• Momenteel kijk ik MacGyver, maar ik moet iedere keer een week wachten tot er een nieuwe aflevering is. Dus ik ben op zoek naar een nieuwe serie of series om te kijken. Het liefst een waarbij ik meerdere afleveringen achter elkaar kan kijken. Maar voor een goede serie die net is begonnen, sta ik open.

    Series die ik al heb gekeken

    Grimm
    Grey's Anatomy
    NCIS
    Big Bang Theory
    Bones
    Desperate Housewives
    Homeland
    Scorpion
    Castle
    House
    Isles and Rizzoli
    Dexter
    How to get away with murder


    Series die ik al ken
    Game of Thrones
    Salem
    Vikings
    How I met your mother
    The Shannara Chronicles
    Victoria
    Once upon a time


    Hierboven staat wat me meteen binnen schoot wat ik al heb gekeken en al ken. Het kan dus wel zo zijn dat je een serie noemt die ik al heb gekeken of al ken, maar die ben ik dan vergeten. Van de series die ik ken, ga ik sommige nog kijken. Maar bijvoorbeeld Game of Thrones daarop moet ik me voorbereiden aangezien ik altijd hoor dat er nogal een aantal personages dood gaan en ik raak snel gehecht aan personages dus vandaar.

    Fantasy, historische en CSI achtige series vind ik sowieso leuk om te kijken.

    [ bericht aangepast op 7 jan 2018 - 20:42 ]


    Physics is awesome

    Negenduust schreef:
    Peaky blinders, ook keigoed!

    Peaky focking Blinders indeed. :Y)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Marveldrake schreef:
    Sense8 is echt goed.


    De samenvatting klinkt in ieder geval heel goed. De lijst wordt langer en langer met series die ik wil kijken.


    Physics is awesome

    BLACK MIRROR. BLACK MIRROR. BLACK MIRROR.


    ars moriendi

    -Supernatural
    -Call the midwife
    -Animal Kingdom
    -Recovery Road
    -Agatha Christie's Poirot
    -The Tudors
    -Sherlock
    -Baby daddy (Helaas is deze gecanceld in seizoen 5).
    -Shameless USA
    -Lucifer
    -Modern Family
    -The middle
    -The Goldbergs
    -The Mick
    -Teachers
    -The good place
    -Ripper street
    -Reign
    -Unforgotten
    -The white queen
    -Younger
    -DCI Banks
    -The good Karma hospital
    -Mrs. Brown's boys
    -Devious Maids (seizoen 4 is het laatste seizoen).
    -Teen wolf
    -New Girl
    -Revenge
    -Bomb girls

    Er zitten ook comedy series tussen, ik hoop dat je dat niet erg vind. Ik ken er nog wel meer, maar dan word het zo'n extreem lange post en ik weet niet of er iets bij zit dat je aanspreekt.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Reign, The Crown en Outlander, When calls the heart, the Paradise, Call the midwife, Black Sails zijn heel leuke historische series.
    Sinner is een serie die gaat over een bizarre moord. Heel interessant!


    Take risks and conquer your fears.

    Hier staan trouwens mijn momenteel favoriete series allemaal opgelijst, misschien zit daar ook nog iets tussen dat je leuk lijkt, al merk ik wel dat er hier al een aantal van opgegeven zijn. (:


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Mijn favoriete series zijn:
    - BBC Sherlock (met Benedict Cumberbatch en Martin Freeman, zulke goede acteurs! vooral seizoen twee vind ik zo goed, 3 en 4 vind ik ook echt goed maar wel minder vergeleken 2, maar je kijkt gewoon al omdat je zo gehecht bent aan de personages.) Ze zijn elk 1u30, maar dat vind ik goed en er zit ook een grote verhaallijn doorheen de afleveringen natuurlijk. Er is ook een christmasspecial geweest, zeker niet overslaan. Die was zo goed voor Sherlock fans!
    - Game of thrones.
    Ik zie dat die al op je lijst staat. Ik zou je aanraden van eerst wat andere series te kijken en pas GoT te kijken als je niets anders meer hebt. Dit gewoon omdat hij zo goed is. Als je na GoT nog wat anders moet kijken, dan is alles vaak saai haha. Plus het laatste seizoen komt pas in 2019, dus tijd zat. :)
    - Ik zag dat je Vikings ook op je lijst had staan. Die heb ik deels gekeken en ik vond er persoonlijk echt niets aan. Vond ik niet zo een goede historische serie imo.
    - NBC Hannibal: vond ik zelf heel goed. Is een ietwat specialere serie om te volgen. Wel soms heftig qua beelden dus wees wel gewaarschuwd. (Hannibal Lecter zegt genoeg, denk ik dan haha)

