• De stelling van deze week luidt:
    Rusland zal zich nooit ontwikkelen tot een echte democratie.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Waarom moet het evalueren naar een democratie? Misschien evalueren wij over honderd of duizend jaar ook wel naar een staatsvorm die efficiënter is.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Alleenvoorjou schreef:
    Waarom moet het evalueren naar een democratie? Misschien evalueren wij over honderd of duizend jaar ook wel naar een staatsvorm die efficiënter is.


    De stelling is ook niet "Rusland moet evolueren naar een democratie, maar zal dat nooit doen". De stelling is dat het niet gaat gebeuren.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Histoire schreef:
    (...)

    Het verschil is wel het historische kamp waarin Amerika, België en Nederland zich bevonden. Deze landen waren nooit communistisch zoals Rusland. Dat zijn felle democratieën geweest ten tijde van de koude oorlog. Rusland en het communisme waren hun aartsvijanden en de Russen wilden atoombommen smijten op Amerika, België en Nederland omdat ze tegen de democratie en het kapitalisme waren.
    Amerika, Nederland en België hebben zich altijd in het democratische kamp bevonden in de 20ste eeuw. Rusland was de aartsvijand van de democratie en van het kapitalisme.

    Wat een echte democratie is is niet echt duidelijk. Er zijn genoeg redenen waarom Amerika geen democratie is, hun politieke systeem lijkt bijna nergens in op dat van ons.
    Natuurlijk is Rusland minder democratisch dan de Benelux nu is. Maar dat Rusland nooit een democratie zou worden, dat is glazenbolwerk wat ook nog een betere definitie vereist.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Kijkend naar de geschiedenis van Rusland (en bedoel ik ook echt teruggaan tot ongeveer Vladimir van Kiev) denk ik niet dat Rusland snel een democratie gaat worden. Dit betekent echter niet dat het nooit gaat gebeuren, maar dan hebben ze wel iemand nodig die veel meer Westers denkt.


    The soul needs autumn.

    TaeTae schreef:
    Zeg nooit nooit.

    [ bericht aangepast op 7 maart 2018 - 14:00 ]