• Helleuw,

    Ik ben op zoek naar slimme IT-mensjes want onze wifi is kapot en mijn huisbaas is een hele behulpzame, vriendelijke man. Jah. Niet dus.

    Nou is het zo dat we wel signaal hebben op onze laptops en telefoons. Bijna altijd drie of vier van de vier streepjes. Maar hij doet...niets.

    Is hier een easy peazy oplossing voor of ben ik, zoals mijn lieftallige vriend het zo mooi verwoorde, absolutely fucked?

    Please halp (krul)

    - Cass


    You can't keep dancing with the devil and ask why you're still in hell

    Je router ding resetten?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Router resetten ???


    Seasons will change, but I shall remain

    Router resetten, en dan bedoel ik helemaal van het stroom af halen. Even wachten en dan weer aansluiten. Als niet werkt even op de site van je provider kijken of alle juiste lampjes wel branden (upstream, downstream etc.). Even kijken of er een storing in de buurt is, ook handig. Anders even je apparaten opnieuw proberen te laten verbinden met de wifi.

    Werkt dat allemaal niet, test even of een bekabelde verbinding wel werkt. Anders toch even de provider bellen.


    The truth is out there.

    Zitten jullie met veel in één huis/appartement op dezelfde wifi? Kan zijn dat de bandbreedte het gewoon niet aan kan, een vriendin van mij zit ook in een flat met zo'n 300 anderen die allemaal op dezelfde doorsnee familierouter moeten :'). In dat geval moet je wel echt de huisbaas om een ander netwerk vragen... maar in dat geval heb je ook waarschijnlijk al je hele leven daar last van de storing, haha.

    Anderzijds kun je ook altijd dit proberen:
    https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/alternatieve-dns-instellen

    Als je na die stappen nog steeds geen netwerk hebt, ligt het in ieder geval aan de router of de provider.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Router resetten.

    Of, voor het geval je met een repeater te maken hebt, de repeater opnieuw instellen. Gewoon helemaal uitzetten en opnieuw aanzetten en verbinden met de router.

    Probleem is dat we niet aan de router kunnen. Die hangt in de gemeenschappelijke gang helemaal bovenaan. Zou het aan de instellingen op mijn macbook kunnen liggen? Want ik merk dat ik thuis ook problemen heb om te verbinden.

    AriChibi schreef:
    Zitten jullie met veel in één huis/appartement op dezelfde wifi? Kan zijn dat de bandbreedte het gewoon niet aan kan, een vriendin van mij zit ook in een flat met zo'n 300 anderen die allemaal op dezelfde doorsnee familierouter moeten :'). In dat geval moet je wel echt de huisbaas om een ander netwerk vragen... maar in dat geval heb je ook waarschijnlijk al je hele leven daar last van de storing, haha.

    Anderzijds kun je ook altijd dit proberen:
    https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/alternatieve-dns-instellen

    Als je na die stappen nog steeds geen netwerk hebt, ligt het in ieder geval aan de router of de provider.


    Ja, we zitten inderdaad met redelijk veel mensen in het complex maar de huisbaas heeft nog maar net een nieuw netwerk aangemaakt en het is daarmee dat we opeens problemen ondervinden terwijl het eigenlijk een verbetering zou horen te zijn.
    Die alternatieve DNS ga ik eens proberen!
    lig bedankt iedereen!


    You can't keep dancing with the devil and ask why you're still in hell

    Caricia schreef:
    Probleem is dat we niet aan de router kunnen. Die hangt in de gemeenschappelijke gang helemaal bovenaan. Zou het aan de instellingen op mijn macbook kunnen liggen? Want ik merk dat ik thuis ook problemen heb om te verbinden.

    (...)

    Ja, we zitten inderdaad met redelijk veel mensen in het complex maar de huisbaas heeft nog maar net een nieuw netwerk aangemaakt en het is daarmee dat we opeens problemen ondervinden terwijl het eigenlijk een verbetering zou horen te zijn.
    Die alternatieve DNS ga ik eens proberen!
    lig bedankt iedereen!


    Als je net een nieuw netwerk hebt, is het echt heel frustrerend, ik spreek uit eigen ervaringen. Alles moet beter worden, maar het duurt altijd heel lang voordat dat zo is, helaas.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.