• Hey hey lieve users,

    Zoals jullie wel of niet weten hebben we achter de schermen een suggestiewerking, zoals we dat zelf noemen. We hadden al enkele oude topics en informatie her en der verspreid, maar de duidelijkheid/overzichtelijkheid begon zoek te geraken, dus nu maken we een gloednieuw topic aan met een woordje uitleg en een nieuwe lijst.

    Wat is houdt deze werking in?
    Er is een heel proces dat een topic doorloopt om tot uitvoering te komen. Er zijn daarbij ook veel mogelijkheden dat een topic kan doorlopen, maar we zullen het basic houden.
    Alles start namelijk bij een topic. Bijvoorbeeld een topic in het suggestieforum of in het klachtenforum. Maar er kunnen ook topics komen vanuit een crewforum (met een specifieke suggestie voor die functie), dat is allemaal mogelijk.
          - Als een suggestie er haalbaar uit ziet, dan wordt deze op een interne lijst gezet voor Rutger.
          - Als een suggestie er minder haalbaar lijkt, dan wordt deze eerst achter de schermen besproken. Wat moet er gebeuren om deze suggestie haalbaar te maken?
          - Als een suggestie niet haalbaar is, dan krijg je een reactie van een moderator dat de suggestie afgewezen is. Dat gebeurt bijvoorbeeld wanneer de suggestie al eens voorgesteld is en Rutger dit al heeft afgewezen.
          - Als het gaat om een bug, een gebrek/fout, dan wordt deze ook meteen op deze interne lijst gezet. (Bijvoorbeeld: de ‘plaats reactie’-knop werkt niet meer.)
          - Het kan ook zijn dat jouw suggestie/gebrek makkelijk oplosbaar is door de moderators of Erica. Dan komt deze niet per se op de interne lijst te staan omdat deze lijst voor Rutger en Tristan is bedoeld. (Bijvoorbeeld een nieuw subforum of een schrijffout in de historiek of FAQ.)
          - Mogelijks wordt een suggestie ook verder besproken op het modforum omdat we er bijvoorbeeld meer interessante zaken in zien of omdat we bepaalde gebreken aan een suggestie willen wegwerken voor we de suggestie aan Rutger doorgeven.

    Dit zijn zowat de meest voorkomende routes die een topic kan afleggen. En zolang er geen toevoeging staat in de titel van jouw topic, mag je er vanuit gaan dat jouw topic nog actueel is; op de lijst, op het modforum,… Het is zeker oké om af en toe eens te polsen hoe het staat met deze suggestie/gebrek. Dan proberen we zo snel mogelijk te vertellen waar jouw topic hangende is (interne lijst, op het modforum, in een ander project,…)

    Wegens praktische redenen is het niet mogelijk om de volledige lijst ergens openbaar te posten. Op dit aller eigenste moment (18/12/17) staan er 90 items op de lijst en zijn er een aantal modtopics gaande over bepaalde items. Hiervan een oplijsting maken is best veel werk en daarbij dubbel werk omdat we met een intern systeem (script) werken die enkel zichtbaar is voor moderators. Daarom is het zeker geen probleem als je om een update of een heropening van een topic vraagt!

    Het aantal items is ook maar een richtgetal omdat er soms meerdere items makkelijk samengaan. Om een concreet voorbeeld te geven:
    Item: Meer preview-knoppen
    Details:
          - Bij een hoofdstuk aanpassen: https://www.quizlet.nl/topic/184363-suggestie-preview-buttons/
          - Bij een topic aanpassen: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=173208
          - Bij een blog aanpassen: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=171223
          - Bij een reactie aanpassen: (https://www.quizlet.nl/topic/181639-suggestie-preview-knop-tijdens-het-aanpassen-van-berichten/)

    Wat na de ‘behandeling’?
    Vroeger postten we de afgehandelde items in een topic, maar dat werd minder overzichtelijk door de jaren heen. Daarom hebben we voor jullie een gepubliceerde Excel-lijst. Deze is een stuk overzichtelijker en past zich automatisch na 5 minuten aan wanneer we iets op het origineel zetten.
    Naast een aanpassing van de Excel (en een bumpje aan dit topic), veranderen we ook de titel van het topic en posten we het antwoord in de reacties. Na een dag zullen we het topic sluiten.

    Overige:
    - Heb je meerdere suggesties? Maak bij voorkeur aparte topics aan. Dat werkt gemakkelijker met onze interne lijst. Gaan al jouw suggesties over hetzelfde, bijvoorbeeld dat ze allemaal over hoofdstukken van stories gaan, dan kan je ze wel in eenzelfde topic groeperen. Dat is geen probleem.

    Bij deze zijn jullie op de hoogte van hoe onze suggestie- en klachtverwerking in elkaar zit. Heb je nog een vraag, stel deze dan zeker!

    Liefs,
    Het moderatorteam


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Duidelijk topic, thanks! De Excel-lijst is ook erg overzichtelijk! (Y)


    Every villain is a hero in his own mind.

    Go Erica! *O*


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    Go Erica! *O*


    Queer zijn is gewoon alles

    Ziet er super uit Erica!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    MT.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Vandaag hebben Rutger/Tristan (ik weet nooit goed wie wat doet haha) nog wat dingetjes van de lijst er mee tussen genomen.



