• Hallo lieve vrienden,

    Ik vind het forum een beetje dood, dus hierbij de vraag: Wat is jouw lievelingboek? En waarom?

    Mijn lievelingsboek is Extremely Loud & Incredibly Close van Jonathan Safran Foer, want het is prachtig en apart beschreven. Het is het gekste, maar mooiste boek wat ik ooit heb gelezen. Het is gewoon anders.

    Love,
    Anna

    [ bericht aangepast op 2 jan 2018 - 19:29 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    After You van Jojo Moyes


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    De Shatter Me trilogie van Tahereh Mafi!
    Zalige boeken en geweldige schrijfstijl!


    A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.

    George Orwell 1984 vind ik nog steeds een heel goed boek.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Varekai schreef:
    Ja nee dat weet ik niet hoor. Dat is per genre weer anders want zoveel boeken zijn niet met elkaar te vergelijken en gewoon geweldig op hun eigen manier D:


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Waarschijnlijk iets van Haruki Murakami, oeps.


    Heaven is a place that we all have

    De serie van Michael scott is mijn favoriet: De geheimen van de onsterfelijke Nicolas Flamel


    It's never gonna happen, Guys.

    Extremely Loud & Incredibly Close is ook mijn favoriete boek! (: Het is inderdaad supergoed en mooi geschreven en het heeft me ontzettend aan het denken gezet, dus dat is ongeveer waarom. Maar daarnaast (omdat ik nooit één favoriet kan kiezen) zou ik zeggen dat mijn tweede favoriete boek Paper Towns van John Green is. Ik las dat boek toen ik net als de hoofdpersonen aan het eind van de middelbare school zat en ik kon me gewoon in zoveel herkennen, naast het feit dat ik gewoon heel erg van de schrijfstijl van John Green hou en ik humor in boeken ook belangrijk vind, wat hier ook in zit. (En Harry Potter zoals een groot deel van de mensen hierboven ook al hebben genoemd, maar dat is meer omdat dat mijn favoriete boeken als kind waren en ik ze gewoon nog steeds erg goed vind.)


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    SPECS schreef:
    eeeh Harry Potter? (krul)


    And then we'll see it.

    Oh en Dit is geen dagboek van Erna Sassen (:


    And then we'll see it.

    Echt een favoriet boek heb ik niet, maar ik werd erg enthousiast van Drakenvuur van Markus Heitz. Drakenkeizer was ook goed, maar mijn favoriete personage was foetsie voor de helft van het boek, dus dat vond ik wat minder leuk, haha.

    Verder vind ik de serie van Michael Scott over Nicolas Flamel ook geweldig. En de laatste twee boeken van A court of Thornes en Roses hebben me echt geraakt, dus die horen nu ook wel op dit lijstje thuis, hehe.


    Stenenlikker

    Mijn favoriete boek is The Hobbit. Ik heb daar zo damn veel bijzondere herinneringen aan en het is gewoon een heel belangrijk boek voor me. Mijn PWS (voor Engels) was ook een 13k character analysis over Bilbo Baggins. :')
    Mijn stukgelezen paperback stond toen uiteindelijk helemaal vol met markeringen en van die plakplaatjes om alles terug te kunnen vinden, en ik heb dit boek uiteindelijk ook achtergelaten in de kist van mijn opa toen hij begraven werd, omdat het echt als een stukje van mezelf voelde. Ahjg, The Hobbit.


    Caution first, always.

    Under the Dome van Stephen King, denk ik. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik belachelijk weinig lees de laatste jaren. Heel erg slecht, eigenlijk.


    ars moriendi

    Vicious van VE Schwab, het is een goed en spannend verhaal, waarbij geen één karakter goed of slecht is en de schrijfstijl is heel fijn om te lezen.


    As travars

    Harry Potterrr. En daarnaast A Court of Thorns and Roses en The Book Thief.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    A Thousand Splendid Suns van Khaled Hosseini. Werkelijk het prachtigste boek dat ik ooit gelezen heb.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried