ook erg goed om te blèren, maar dan meer met iemand samen). Momenteel ook alles van Hazbin Hotel, al is dat meer een musical serie dan een echte musical.

    [ bericht aangepast op 27 feb 2024 - 10:39 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    - Wat is jouw top drie? Jekyll & Hyde, Anastasia, Les Miserables
    - Naar welke musicals ben je geweest? Helaas niet zo heel veel eigenlijk ): De droom is om eens een Westendbezoekje te plannen. Kuifje en de Zonnetempel was mijn allereerste toen ik twaalf was, dan heb ik een paar jaar geleden een originele amateurversie van Oliver gezien en een semi-professionele versie van Jekyll en Hyde in het Nederlands (die was echt zo zo zo zo goed). Afgelopen december eindelijk Les Mis live kunnen zien in Antwerpen (H). Eigenlijk heb ik zelf meer amateurmusicals gedaan dan gezien lmao.
    - Heb je nog theaterbezoekjes gepland staan? Telt het musicalconcert van de muziekschool waaraan ik deelneem? (we doen Phantom en Oliver! hehe)
    - Bij welke musical moest je het hardst huilen? Les Mis
    - Met welk nummer zing of dans jij het hardst mee als je alleen thuis bent? Momenteel zo'n beetje alles van Phantom omdat we dat dus aan het voorbereiden zijn hahaha. Ik zing er bij de zangles nu ook twee van West Side Story die regelmatig in mijn hoofd zitten :')

    [ bericht aangepast op 27 feb 2024 - 10:34 ]


    help



    Wat is jouw top drie? - Les Misérables blijft nummer 1. Ik vind juist nummer 2 en 3 het moeilijkst. Atm zou ik zeggen Hadestown en Hunchback (Of toch Newsies?)
    Naar welke musicals ben je geweest? - Ik heb dit weekend mijn 71ste show gezien, weet je zeker dat je de hele lijst wilt hahaha (wel veel dubbele tbh)
    Heb je nog theaterbezoekjes gepland staan? - Ik heb 4 shows van 3 Biggetjes gepland staan en 2 keer SIX tour, en wil nog Sneeuwwitje boeken voor deze zomer..
    Bij welke musical moest je het hardst huilen? - Les Misérables (janken bij de eerste noot) hoewel Newsies veel tranen van geluk had en Moulin Rouge me steeds weet te verrassen met hoeveel ik jank
    Met welk nummer zing of dans jij het hardst mee als je alleen thuis bent? - Op het moment de 3 Biggetjes (heb even een fase), maar ligt zo aan mijn mood, maybe Room Where It Happens..


    --

    glowfaery schreef:



    Wat is jouw top drie? - Les Misérables blijft nummer 1. Ik vind juist nummer 2 en 3 het moeilijkst. Atm zou ik zeggen Hadestown en Hunchback (Of toch Newsies?)
    Naar welke musicals ben je geweest? - Ik heb dit weekend mijn 71ste show gezien, weet je zeker dat je de hele lijst wilt hahaha (wel veel dubbele tbh)
    Heb je nog theaterbezoekjes gepland staan? - Ik heb 4 shows van 3 Biggetjes gepland staan en 2 keer SIX tour, en wil nog Sneeuwwitje boeken voor deze zomer..
    Bij welke musical moest je het hardst huilen? - Les Misérables (janken bij de eerste noot) hoewel Newsies veel tranen van geluk had en Moulin Rouge me steeds weet te verrassen met hoeveel ik jank
    Met welk nummer zing of dans jij het hardst mee als je alleen thuis bent? - Op het moment de 3 Biggetjes (heb even een fase), maar ligt zo aan mijn mood, maybe Room Where It Happens..