    [ bericht aangepast op 2 jan 2018 - 20:45 ]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik wil nu niet ondankbaar klinken enzo, maar ik zag net dat er gewoon topics uit augustus 2016 werden gebumpt waarin deze problemen waren gemeld. Mag ik zeggen dat ik het best erg vind dat zoiets meer dan een jaar moet duren als ze blijkbaar redelijk makkelijk te fixen zijn? Als Rutger en Tristan die hele lijst vandaag hebben gedaan (daar zijn ze waarschijnlijk niet eens de hele dag mee bezig geweest, of wel?), waarom moet alles dan altijd zo lang duren. :c


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Ik wil nu niet ondankbaar klinken enzo, maar ik zag net dat er gewoon topics uit augustus 2016 werden gebumpt waarin deze problemen waren gemeld. Mag ik zeggen dat ik het best erg vind dat zoiets meer dan een jaar moet duren als ze blijkbaar redelijk makkelijk te fixen zijn? Als Rutger en Tristan die hele lijst vandaag hebben gedaan (daar zijn ze waarschijnlijk niet eens de hele dag mee bezig geweest, of wel?), waarom moet alles dan altijd zo lang duren. :c


    Wow, inderdaad. Ik begrijp dat ze ook nog een leven hebben, maar als je een site hebt, moet je wel bereid zijn die te onderhouden.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Goh, enerzijds moet je weten dat Rutger en Tristan nog websites hebben waar ze continu aan moeten werken. Dus ik heb werkelijk geen idee hoeveel tijd ze in verhouding aan Quizlet kunnen spenderen. =S

    En anderzijds had ik je net toevallig ook al in een ander topic een verklaring gegeven. Ik zal hem nog eens herschrijven. ^^
    Dus even een stukje geschiedenis als kadering. Een te lange suggestielijst (dus mede ook onoverzichtelijker en meer overrompelend) is volgens mij de basis van de lange tijd die er overheen gaat. Vroeger, en dan spreek ik over 3-4 jaar geleden, ben ik deze lijst gestart om Rutger te helpen. Hij had zelf moeilijkheden met het suggestieforum bij te lezen, dus vatte ik alles samen. Dat was goed en het hielp hem. Maar er werd aan de lopende band gesuggereerd en met dat we zijn overgeschakeld naar een nieuw design kwamen er massa's bugs bij. Dus die lijst begon langer te worden en onoverzichtelijker.
    In die suggestielijst, die gemiddeld rond de 70-90 suggestie bevatte, werden er enkele onderscheiden gemaakt. Bijvoorbeeld crewgerelateerde zaken (zaken die nu ook doorgaans niet op de vernieuwde lijst komen te staan), maar ook prioritaire suggesties/fixes en dan al de rest. Toen stond Rutger er alleen voor en hield hij zich voornamelijk bezig met de prioritaire suggesties. En als die klaar waren en hij had nog tijd over, dan zal het meestal iets zijn dat bovenaan het lijstje stond (die lijst stond chronologisch). Maar voor alles wat hij deed, kwam meestal evenveel of het dubbele in de plaats. Dus het schoot niet op.
    Sinds nu een half jaar, geloof ik, werken we met een intern systeem. We zijn gestart met een boel suggesties over te hevelen van onze oude lijst op het modforum. Dan kies je natuurlijk ook de leukste dingen eruit of die jullie het liefste willen of het dringendste nodig zijn. Dus die kregen voorrang. Intussen kwamen er nog steeds nieuwe suggesties. Die vullen we nu meteen in het interne systeem in. En systematisch vullen we de suggesties van de oude lijst bij.

    Maar er staan nog veel suggesties/bugs op die oude lijst, maar we vullen het maar stukje bij beetje aan om het overzicht te bewaren en Rutger/Tristan niet te overrompelen. Dus er zullen nog veel oude suggesties en bugs voorbij komen helaas.
    Maar ik denk, van wat ik zie, dat Rutger en Tristan wel goed bezig zijn. Ik krijg achter de schermen toch zeer positieve signalen. ;-)

    Wat ook mee aan de oorzaak kan liggen, maar ik weet er het fijne niet van, is dat beiden ook bezig zijn met grotere projecten voor Quizlet (nieuwe dingen met veel programmeerwerk). Ik weet dat ze momenteel werken aan 2 grote projecten (wie weet meer, maar waar ik heb kunnen wroeten, weet ik al van 2 grotere projecten). Dus ik denk dat de meeste dingen ook even tussendoor gedaan moeten worden.

    Zelf hoop ik ook dat die 2 projecten snel af zijn, want op de suggestielijst staan enkele hele leuke dingen die ik zelf ook graag zou zien. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Vandaag hebben Rutger/Tristan (ik weet nooit goed wie wat doet haha) nog wat dingetjes van de lijst er mee tussen genomen.




    Oh yay, die laatste was zo ergerlijk! *O*


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alle aanpassingen van eergisteren:

    [ bericht aangepast op 15 nov 2018 - 13:39 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.