    Maar aangezien je heel graag historische series kijkt: Versailles!
    De nieuwe serie van Canal Plus. Hij wordt in frans gedubt in Frankrijk, maar hij is origineel gewoon Engels gesproken.
    Het gaat over Louis XIV (gespeeld door George Blagden), le roi soleil die intrekt in het jachtcomplex van zijn vader en het paleis uitbouwt tot "Versailles", met hofhouding enalles. De focus ligt dan ook op de intriges in het hof en dan vooral de relatie tussen Louis XIV en zijn broer Philippe, duc d'Orléans (die, als je de geschiedenis kent, een nogal opvallend personage is vergeleken de koning). En vooral ook tussen Louis XIV en zijn minnaressen, dus er zit wel wat naakt in maar het is echt niet overmatig en het is smaakvol in beeld gebracht. Er zijn twee seizoenen, ze filmen nu de derde. Het is ook echt een hele goede historische serie. Er wordt gefilmd in Versailles zelf en in andere paleizen rondom Frankrijk. Plus de kostuums zijn fenomenaal. De cast is ook echt heel goed, ook al zijn ze allemaal wat minder bekende acteurs. De chemie tussen de acteurs zit ook gewoon volledig goed. Echt alleen maar positiefs over te zeggen, zoals je wel merkt aan mijn hele uitleg haha.

    EDIT: o ja! ik weet niet waar je series exact kijkt? Maar probeer Amerikaanse en Russische versies niet te kijken. Als je hem kan vinden van de BBC of Canal Plus zelf, dan zit je goed. In Rusland en Amerika zijn er namelijk stukken geknipt (homoseksualiteit, zelfs een insinuatie ernaar wordt gewoon geknipt. En het zijn stukken die de serie echt goed maken imo)

    [ bericht aangepast op 7 jan 2018 - 23:08 ]


    A to the Z



    H A N N I B A L

    Mijn favorieten op dit moment: Pretty Little Liars, Dear White People, The Vampire Diaries, Orphan Black & Sense8.

    Edit: Oeh, Riverdale ook nog! En ik ben enkele weken geleden aan Friends begonnen, dat werkt goed als studiepauze want de afleveringen duren maar 20 minuutjes :’).

    [ bericht aangepast op 7 jan 2018 - 23:57 ]


    Words are loaded pistols. Sometimes it's just better not to pull the trigger. | Vertrouwenspersoon

    Riverdale
    The 100
    Lucifer
    Gotham
    Zoo
    Daredevil
    The Punisher
    Hawaii Five-0 (wil ik nog aan beginnen)
    The Originals
    Shadowhunters
    Shooter
    12 Monkeys
    The Expanse
    Designated Survivor
    Agents of SHIELD


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Oh en helemaal vergeten: Westworld is ook tof!


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus


    Misschien is reigh iets voor jou!

    [ bericht aangepast op 8 jan 2018 - 14:08 ]

    @Iedereen

    Bedankt voor de suggesties. De series die ik nog niet ken, ga ik zeker even opzoeken. Daarbij ga ik deze week alle lijstjes die in de reacties gezet zijn wat beter bekijken om te kijken wat ik eventueel al wel ken en welke ik nog moet opzoeken.

    Sorry als ik niet specifiek op je reactie heb gereageerd, maar op een gegeven moment ging het snel en kon ik het niet meer bijhouden.

    Zo leuk om zoveel reacties te krijgen en voorlopig kan ik wel weer even voort qua series die ik kan kijken.


    Physics is awesome

    Riverdale


    We are like Glass. We Break and eventually we shatter.