• Heey lieve mensen van Q,

    Ik zit al een tijdje met een probleem; namelijk dat ik verhalen niet lang kan maken. Vaak blijft het bij één 'hoofdstuk' van ongeveer 500 woorden en dan heb ik het al gehad met de hoofdpersoon en vind ik dat zijn of haar verhaal al verteld is.

    Hebben jullie misschien tips over hoe ik mijn verhalen langer kan maken?


    And then we'll see it.

    Phos schreef:
    (...)
    Haha, is goed :p Ik heb er ook nog een heel aantal buiten Q, maar dat zijn van die writing challenges die ik wel graag eens doe als ik tijd heb :')

    Je schrijft erg goed! Maar heb je ook iets zonder fantasy? Ik ben meer van de realistische verhalen haha (:


    And then we'll see it.

    Koffie schreef:
    (...)
    Je schrijft erg goed! Maar heb je ook iets zonder fantasy? Ik ben meer van de realistische verhalen haha (:

    Ik heb er heel af en toe eens eentje inzitten zonder fantasy, als je geduld hebt, kan ik hier wel even een lijstje maken. Maar het is even zoeken, ja, omdat ik vooral fantasy en sci-fi schrijf :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Phos schreef:
    (...)
    Ik heb er heel af en toe eens eentje inzitten zonder fantasy, als je geduld hebt, kan ik hier wel even een lijstje maken. Maar het is even zoeken, ja, omdat ik vooral fantasy en sci-fi schrijf :')

    Sure! Ga je gang (:


    And then we'll see it.

    Koffie schreef:
    (...)
    Sure! Ga je gang (:

    - Tik-hak, Schilderkunst, Zelf moord(enaar) en Het silhouet van de kerstboom zijn realistisch, maar in het horror genre, dus denk niet dat je dat zoekt :')
    - Metamorfose, maar gaat over een vlinder :')
    - Het nieuwe thuis, maar deze gaat over de vluchtelingencrisis (maar dan omgekeerd), dus idk of je dat zoekt XD
    - Aan de rand
    - In het hart van de storm
    - Hoe de komedie een tragedie werd
    - De nacht waarop het licht verdween (lijkt eerst een beetje sci-fi, maar is het niet)
    - Bloemen voor haar
    - Boswandeling (maar deze is weer iets meer thriller achtig)
    - Kun je onder water ademen?

    Dat zouden zowat alle ietwat realistische kort verhalen van me moeten zijn :')

    [ bericht aangepast op 25 feb 2018 - 12:11 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Hier had ik vroeger ook last van! Maar nu zijn mijn hoofdstukken altijd over de 1000 woorden dus het 'betert' wel (al is kort schrijven natuurlijk niet meteen iets negatief). Ik denk dat je inderdaad meer op de details mag focussen. Probeer alles te beschrijven wat je hoofdpersonage ziet of doet. Je kan ook hoofdstukken met elkaar combineren, zodat het toch één lang hoofdstuk wordt.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Phos schreef:
    (...)
    - Tik-hak, Schilderkunst, Zelf moord(enaar) en Het silhouet van de kerstboom zijn realistisch, maar in het horror genre, dus denk niet dat je dat zoekt :')
    - Metamorfose, maar gaat over een vlinder :')
    - Het nieuwe thuis, maar deze gaat over de vluchtelingencrisis (maar dan omgekeerd), dus idk of je dat zoekt XD
    - Aan de rand
    - In het hart van de storm
    - Hoe de komedie een tragedie werd
    - De nacht waarop het licht verdween (lijkt eerst een beetje sci-fi, maar is het niet)
    - Bloemen voor haar
    - Boswandeling (maar deze is weer iets meer thriller achtig)
    - Kun je onder water ademen?

    Dat zouden zowat alle ietwat realistische kort verhalen van me moeten zijn :')

    Oeh thanks!


    And then we'll see it.

    Frodo schreef:
    Hier had ik vroeger ook last van! Maar nu zijn mijn hoofdstukken altijd over de 1000 woorden dus het 'betert' wel (al is kort schrijven natuurlijk niet meteen iets negatief). Ik denk dat je inderdaad meer op de details mag focussen. Probeer alles te beschrijven wat je hoofdpersonage ziet of doet. Je kan ook hoofdstukken met elkaar combineren, zodat het toch één lang hoofdstuk wordt.

    Dankjewel voor de tips! ^^


    And then we'll see it.