• Even geleden lagen er allerlei vreemde fruitstukken in de winkel. Fruit dat je anders niet in de gewone supermarkt vindt. Ik had onder andere nog eens een pitaja meegenomen en ook deze 2 onderstaande fruitjes. Ik had ze nog nooit gezien en was wel eens benieuwd of ze lekker zouden zijn, want ze zagen er een beetje vreemd uit (de pitaja ook, maar die smaak kende ik al!)

    Maar voor ik vertel wat ik van deze fruitjes vind, wou ik jullie laten raden welk fruit dat dit is. :Y)

    Fruitstuk 1:




    Fruitstuk 2:





    Kennen jullie deze fruitstukken? En wat vonden jullie er van? :Y)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Interessant. Nee, nooit gezien!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik heb de eerste wel gezien maar ben vergeten hoe het heet :'D

    Tweede ken ik niet


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    De eerste is een kiwano, dacht ik? De tweede zou ik niet durven zeggen, maar ik kan me niet voorstellen dat dat lekker is. D:


    She's imperfect but she tries

    Die tweede doet me qua inhoud wel aan een vijg denken maar ik weet het echt niet :')


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    De eerste een cactusvrucht ofzi maar de tweede geeeeen idee


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    De tweede is geloof ik een gele passievrucht :)


    "if the ocean can calm itself, so can you .we are both salt water mixed with air." - Nayyirah Waheed

    Eerste is een kiwano, dat weet ik zeker. Tweede weet ik niet, maar ik heb de gele passievrucht opgezocht en daar vind ik het wel op lijken, dus ik ga met Ivnalovgood mee.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Volgens mij is de eerste een drakenvrucht


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Klopt!
    De eerste vrucht is een Kiwano en het tweede zou officieel granadilla heten, een gele passievrucht. ^^

    Even de beschrijving van de winkel:
    Kiwano
    Deze grappige kleine vrucht heeft een smaak die aan komkommer, banaan en citroen doet denken. De feloranje kleur van de schil geeft aan dat de vrucht goed rijp is. Hij wordt met een lepeltje gegeten of er wordt sap of sorbet van gemaakt.

    Granadilla
    Deze tweelingbroer van de passievrucht komt uit Zuid-Amerika. Met zijn hoge gehalte aan vitamine C is hij zeer gezond. Granadilla’s zijn makkelijk te eten. Je snijdt ze middendoor en lepelt het vlees en de pitjes eruit. Heel lekker om zo te eten, maar het wordt nog feestelijker als je er enkele druppeltjes kirsch, rum of passievruchtenlikeur aan toevoegt.

    Wat vond ik er zelf van?
          De kiwano vond ik het lekkerst. Heel apart, mar lekker. Alleen je moet echt leren leven met die pitjes. Het is enorm veel werk om alle pitjes eruit te vissen, maar de pitjes heb ik er liever niet in. Ze zijn best groot en hard. En ik ben een fijnkauwer. Dus ik ben er dan lang mee bezig.
          De granadilla smaakt eigenlijk helemaal hetzelfde als een passievrucht. Bij mij viel de inhoud van de vrucht er zo goed als uit toen ik erin wou prikken. Was precies een zakje met kikkervisjes ofzo haha. Ondanks de smaak voor mij hetzelfde was, vind ik een gewone passievrucht veel lekkerder. Want deze gele heeft grotere pitjes en deze pitten zijn harder. Dus weer hetzelfde: voor ik het kapot geknauwd heb...
    Ik zou ze beide niet meer aankopen.

    Hebben jullie ze al geproefd?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ristridin schreef:
    Interessant. Nee, nooit gezien!


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.