• Hiya

    Ik ben lichtjes ten einde raad aan het komen. Ik ben ondertussen al drie dagen wakker, fysiek doodop maar mentaal klaarwakker and I tried freaking everything. Van Melatonine tot slaappillen. Iemand die dit probleem kent? En misschien een oplossing weet?

    Dat zou wel heel erg fijn zijn :')

    FYI, dokters zijn écht mijn ding niet dus laat ik dat tot ik echt niets anders meer weet

    - Cass


    You can't keep dancing with the devil and ask why you're still in hell

    ugh same


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Herhaal hetzelfde patroon voordat je gaat slapen (bijv, een wandeling maken, tandenpoetsen, lezen, slapen ofzo ik zeg maar wat), want dan weet je lichaam na een paar weken/maanden dat hij moet gaan slapen na het lezen en maakt hij het stofje sneller aan.
    Niet op je telefoon zitten voor het slapen gaan, niet iets heel actiefs gaan doen.
    Gedachtes opschrijven voor het slapen gaan? Misschien helpt dat?
    Probeer je hoofd leeg te maken voor het slapen. Luister muziek, ga lopen, weet ik veel. Iets wat jou helpt.
    Probeer overdag actief te zijn. Ook al ben je fysiek al moe, ga naar buiten, ga hardlopen of iets, dan word je écht, écht moe en slaap je beter. Je slaapt sowieso beter als je buiten bent geweest.
    Denk als je probeert te slapen nergens aan, maar als dat niet lukt, probeer iets stoms te denken dat afleidt. Mijn moeder zei altijd 'stel je voor dat je een kabouter bent, hoe zou je je paddenstoel dan inrichten', dat leidt een beetje af van je piekerende gedachtes.

    Dat is alles wat me zo snel te binnenschiet. Ik deal ook met hevig slaapgebrek en dit zijn de voornaamste tips die ik heb gekregen van mijn psychiater. Je kunt, als je echt heel wanhopig bent, ook om andere slaapmedicatie vragen waaraan je lichaam minder snel gewend raakt.


    i wanna die with you once or twice.

    Ik heb EXACT hetzelfde probleem, ik ben er dan vanaf voor een jaar, en dan komt het onverwacht opnieuw.
    Slaappillen helpen inderdaad niet (ik vermoed dat het bij jou ook z'n werking verliest omdat je als het ware "stresst" om te gaan slapen?), dus heb ik een paar andere tactieken gevonden (let wel, het werkt niet altijd)

    - een soort kruidensiroop of kruidenpilletjes nemen, ik herinner me nu niet de exacte naam, maar ze waren volledig plantaardig en hielpen beter dan echte slaappillen, thee maakt me ook wat rustiger
    - lezen, maar NIET van je computer/GSM, een echt boek of je reader
    - als je heel de dag niet buiten bent geweest, vlug even een frisse neus halen, jij bent misschien moe, maar je lichaam niet, buiten wandelen verhelpt dat
    - ASMR videos op youtube beluisteren, er zijn er heel wat specifiek op slaap gericht (deze helpen me op dit moment)


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall

    ^stress kan idd een reden zijn, maar je lichaam raakt idioot snel gewend aan slaappillen. De ene nacht werkt het nog, de andere niet meer.
    Ik gebruik medicatie in een lage dosering die voor iets heel anders zijn bedoeld dan voor slapen, maar in mijn dosering helpt het ook tegen slapen en 'rust in je hoofd'.
    Al ben ik wel vaker geswitcht want ook al raakt je lichaam daar minder snel gewend aan, die van mij deed het na een tijdje toch wel, dus nu heb ik weer andere medicatie in een lage dosering die ook helpt voor slapen en die je langer kan gebruiken hehe.

    Maar daarvoor moet je wel echt naar de dokter


    i wanna die with you once or twice.

    Eeeeh het enigste wat ik zou opperen is iemand je nokkie laten slaan, maar dat lijkt me nou ook niet echt dé oplossing enzo :p
    Hmmm well, honing met thee, lavendel, in bed gaan liggen en over verhalen nadenken? Als ik wil gaan slapen denk ik altijd over scenes na en laat die dan afspelen in mijn hoofd. Dat werkt wel.


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik heb dit zelf gehad na psychische klachten en ging Metarelax haken dit in combi met veel yoga voor de rust en mijn Rain Rain app werkte dit heel goed.