    Yass, nog een Biggetjes-fan! Ik kan niet wachten om hem live te zien (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Yass, nog een Biggetjes-fan! Ik kan niet wachten om hem live te zien (:


    Ik heb hem vrijdag gezien en toen werd bekend dat ze afgelopen zondag de dvd filmde dus impulsief ticketswap gedaan whaha. Het is zo'n goede show, ben nog helemaal onder de indruk


    --

    Aaaah omg!! Wat een leuk topic🥰

    Wat is jouw top drie? Hamilton, Les Misérables & SIX (dit zijn ook de enigen die ik heb gezien tho, of delen van heb gezien) - of mag ik EPIC ook al meetellen? c:
    Naar welke musicals ben je geweest? Ik ben alleen nog maar naar Les Mis gegaan hier in Groningen!
    Heb je nog theaterbezoekjes gepland staan? In November komt SIX naar Nederland en ook naar Groningen, en ik sleep mijn moeder weer met mij mee! Ik wil eigenlijk ook nog eens naar Londen om dan naar enkele West End shows te gaan, maar ja geld en tijd haha
    Bij welke musical moest je het hardst huilen? Gavroche gets me everytime in Les Mis 🥲
    Met welk nummer zing of dans jij het hardst mee als je alleen thuis bent? Burn is eigenlijk altijd mijn to go to om te zingen. Vorige week heb ik Wait For Me (reprise) voor het eerst gehoord en nu zing ik die eigenlijk ook constant.


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    glowfaery schreef:
    (...)

    Ik heb hem vrijdag gezien en toen werd bekend dat ze afgelopen zondag de dvd filmde dus impulsief ticketswap gedaan whaha. Het is zo'n goede show, ben nog helemaal onder de indruk


    Oeeeh nice! Ik heb het origineel nog gezien met Karen, Kathleen en Kristel dus ben heel benieuwd naar de nieuwe versie (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Oeeeh nice! Ik heb het origineel nog gezien met Karen, Kathleen en Kristel dus ben heel benieuwd naar de nieuwe versie (:


    Dang u saw that live? Jealous


    help

    RSK schreef:
    (...)

    Dang u saw that live? Jealous


    Yes, als 10-jarige ukkie. Ook De Kleine Zeemeermin met Kathleen in de hoofdrol. Mijn musical-obsessie is hoogstwaarschijnlijk daar gestart (krul)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Oeeeh nice! Ik heb het origineel nog gezien met Karen, Kathleen en Kristel dus ben heel benieuwd naar de nieuwe versie (:

    Ik heb die op DvD! Zoveel gekeken vroeger ^^ Ik denk dat ik die liedjes ook nog steeds allemaal ken. Heb alleen hun Doornroosje musical live gezien gezien we toen nog niet zo into musicals waren.

    Frodo schreef:
    (...)

    Yes, als 10-jarige ukkie. Ook De Kleine Zeemeermin met Kathleen in de hoofdrol. Mijn musical-obsessie is hoogstwaarschijnlijk daar gestart (krul)


    More jealous damn, mijn ouders wilden daar nooit geld aan uitgeven 😭

    Behalve voor Kuifje, want die was ook gewoon in Oostende haha


    help

    Satoru schreef:
    (...)
    Ik heb die op DvD! Zoveel gekeken vroeger ^^ Ik denk dat ik die liedjes ook nog steeds allemaal ken. Heb alleen hun Doornroosje musical live gezien gezien we toen nog niet zo into musicals waren.


    Omg Doornroosje heb ik dan weer alleen op DVD gezien. Ik had vroeger zo'n schrik van dat lied over Witje :')


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    RSK schreef:
    (...)

    More jealous damn, mijn ouders wilden daar nooit geld aan uitgeven 😭

    Behalve voor Kuifje, want die was ook gewoon in Oostende haha


    De mijne ook niet, maar ik had een hele lieve peter hehehe


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Omg Doornroosje heb ik dan weer alleen op DVD gezien. Ik had vroeger zo'n schrik van dat lied over Witje :')

    Die was inderdaad zo sad! Als kind van 6 vond ik de aankomst van de heks altijd eng met al het geknal enzo.