• ♕      Fierce Crowns      ♕

    France, Château de Fontainebleau, 1672
    French court, hét hart van de nobele families uit Frankrijk. Natuurlijk woont hier niet alleen de koninklijke familie, maar ook heel veel jonge dames en heren, hofdames van de koningin en minnaressen van de koning en de prinsen aan het hof. Iedereen heeft zijn eigen status en iedereen heeft zo zijn eigen geheimen.
          Een kasteel is een soort dorp, maar dan in het klein. Het brood word zelf gebakken en ook het vee word zelf geslacht. Het naaien van kleren wordt ook allemaal zelf gedaan. Op een kasteel wonen ook allerlei soorten mensen. Ten eerste natuurlijk de kasteelheer zelf, samen met zijn gezin.
          Verder vind je binnen de muren van het kasteel ook: dienstmeisjes, bedienden, stalknechten, koks, torenwachters, soldaten, jagers. Ook zijn er metselaars en timmerlieden voor het bijhouden van het kasteel. Tevens vind men ook schoenmakers, een zadelmaker, een smid, een bakker, een houthakker en een schrijver op het kasteel. Tot slot is er ook een kapper, deze is tevens ook vaak de heelmeester. De zieke mensen worden bij de heelmeester gebracht, hij zorgt ervoor dat mensen weer beter worden. Ook verzorgt hij de mensen terwijl ze ziek zijn.
    Middle ages,
    In dit RPG moet je natuurlijk begrijpen dat het verhaal zich afspeelt in 1672. De regels waren ook compleet anders, vrouwen moeten maagden blijven tot hun trouwdag, tenzij zij er voor kiezen om als minnares of courtisane door het leven te gaan. Het is een schande als vrouwen zich ongepast gedragen. Mannen horen sterk te zijn, je moet kunnen jagen of een beroep kunnen uitvoeren. De rijkste mannen zijn van adel en handelen vaak in grond of goederen met de koninklijke families. Natuurlijk is de klederdracht ook heel anders dan wij gewend zijn. Immense korsetten, lange rokken en gepofte mouwen zijn meer dan normaal. Outfits kunnen geïnspireerd worden door de Netflix series “Reign”, “The Tudors” en “The Crown” en de HBO serie “Game of Thrones”.
          Het jaar 1672 staat ook wel bekend als het "rampjaar". Dit is namelijk het jaar waarin de Hollandse Oorlog begon. In maart 1672 viel de Engelse vloot een van de Levant terugkerend Nederlands handelskonvooi aan. Op 27 maart gevolgd door een oorlogsverklaring. Op 6 april volgde die van Frankrijk. Natuurlijk is er door deze oorlog een chaos ontstaan, maar iedereen binnen het Franse hof is zogezegd "veilig". Natuurlijk liggen er altijd spionnen op de loer en zijn er overal mensen die je niet kunt vertrouwen, dus kijk goed uit met wat je doet en met wie.


    ⚜      Be loyal to the royal within you      ⚜

    Catholic Fontainebleau,
    Het edict werd in 1685 herroepen door dat van Fontainebleau. Koning Lodewijk XIV beval de afbraak van protestantse kerken en stelde een verbod in de protestantse godsdienst te belijden. De koning wilde geen protestanten meer in zijn land en daar werd fel op gereageerd, de protestanten mochten namelijk niet het land verlaten, maar moesten zich bekeren. Ondanks een verbod het land te verlaten, vluchtten grote groepen protestanten naar het buitenland, onder andere naar de Nederlanden. Het is belangrijk binnen het Franse hof dat je je gedraagt en regelmatig de bijbel leest. Je leeft namens de bijbel en gaat ook vaak naar de kerk om te bidden. Het kasteel heeft zijn eigen gebedplaats, met een aanwezige priester waar je terecht kunt voor wijsheid en als je daden wilt opbiechten. Natuurlijk is het mogelijk dat jouw karakter in het geheim protestants of christelijk is, maar dat kan grote gevolgen hebben.
          Natuurlijk wil je meteen een sterke en krachtige rol met zo veel mogelijk macht, maar dit zijn de rollen met erg weinig vrijheid en heel veel regels. Aangezien er word verwacht dat iedereen aan het hof katholiek is, is het belangrijk dat je als iemand met een hoge rol vaak de bijbel laat lezen en vaak naar de gebedsruimte laat gaan. Er word namelijk verwacht van hem of haar dat zij streng gelovig zijn en zijn of haar godsdienst heel erg serieus neemt.
          Als bakker, slager of dienstmeid moet je natuurlijk ook katholiek zijn, maar je hebt veel meer vrijheid. Je wordt niet erg in de gaten gehouden en je kunt misschien zelfs wel stiekem christelijk of protestant zijn. De hoge piefen aan het hof hebben veel spionnen en houden alles en iedereen in de gaten. Let ook goed op je eten en drinken, want in deze tijd houden mensen van vergif, en daar spelen ze maar al te graag mee.
    Roles,
    Bij de rollen maken we geen gebruik van de koning en koningin, dan komen er namelijk heel wat regels en belangrijke zaken bij kijken die zij moeten uitvoeren en dat maakt het verhaal al snel lastig te begrijpen en een beetje saai. Denk bij het creëren van je karakter ook na over de namen, iedereen heeft een doopnaam en deze moeten redelijk oudbollig zijn. In dit verhaal hebben we ook een aantal mythische wezens waar jouw personage over kan beschikken. Er zijn draken, eenhoorns, weerwolven (geen vampieren). Natuurlijk zijn er wel andere personages beschikbaar.
    ⚜      Prinsessen, prinsen, bastaarden, hofdames, dienstmeiden, jagers, stalknechten, bakkers, koks, bedienden, soldaten en torenwachters.

    Als je het leuk vind kun je natuurlijk erg veel details verwerken in je karakter, zolang je het maar realistisch houdt, geen perfecte karakters. De karakters kunnen niet beschikken over gaves, zoals in Game of Thrones, maar ze kunnen wel talenten hebben. Denk bij talenten aan; goed met dieren, scherpe zintuigen, muzikaal etc.

    Adalene - princess of France - Adelaine Kane - Sombre - 1.3
    naam - servant - Alexandra Daddario - Shadowsinger - page
    naam - status - faceclaim - Rasalghul - page
    Ava - bastard - Hande Ercel - _Iridescent - 1.5
    Lucille - princess of France - Jade Weber - x_arya_x - 1.2
    Claude - princess of France - Laneya Grace - Quean - 1.5
    Leeza - princess of France - Sarah Bolger - Besidesyou - 1.5

    Césaire- hunter - ??? - Necessity - 1.3
    Sylvain - smid - Corentin Huard - Shayle - 1.5
    Frederick - bastard guard of the princess - Luke Roberts - Wheeler - 1.3
    Grégoire - Soldier - Bradley James - Mahigan - 1.3
    Ruben - stableboy - Josh Whitehouse - IrisWestAllen - 1.4
    name - dauphin of France - Douglas Booth - Wheeler -
    name - status - faceclaim - username - page

    The Rules


    ⚜ One does not fight ⚜
    ⚜ One gets 48 hours to finish a role ⚜
    ⚜ One can get two roles within this topic ⚜
    ⚜ Those who break rules, are out ⚜
    ⚜ 16+ is allowed, though, it must be announced ⚜
    ⚜ One must follow the Q-rules ⚜

                                                                                                                                                                           
    know the rules well,
    so you can break them effectively

    [ bericht aangepast op 31 aug 2018 - 14:05 ]


    - thank you for existing -

    IrisWestAllen schreef:
    Ik heb FC stress:
    1. Josh Whitehouse
    2. Luke Norris
    3. Harry Richardson
    4. Cesar Domboy


    Holy shitballs.


    HE'S HOT


    - thank you for existing -

    WheeIer schreef:
    Ik ben momenteel bezig met Frederick af te werken, is het goed dat hij soort van een lijfwacht is van de prinses? Ik had dus in gedachten, dat hij de bastaardzoon is van een erg nobele familie, die erg veel te danken heeft aan het Franse hof. Die dan ook hun na het overlijden van hun oudste zoon (en meest geschikte trouwkandidaad) dan maar een andere gift aan de familie haf. Hierbij dus zijn tweede oudste zoon (maar tevens bastaardzoon) die zou dienen aan het hof ? hij was toen 18 jaar oud (dus 9 jaar geleden)

    Frederick is nog steeds een Lord, maar word gewoon niet zo hoog aanzien als de andere familieleden die wel volbloedsadel zijn. Hij was eerst blacksmith en maakte wapens voor de Fabre's c:

    Als je liever hebt van niet kan ik hem gerust aanpassen haha


    Dat hij de lijfwacht is van mijn prinses bedoel je? Adalene? Lijkt mij heel leuk (: Hij ziet er goed uit dus misschien ontstaat er nog wel iets dat verboden is.


    - thank you for existing -

    Sombre schreef:
    (...)

    Holy shitballs.


    HE'S HOT

    Hier sluit ik me geheel bij aan :'D


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Sombre schreef:
    (...)

    Dat hij de lijfwacht is van mijn prinses bedoel je? Adalene? Lijkt mij heel leuk (: Hij ziet er goed uit dus misschien ontstaat er nog wel iets dat verboden is.


    Yess zoiets heheh c: Ik heb het in zijn geschiedenis geplaats als het wat duidelijker is c:


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Ik denk wel dat het duidelijk is dat het Hot Stableboy wordt (';


    Bowties were never Cooler

    Ohja ik heb het gelezen! Ik vind het goed hoor (:


    - thank you for existing -

    Holaa c:

    Ik probeer Ruben vanavond af te maken. Wil iemand vast een relatie met hem?


    Bowties were never Cooler

    IrisWestAllen schreef:
    Ik probeer Ruben vanavond af te maken. Wil iemand vast een relatie met hem?


    Ik heb Solange voor je.
    Die bezoekt haar broer wel eens die al langere tijd voor de Franse Koning werkt als jager. Hierdoor kan ze al wel eens in contact zijn gekomen met Ruben.
    Voor nu komt ze voor een langere periode aan het Franse Hof omdat de vrouw voor wie ze werkt een geschikte man zoekt met geld.


    I have seen my own sun darkened

    IrisWestAllen schreef:
    Ik probeer Ruben vanavond af te maken. Wil iemand vast een relatie met hem?

    Ik heb Césaire? Gezien hij ook van 'het gewone volk' is, een hond heeft en natuurlijk vaak te paard weg is, neem ik aan dat ze elkaar wel kennen haha. Misschien dat Césaire hem wel eens om hulp gevraagd heeft als er iets met Shadow was? En dat Césaire zijn paard bij Ruben heeft staan? (Verder zou ik niet weten, dan moet jij even kijken wat je kan bedenken met het beeld dat je van Ruben hebt qua innerlijk).


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    IrisWestAllen schreef:
    Ik probeer Ruben vanavond af te maken. Wil iemand vast een relatie met hem?

    Ik heb Grégoire voor je?

    [ bericht aangepast op 2 april 2018 - 20:36 ]


    Do I look like Mother Teresa?

    IrisWestAllen schreef:
    Ik probeer Ruben vanavond af te maken. Wil iemand vast een relatie met hem?


    I got Ava?

    [ bericht aangepast op 2 april 2018 - 20:36 ]

    - dubbelpost

    [ bericht aangepast op 2 april 2018 - 20:36 ]

    Ik heb Frederick al heb ik nog geen innerlijk voor hem whoops hahah


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Voor iedereen: Ik heb ook een beginnetje van Ruben's innerlijk staan

    WheeIer schreef:
    Ik heb Frederick al heb ik nog geen innerlijk voor hem whoops hahah


    Ik ook nog niet voor Ruben (;

    Frederick en Ruben zullen elkaar veel tegenkomen, puur omdat Ruben zorgt dat Frederick's paard in topconditie blijft voor zijn baas. Ik weet alleen niet hoe de bastaard aankijkt tegen het straatschoffie met twijfelachtige manieren.

    Quean schreef:
    (...)

    Ik heb Solange voor je.
    Die bezoekt haar broer wel eens die al langere tijd voor de Franse Koning werkt als jager. Hierdoor kan ze al wel eens in contact zijn gekomen met Ruben.
    Voor nu komt ze voor een langere periode aan het Franse Hof omdat de vrouw voor wie ze werkt een geschikte man zoekt met geld.


    Ruben heeft wat moeite met de dames, maar zal zeker moeite doen om haar wensen en die van haar broer zo goed mogelijk te vervullen. Hij zal zeker wel haar broer kennen, maar de kans is heel groot dat hij meer via hem met haar zal praten dan direct met haar. Ik weet niet hoe zij daar over denkt? Of dat je andere ideeen had.

    Necessity schreef:
    (...)
    Ik heb Césaire? Gezien hij ook van 'het gewone volk' is, een hond heeft en natuurlijk vaak te paard weg is, neem ik aan dat ze elkaar wel kennen haha. Misschien dat Césaire hem wel eens om hulp gevraagd heeft als er iets met Shadow was? En dat Césaire zijn paard bij Ruben heeft staan? (Verder zou ik niet weten, dan moet jij even kijken wat je kan bedenken met het beeld dat je van Ruben hebt qua innerlijk).


    Zowel hij als Ruben zijn normale jongens die weinig van de mensen zijn. Ruben zal hem graag zien, zeker zijn dieren, en goed voor hen zorgen. Misschien dat ze samen op zondag ook achterin de kerk zitten, weg van de drukte en de mensenmassa. Een beetje twee mannen die meer langs elkaar leven, maar wel van hun gezamenlijke rust kunnen genieten en een gelijkende taal spreken. Zoiets?

    Mahigan schreef:
    (...)
    Ik heb Grégoire voor je?


    Ruben en hij zullen elkaar zeker kennen, omdat Ruben voor zijn paard zorgt. Ik weet alleen niet hoe erg hij gesteld is op het 'normale' volk, waar Ruben zeker deel van uitmaakt, en het feit dat Ruben's manieren toch nog wel te wensen over laten.

    _Iridescent schreef:
    (...)

    I got Ava?


    Ruben is niet goed met de dames, en heeft ook weinig reden om met een dienstmeisje om te gaan, maar ik weet niet of jij een idee hebt?

    [ bericht aangepast op 2 april 2018 - 22:13 ]


    Bowties were never Cooler