• Hi,

    ik ga volgend jaar naar het derde jaar en dat is nogal spannend voor mij.. Ik heb 2 jaar moderne wetenschappen gedaan, en volgend jaar moet ik dus een richting kiezen. Normaal gezien ga ik verder gaan met ASO. Dat betekend dat ik kan kiezen tussen vier richtingen; Economie A, Economie B, Humane Wetenschappen en Wetenschappen. Nu twijfel ik eigenlijk ENORM welke richting ik wil doen.. Ik twijfel vooral tussen Economie B en Wetenschappen. Economie B is economie, maar met een uur extra wiskunde. Ik krijg nu SEI (sociale economische initiatie = gedragswetenschappen, cultuurwetenschappen (die twee tesamen is Humane Wetenschappen) en economie) en Wetenschappelijk Werk. Ik vind het allebei wel leuk, maar ik zou echt niet weten welke ik het leukst wil.. Verder weet ik wel dat ik later graag iets wil doen richting de geneeskunde, dus dat wijst volgend mij dan wel op wetenschappen. Maar ik vraag me af, aan welke beroepen denken jullie wat betreft Economie en Wetenschappen en welke richting zouden jullie kiezen?

    Alvast bedankt ^^


    falling doesn't feel this bad when i know you've fallen this way too.

    Met wetenschappen hou je echt alle richtingen open, met economie is dat iets minder het geval (je krijgt minder wetenschap namelijk). Ik zou dus voor wetenschappen gaan, zeker met het oog op geneeskunde. Met economie nog geneeskunde doen is moeilijk, zeker met dat ingangsexamen (dan moet je nog veel leerstof inhalen enzo).

    [ bericht aangepast op 12 nov 2017 - 21:52 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Eon schreef:
    Met wetenschappen hou je echt alle richtingen open, met economie is dat iets minder het geval (je krijgt minder wetenschap namelijk). Ik zou dus voor wetenschappen gaan, zeker met het oog op geneeskunde. Meet economie nog geneeskunde doen is moeilijk, zeker met dat ingangsexamen (dan moet je nog veel leerstof inhalen enzo).


    Dit, al moet ik zeggen dat de kans groot is dat je keuze nog zal veranderen. Maar voor geneeskunde zou ik sowieso wetenschappen kiezen dan.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik weet niet of dat bij jou zo is, maar op mijn school kreeg je ook SEI als je wetenschappen deed in de tweede graad. Dan kan je daarna nog altijd economie gaan doen, als je dat toch liever doet. Nu, het blijft uiteraard jouw eigen keuze en jij bent degene die de richting moet doen, dus kies voor dr richting waar je zelf het meeste zin in hebt.

    [ bericht aangepast op 12 nov 2017 - 20:25 ]


    <3

    OMG, ik doe humane wetenschappen! Ik kan je zeggen dat het wel veel theorie ineens is, dus als je meer praktijk bent ─ niet doen. Verder is het echt een leuke richting though!


    Heaven is a place that we all have

    Met het oog op geneeskunde zou ik ook voor wetenschappen kiezen - dat zal je het meeste vooruit helpen voor het ingangsexamen. Als je dan uiteindelijk toch merkt dat het niets voor jou is/ je liever toch geen geneeskunde wilt doen, kan je nog altijd switchen naar economie. (:


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Benet schreef:
    OMG, ik doe humane wetenschappen! Ik kan je zeggen dat het wel veel theorie ineens is, dus als je meer praktijk bent ─ niet doen. Verder is het echt een leuke richting though!


    Ik heb ook humane wetenschappen gedaan en het is eerlijk gezegd minder theorie dan wetenschappen of economie. Het is wel heel interessant tho! Als je mensgericht wilt werken later (denk dan aan (ortho)pedagoog, sociaal werker, verpleging,...) moet je zeker voor humane kiezen. Maar als je, zoals gezegd, geneeskunde wil volgen, zou ik voor wetenschappen gaan (: daar ga je veel biologische vakken krijgen. Als je met cijfers wil werken, is economie een betere keuze (om maar even kort door de bocht te gaan).

    [ bericht aangepast op 13 nov 2017 - 9:28 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Dankjewel iedereen ^^


    falling doesn't feel this bad when i know you've fallen this way too.

    je hebt nog iets meer dan een half jaar om te beslissen, haha ik denk dat het je wel gaat lukken. misschien moet je er eens moet je ouders en de school over praten? ik denk dat zij je beter kunnen helpen, aangezien we je niet echt kennen. misschien is het ook een idee om even je punten van dit jaar af te wachten? moest je niet slagen voor wiskunde, is wetenschappen geen optie meer en moet je of blijven zitten of humane of economie A doen. wacht eventjes af en zie hoe het loopt.

    voor geneeskunde denk ik dat latijn-wetenschappen-wiskunde sowieso de beste optie is, haha, maar dan zou je latijn in de eerste graad moeten doen, latijn-wiskunde in de tweede graad en latijn-wetenschappen-wiskunde in de derde graad, maar daar is het nu te laat voor. wiskunde-wetenschappen heeft grotere slaagkansen dan economie-wiskunde, maar nog steeds blijft het slaagpercentage vrij laag. probeer je niet al te veel te focussen op één richting maar kies een groter beroepsgebied zodat je een groter aantal opties openhoudt. en onthoud, je bent nog maar in je tweede jaar, je hebt genoeg tijd om te kiezen, geen stress. ik ga bijna afstuderen en ik weet nog steeds niet wat ik met m'n leven moet :') geen zorgen, je komt er wel haha


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys