• Vandaag, 15 februari, is International Fanworks Day! *O*

    Onder "fanworks" valt alles van fanfic tot fanart en podfic tot fanvid, maar ook alles wat daar mogelijk nog tussenin zou kunnen zitten. Denk bijvoorbeeld aan meta over waarom het patroon van iemands shirt diepere betekenissen heeft, of afspeellijsten van nummers die aansluiten bij de lust naar pannenkoeken van een bepaald personage. Of cosplays! Cosplays tellen ook.

    Dus ja, gaan jullie toevallig vandaag nog een fanfic lezen of schrijven of voor het eerst online zetten? Wat is jullie ervaring met de verschillende vormen van fan zijn? Wat betekent fandom en al het werk dat mensen daarin gratis produceren voor jou? Of hoe zou jouw leven eruitzien zonder al dat?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oh wat leuk dat dat vandaag is! (:


    And then we'll see it.

    Ik ben echt blij dat hier een dag voor is!
    Zonder fanfics had ik mijn beste vriendin nooit ontmoet (ook thanks to Q)


    --

    Whoo! (:

    Misschien schrijf ik nog wat vandaag op AO3.
    Het leven zonder fandoms en (gratis) fandom dingen of verhalen kan ik me moeilijk voorstellen (: Ik denk dat er een groot gat zou zijn en sommige mensen zou ik nooit ontmoet hebben (op q) zonder fandoms.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ik ben een enorme fan van de serie Hannibal. (wauw, wat een verrassing, hè?)
    Zonder fandoms, en het Fannibal-fandom in het bijzonder, zou mijn leven een stuk leger zijn en zou ik bepaalde mensen nooit ontmoet hebben en bepaalde dingen nooit gedaan hebben.
    Het is gewoon geweldig om je liefde voor een bepaalde film/serie/boek/whatever met anderen te kunnen delen op verschillende manieren. Persoonlijk doe ik dat het liefst in de vorm van fanart en cosplay:


    ^ Fanart van The Nightmare Stag - Hannibal


    ^ Ik in cosplay als Dr. Frederick Chilton - Hannibal