• Deze suggestie komt voort uit dit topic en is ook opgenoemd in dit topic, maar omdat Jarne en Erica daar aangaven dat het beter is als er (ook) afzonderlijke suggestietopics worden gemaakt, bij dezen een topic voor deze suggestie.

    Quizlet stroomt over van de creaties van users die al jaren niet meer op Quizlet komen. Hierdoor raken niet alleen de creaties van users die wél actief zijn op de achtergrond, maar maakt de hele website een verouderde indruk. Dus mijn suggestie is om de accounts van users die al een jaar niet online zijn geweest, automatisch op inactief te zetten. (Dus niet verwijderen!) Hun creaties zijn dan niet langer zichtbaar op de site, waardoor er ruimte komt voor de creaties van users die nu wél actief zijn. Als een inactieve user toch besluit terug te keren, dan wordt het account weer op actief gezet (dat gebeurt al automatisch). Enige nadeel is dat een user dan opnieuw zijn creaties moet activeren.

    Een nadeel is wel dat als je zin hebt in TH of Twilight stories (of een andere afgelopen rage), je veel minder stories zal kunnen vinden. Maar de creaties van huidige actieve users staan wel veel meer in de spotlight en zullen waarschijnlijk meer aandacht krijgen, waardoor het voor mensen leuker is om te blijven.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2017 - 17:59 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Conan schreef:
    Helemaal mee eens. Ik ben die oude creaties helemaal zat. Vooral omdat ze meestal heel slecht zijn geschreven en alleen naar voren komen op de homepage omdat het zogenaamd '16+' is.


    This, al vind ik het idee dat afgeronde verhalen blijven ook wel goed ^^


    obsessive rage

    Delacroix schreef:
    (...)

    Het is niet omdat jij iets rommel vindt, dat anderen dat ook vinden. Het is nogal subjectief dus ik denk niet dat we goede van slechte kunnen onderscheiden in dit geval.

    Misschien dat als creaties later dan een bepaald jaar geactiveerd zijn, ze bijvoorbeeld niet meer in willekeurige quiz/etc worden opgenomen en in het algemeen naar de achtergrond verschuiven?
    Ik weet niet of het lukt om iets in te stellen dat met de creatiedatum werkt van een werk (of wanneer het is afgerond), maar het kan wel een optie zijn.^^

    Dat klinkt ook als een interessant idee..^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Dat vind ik ook een goede optie, maar dan wordt het ook heel moeilijk om verhalen te vinden die ik nog wel zou willen lezen die heel oud zijn.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik had hier eigenlijk nog nooit aan gedacht, maar het lijkt mij ook wel een goed idee. Misschien dat Q op die manier wel weer een soort nieuwe, frisse start kan krijgen.


    Caution first, always.

    Hmm moeilijk. Ik lees vaak oudere afgeronde verhalen omdat ik dan niet hoef te wachten op updates lol. Maar het is wel belangrijk dat er ruimte komt voor nieuwe verhalen.


    Alleen maar tranen van geluk

    Godric schreef:
    Hmm moeilijk. Ik lees vaak oudere afgeronde verhalen omdat ik dan niet hoef te wachten op updates lol. Maar het is wel belangrijk dat er ruimte komt voor nieuwe verhalen.

    En zijn die users dan al langer dan een jaar inactief? Want er zijn natuurlijk ook heel veel oude verhalen van auteurs die nog steeds online staan. Zou je eens kunnen kijken als je nog titels weet? Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig - want kan me inderdaad voorstellen dat dat jammer zou zijn.

    Ik heb ter steekproef net even de vijf 'populaire stories' op de voorpagina bekeken. Die zijn allemaal 2-4 jaar geleden afgerond, maar alle users zijn het afgelopen jaar nog wel online geweest, dus die zouden natuurlijk wel nog steeds beschikbaar zijn.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Eens! Eens! Eens!


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Misschien is het eventueel mogelijk om op iets van willekeurige, recente verhalen te zoeken? Die bijvoorbeeld in de afgelopen week/maand nog geupdate zijn. Of is zoiets lastig om in te stellen?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Conan schreef:
    Helemaal mee eens. Ik ben die oude creaties helemaal zat. Vooral omdat ze meestal heel slecht zijn geschreven en alleen naar voren komen op de homepage omdat het zogenaamd '16+' is.

    Dit. Maar ik denk wel dat áls dit ingevoerd zou worden, de tijd wat omhoog geschroefd moet worden. Een jaar vind ik eerlijk gezegd redelijk kort tot het automatisch op inactief wordt gezet.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik erger me net zo erg aan actieve users die 100 verhalen open hebben staan die nooit afgerond worden =')
    *Ja daar ben ik zelf ook bij, hoewel het er maar 2 zijn.. Ik baal gewoon dat een goed verhaal geen einde heeft ;)*
    Voor de rest ben ik het ermee eens, hoewel ik het misschien wel een idee vind om de duur te verlengen naar 2 jaar ofzo? een jaar is zo om...
    En misschien een mailtje naar deze users. Misschien zorgt het dat ze terugkomen en hun verhaal afmaken =')

    [ bericht aangepast op 19 dec 2017 - 10:48 ]


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Ik vind het een prima idee om een grens in te stellen van twee jaar. Op het moment dat je twee jaar niet online bent gekomen, worden automatisch je account en niet-afgemaakte creaties op inactief gezet en krijg je een mailtje.
    Als je daarna weer online komt, wordt je account weer hersteld en moet je je onafgemaakte creaties wel weer activeren als je ze nog af wil maken.
    Dit moet best mogelijk zijn.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Twee jaar vind ik ook prima! En een mailtje klinkt ook handig. (:

    [ bericht aangepast op 19 dec 2017 - 11:32 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Twee jaar klinkt goed.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik vind het een goed idee! Ik zou alleen het mailtje iets eerder versturen (bijvoorbeeld een paar weken eerder?), zodat iemand op tijd in kan loggen / op een linkje kan klikken en zo kan voorkomen dat de creaties allemaal opnieuw geactiveerd moeten worden.
    Dat is ook meteen een oplossing voor de mensen die bewust niet meer actief zijn, maar wel hun verhalen online willen houden: die klikken op het linkje of loggen eventjes in en dan blijft het behouden (:


    Perpetual ~ continuing or enduring forever; everlasting.

    Azlain schreef:
    Misschien is het eventueel mogelijk om op iets van willekeurige, recente verhalen te zoeken? Die bijvoorbeeld in de afgelopen week/maand nog geupdate zijn. Of is zoiets lastig om in te stellen?

    Dat is een beetje wat Delecroix voorstelt. Ahja, vermoed ik. =)
    Dat de recentere creaties op de eerste plaats staan in de zoekhits en de oudere (ouder dan x-jaar) meer op de achtergrond.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury