• Hoi hoi,
    Ik heb weer eens mijn verfjes tevoorschijn gehaald en iets leuks gemaakt. Poging 1 was grandioos mislukt, dus daarom show ik poging 2. Terwijl ik hieraan werkte leerde ik 3 dingen:
    - Ik ben vrij bang om meer pigment toe te voegen omdat ik bang ben dat dingen te veel uit de toon vallen,
    - Ik 'overwerk' dingen, terwijl ik er af zou moeten blijven als het gewoon goed is,
    - En mijn eerste poging mislukt altijd. Insert facepalm.

    Maar hier ben ik wel heel tevreden over! Wat zou mijn volgende projectje moeten worden?

    Mijn Instagram is @arts.nikki, dus als je me wilt volgen...
    De foto is hier trouwens vrij donker, de kleuren zijn daardoor niet zo duidelijk als op het origineel, excuses daarvoor.

    [ bericht aangepast op 9 maart 2019 - 10:59 ]

    Oooh, I love it. Ik hou van sobere art, in covers maar ook in zo'n schilderijtjes. Lovely!


    Mhm?

    Ik vind het echt prachtig! (:

    Dank je wel! Ik ben nu met een volgende bezig maar die wordt niet zo mooi ben ik bang...

    Krensorae schreef:
    Dank je wel! Ik ben nu met een volgende bezig maar die wordt niet zo mooi ben ik bang...


    Als illustrator zeg ik: wees niet bang om lelijke dingen te maken. Dat is a) goed om daarna weer iets 'moois' te maken b) goed om te experimenteren met materiaal en c) je moet de lat niet te hoog voor jezelf leggen. Lukt een tekening even niet, begin dan gewoon een andere. Later lukt het misschien wel. En als het dan nog niet lukt dan ga je er gewoon overheen of pak je iets nieuws.


    --

    Herfstblad schreef:
    (...)

    Als illustrator zeg ik: wees niet bang om lelijke dingen te maken. Dat is a) goed om daarna weer iets 'moois' te maken b) goed om te experimenteren met materiaal en c) je moet de lat niet te hoog voor jezelf leggen. Lukt een tekening even niet, begin dan gewoon een andere. Later lukt het misschien wel. En als het dan nog niet lukt dan ga je er gewoon overheen of pak je iets nieuws.

    Wijze woorden :Y). Maar als ik dan een schilderij helemaal niet goed vind, dan vind ik het zonde van het papier, dat ongeveer een euro per vel kost haha. Tja. Hobby's kosten geld, I guess?

    Oh wauw die is ook erg mooi geworden! Je kan echt goed tekenen!


    One Who Travels A Higher Path.

    Deze is gaaf! Mooi gelukt!


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Krensorae schreef:
    (...)
    Wijze woorden :Y). Maar als ik dan een schilderij helemaal niet goed vind, dan vind ik het zonde van het papier, dat ongeveer een euro per vel kost haha. Tja. Hobby's kosten geld, I guess?


    goedkoop papier kopen - bij inscannen zie je dat toch niet
    of mooi degelijk papier dat niet zo belachelijk duur is.... die bestaan ook...! c:
    of gewoon met acryl erover heen gaan!


    --

    Herfstblad schreef:
    (...)

    goedkoop papier kopen - bij inscannen zie je dat toch niet
    of mooi degelijk papier dat niet zo belachelijk duur is.... die bestaan ook...! c:
    of gewoon met acryl erover heen gaan!

    Helaas wordt bij aquarel 50% van je resultaat bepaald door je papier en de andere 50% door je verf. Je skills even buiten beschouwing gelaten. Koop je goedkoop papier dan kun je het beter meteen opgeven, want dat wordt geheid een mislukking.

    Wauw!


    There are poems inside of you that paper can't handle

    En hier is er nog een! Iets saaier dan de eerste, haha.

    Krensorae schreef:
    En hier is er nog een! Iets saaier dan de eerste, haha.



    Helemaal niet saai, juist heel levendig door het waaiende graan dat er voor staat. Echt heel mooi.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Oh, erg mooi, beide tekeningen! ^^ Ik vind de tweede ook helemaal niet saai. Eerder dat het een avond-sfeer geeft. :)


    Ik wil een tuin vol egels

    Krensorae schreef:
    (...)
    Helaas wordt bij aquarel 50% van je resultaat bepaald door je papier en de andere 50% door je verf. Je skills even buiten beschouwing gelaten. Koop je goedkoop papier dan kun je het beter meteen opgeven, want dat wordt geheid een mislukking.


    Bij aquarel heb je inderdaad wel dikker papier nodig dan printpapier. Maar er bestaat ook gewoon goed aquarelpapier voor minder dan 1 euro p.s, zeker als je het in een blok koopt. Ook kan je 'normaal' papier vanaf 200 gram ofzo opspannen met water.
    Maar als je het geld gewoon hebt, dan maakt het ook niet uit hoor. Ik wil je gewoonten niet veranderen, alleen opties geven.
    Ik vind dat mensen altijd zo veel te precies en te perfectionistisch zijn. Dat is een academie dingetje I guess. Misschien moet ik me er gewoon niet mee bemoeien als mensen gewoon tevreden zijn met hun werk en werkproces...


    --

    Herfstblad schreef:
    (...)

    Bij aquarel heb je inderdaad wel dikker papier nodig dan printpapier. Maar er bestaat ook gewoon goed aquarelpapier voor minder dan 1 euro p.s, zeker als je het in een blok koopt. Ook kan je 'normaal' papier vanaf 200 gram ofzo opspannen met water.
    Maar als je het geld gewoon hebt, dan maakt het ook niet uit hoor. Ik wil je gewoonten niet veranderen, alleen opties geven.
    Ik vind dat mensen altijd zo veel te precies en te perfectionistisch zijn. Dat is een academie dingetje I guess. Misschien moet ik me er gewoon niet mee bemoeien als mensen gewoon tevreden zijn met hun werk en werkproces...

    Alternatieven zijn zeker fijn om op gewezen te worden, maar ik durf het gewoon niet aan om voor minder dan 300 gsm te gaan. :'P Ik vind het al lastig om met mijn huidige papier mooie resultaten te maken, laat staan met papier dat minder 'netjes' met mijn verf omgaat, haha.

    // Ik heb vanochtend 4 nieuwe Cotman tubes gekocht! Ik kan ze denk ik woensdag ophalen in de winkel, ik kijk er altijd zo naar uit om een nieuw speeltje te krijgen :")