    Wat mij ook hielp is met een steen met beschrermde betekenis en dan inbeelden dat de steen voor een veilige concon zorgt. Dit heeft mij als kind helpen slapen toen ik mij thuis niet veilig voelde (angst voor woningbrand en inbraak)

    Je mag me gerust een bericbtje sture

    Las laatst een weekend kamperen helpt maar dab zonder mobiel etc omdat na een paar dagen je lichaam aan natuurlijk licht went

    [ bericht aangepast op 20 jan 2018 - 20:01 ]


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Zelf kan ik ook vaak maar moeilijk in slaap komen
    Bij mij is het in slaap vallen het probleem
    Als ik eenmaal slaap dan gaat het wel maar het ibln slaap vallen is soms nog best een opgave
    Waar ik de laatste tijd zelf mee bezig ben is een standaard ritme aan houden
    Ik ga op tijd douchen, drink savonds geen koffie meer, ik ga niet op de laptop of tv kijken maar luister even muziek in bed of ga nadenken over hoofdstukken voor mijn stories
    En een tip van Miss_Beloved: valeriaan tabletjes.
    Gewoon die van de kruidvat
    Maar die neem ik zelf alleen als ik lig te woelen en echt niet kan slapen
    Of het helpt weet ik niet maar ik wilde het toch even noemen haha


    "It means no worries, for the rest of your days"

    Misschien helpt warme melk met honing?


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Uhm, misschien naar klassieke muziek luisteren?


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Ik heb er zelf ook heel veel moeite mee op in slaap te geraken, maar wat ik wel merk, is dat ik op scoutskamp/weekend altijd veel en veel sneller ik slaap. Nu zeg ik niet dat je bij de scouts moet gaan (dat zou wat zijn (‘: ), maar er zijn wel redenen waarom ik daar zo makkelijk slaap.
    Zo heb ik geen elektronica bij en het gebrek daaraan maakt dat ik echt beter slaap. Leg dus sowieso je elektronica zeker een halfuur op voorhand weg. Ook het feit dat ik daar de hele dag buiten ben, en meestal vrij actief bezig ben, helpt me te slapen. Nu kan je uiteraard niet de elke dag de hele tijd buiten zijn, maar je zou ook een uurtje voor je gaat slapen een rondje gaan wandelen buiten om tot rust te komen? Verder helpt het mij ook heel erg om mijn gedachtes neer te pennen als ik ga slapen, en wat ik ook doe om in slaap te geraken is een verhaal of een scène in mijn hoof bedenken en daar op verder te borduren. Zo verzin ik hele verhalen in mijn hoofd en meestal val ik dan uiteindelijk vanzelf in slaap (:


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Lol, ik wilde hier net een topic over maken haha. Ik kan al twee weken niet meer fatsoenlijk slapen omdat ik rond 4u 's nachts wakker wordt en niet meer in slaap val. Dat ik midden in de examenperiode zit helpt ook niet echt.
    Laten we samen radeloos zijn en een beetje wenen ofzo.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik heb al heel mijn leven slaapproblemen. Ik doe er eeuwen over om in slaap te komen, wordt heel vaak wakker en ik ben een lichte slaper. Een geweldige combinatie.

    Bij mij werkt routine het best. Ik heb al jaren hetzelfde routine voordat ik ga slapen. Daarnaast zit ik een uur voor het slapen gaan niet meer achter mijn pc. Het helpt allemaal wel, maar ik heb nog steeds nachten waar ik niet kan slapen. Meestal heb ik dan last van stress of 'een drukke hoofd'. Ik luister dan naar muziek, terwijl ik ga slapen, zodat ik afgeleid raak.


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik heb ergens eens wat gelezen over alles langzaam doen voordat je gaat slapen, langzaam omkleden etc.. Verder zorgen voor rust; een nette slaapkamer, dingen waar je mee zit van je afschrijven, niet teveel cafeïne, telefoon (op tijd) aan de kant. Zelf zit ik er ook mee. Ik slaap wel, maar heel slecht en aan het begin van de dag ben ik even uitgeput als aan het eind van de dag :/


    26 - 02 - '16

    Mijn vader is dokter, hij raad dit aan. You're welcome ^^

    Geen tv, computer, mobiel 2/3 uur voor het slapen gaan, maar gaan lezen. Geen felle, koude lampen aan. Liefst dat gedempte, warmgele licht en zo min mogelijk. Hoe donkerder de kamer, hoe meer melatonine je aanmaakt. Warm drankje drinken, geen caffeine en geen thee (ook thee zorgt voor energie) en ook geen alcohol. Warme douche, zoveel mogelijk rond dezelfde tijd slapen, zelfs als je niet moe bent en ook geen middagdutjes.

    Hoop dat het werkt! (flower)

    [ bericht aangepast op 20 jan 2018 - 20:40 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    SPECS schreef:
    Eeeeh het enigste wat ik zou opperen is iemand je nokkie laten slaan, maar dat lijkt me nou ook niet echt dé oplossing enzo :p
    Hmmm well, honing met thee, lavendel, in bed gaan liggen en over verhalen nadenken? Als ik wil gaan slapen denk ik altijd over scenes na en laat die dan afspelen in mijn hoofd. Dat werkt wel.
    HAHA dat eerste.
    Maar dat over scènes nadenken kan ik wel echt echt aanbevelen, inderdaad.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.