• Nee, oliebollen zijn geen optie.
    Ik ga oudjaarsavond met mijn vriend in Wallonië vieren bij zijn vrienden (die Walen zijn, vandaar hehe). Maar ik dacht naast de pastasalade die ik zal maken, ook nog iets typisch Nederlands mee te brengen als een soort snack. Ik kom niet verder dan stroopwafels en oliebollen, en aangezien oliebollen warm moeten zijn, en ik al vanaf de 30e 's avonds in Luik ben, zal hem dat niet worden. Oh, en ze kennen oliebollen in België. (funfact voor de NL'ers, het heet daar smoutebollen en het wordt geserveerd op de kermis, en niet tijdens oud op nieuw.) Anywho, wie kan er nog dingen aan het lijstje toevoegen dat vooralsnog bestaat uit stoopwafels en doorgestreepte oliebollen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Stroopwafels kennen we ook, haha, sorry. Je kan het misschien niet zelf maken (idk hoe haha) maar jullie vla(ai) is iets wat je hier niet zo gemakkelijk vindt (: Denk ik. Ik toch niet, hahaha.


    Mhm?

    'neger'zoenen? :3 LIMBURGSE VLAAI MANON, hoe kun je dat vergeten, foei.


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    'neger'zoenen? :3 LIMBURGSE VLAAI MANON, hoe kun je dat vergeten, foei.


    OOOOOH SHIIIIIT, JA! damn, haha.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    OOOOOH SHIIIIIT, JA! damn, haha.


    Youre a limburger for crying out loud, use every advantage you can get hehehe (nerd)

    [ bericht aangepast op 22 dec 2017 - 22:22 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Youre a limburger for crying out loud, use every advantage you can get hehehe (nerd)


    Haha, inderdaad. dat is waar. maar volgens mij zijn ze in België wel bekend met vlaai. Rare vlaai, maar dan nog.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Negerzoenen is ook niet iets typisch Nederlands eigenlijk. In België kennen we die ook, maar dan verwijzen we naar een ander deel van een 'neger'. :')
    Stroopwafels kennen we ook, maar dat vind ik niet ingeburgerd, dus wel écht Nederlands.

    Je kan misschien worstenbroodjes maken? In België kennen we 2 soorten worstenbroodjes: een broodje van bladerdeeg met harde gehaktworsten (enkel of dubbel) en een curryworst in een bladerdeeg (het heet curryrol in provincie Antwerpen).

    Of misschien appelbollen? In Vlaanderen eten we dat alleen op verloren maandag.
    Ik hou persoonlijk wel van oud Hollands snoep zoals kaneelstokken. Dat kent men niet in België over het algemeen. Maar drop is een no go bij menig Belg.
    Oh, en roze koeken, dat kennen ze in België ook niet echt. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Broodje frikandel of kroket ^^


    Inspiration can hit you any time

    (Bij mij is een oliebol wel echt ee oliebol! Ik vraag me altijd af welk deel van Vlaanderen dat smoutebollen noemt)
    Verder kan ik niks zinnigs toevoegen. :p


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Frikandellen zijn curryworsten bij ons, maar ik zie het zelden tussen broodjes zitten xd

    In Leuven zijn het smoutebollen (:

    [ bericht aangepast op 22 dec 2017 - 23:31 ]


    Mhm?

    Ledecky schreef:
    (Bij mij is een oliebol wel echt ee oliebol! Ik vraag me altijd af welk deel van Vlaanderen dat smoutebollen noemt)
    Verder kan ik niks zinnigs toevoegen. :p

    In de Kempen zeggen we ook smoutebollen. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Bitterballen


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Nagaa schreef:
    Broodje frikandel of kroket ^^


    Dit inderdaad.


    26 - 02 - '16

    En appelflappen dan?? Of wordt dat anders genoemd bij jullie? Ik weet het ook allemaal niet meer 😂


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Rolletjes met slagroom! En nieuwjaarsdag die platte koekjes. In Groningen noemen we ze kniepertjes, maar weet niet of dat overal zo heet of niet haha.


    Alleen maar tranen van geluk

    Decker schreef:
    Rolletjes met slagroom! En nieuwjaarsdag die platte koekjes. In Groningen noemen we ze kniepertjes, maar weet niet of dat overal zo heet of niet haha.


    Nieuwjaarsrolletjes is volgens mij de formele naam. Ik noem ze ook altijd kniepertjes (:


    26 - 02 - '16