• Hooi! (:



    Zoals jullie wellicht weten, maak ik ontzettend graag foto's van alle honden die wij hebben. En geloof me, we hebben véél honden. Komt ervan als je fokt. :Y)
    Maar goed. De camera die we momenteel hebben is gewoonweg prut. Scherpstellen doet ie amper en eer dat ie een keertje een foto maakt wanneer je ''klikt'', daar kun je ook lang op wachten. Scherpe foto's zijn er dus amper. Wat ik super jammer vind, want ik vind het fotograferen echt super leuk om te doen en doe het dan ook heel veel!

    Dus paps en mams hebben me gezegd dat ik een fotocamera mag uitzoeken op hun kosten! YESH! Hebben zij natuurlijk ook veel aan, want zij kunnen voor geen meter fotograferen en mijn foto's zijn nog enigszins af te lezen. :") oeps
    Maar des te trotser ben ik op de foto's die wél goed gelukt zijn, want het kost me hartstikke veel moeite om die camera te laten fotograferen! Terwijl het toch écht een fotocamera is. :'D

    Er is echt gigantisch veel te vinden op het internet. En qua prijs kun je ook alle kanten uit gaan. Ik zie dus door het bos de bomen niet meer en daarom ook dit topic. Zouden jullie me toevallig willen helpen zoeken? Ik heb zelf al het internet afgezocht en ben nog steeds bezig met mijn zoektocht.



    Eisen:
    ~ Systeemcamera of digitale camera
    (ik denk dat een spiegelreflexcamera niet prettig is door het steeds instellen en wisselen van lenzen? Ik las dat een systeemcamera dan beter is??? Maar mijn verstand reikt niet ver, oeps...)
    ~ VEEEEEEEEEEEL megapixels. Want ja, scherpe foto's zijn een must. De camera die we nu hebben heeft 13MP. Dus meer is heel fijn en minder liever niet
    ~ Automatisch scherp stellen / beeldstabilisatie
    ~ Prijsklasse: Zo goedkoop mogelijk. Hoewel er geen uiterste prijs is. Maar beneden de 1000 of 1500 zou heel fijn zijn, hahah

    Het is dus bedoelt voor het fotograferen van honden en ook voor af en toe fotograferen bij boogschieten. Maar de honden hebben de hoogste prioriteit. Het moet goed zijn, snel gaan en scherp zijn. Verder zie ik nog allerlei specificaties waar ik geen idee van heb of ik het nodig heb. Dus hierboven mijn grootste eisen.


    Alvast heeeeeeeeel hartelijk dank voor jullie hulp! Chocolade onder de spoiler. :Y)

    [ bericht aangepast op 2 feb 2018 - 19:59 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik heb een met een vaste lens. De Panasonic Lumix DC fz28 en die was ergens in de 300€.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Ik heb deze zojuist gevonden. Is dit goed of is er beter (lees: goedkoper maar wel goede kwaliteit) of jullie weten?

    [ bericht aangepast op 2 feb 2018 - 20:12 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •