• Twee jaar terug heb ik een test gedaan op Pottermore, waaruit kwam dat ik een Ravenclaw was. Wat ik eigenlijk wel verwacht had, en ook erg blij mee was.
    Nu, 2 jaar later, wilde ik mezelf ervan verzekeren dat ik nog altijd Ravenclaw was dus ik nam de test opnieuw. En wat kwam eruit? WAT KWAM ERUIT?

    Hufflepuff. Hufflepuff.

    Ik heb niets tegen Hufflepuff hoor, maar DAT.BEN.IK.NIET.
    Ik ben al de hele dag uit het veld geslagen hierdoor. Ik zie mezelf gewoon niet als een Hufflepuff, ik ben zó gewend aan het zijn van een Ravenclaw :’)

    Iemand advies?


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Ik had eerst Gryffindor en daarna Hufflepuff, dus je test kan inderdaad veranderen! Maar ik denk dat - als jij je een Ravenclaw voelt, je ook een Ravenclaw bent. Het huis waarmee je je het meest associeert, is ook hetgeen dat het beste bij je past. Harry 'koos' immers ook zijn eigen huis, toch? (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik leef dus mijn hele leven al in de veronderstelling dat ik een Slytherin ben, maar mijn eerste test op Pottermore gaf Gryffindor aan. Verkeerde toen de rest van de dag in een soort shock toestand. Tegenwoordig krijg ik eigenlijk altijd Slytherin bij testen, ook op Pottermore. Je moet het maar zo zien; iedereen heeft een stukje van alle afdelingen in zich, die wisselend naar voren komen. En als jij jezelf identificeert met Ravenclaw, dan ben je een Ravenclaw :3


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Hahah, gelukkig ben ik niet de enige die hier een big deal van maakt ^)
    Ik identificeer me inderdaad echt totaal niet als Hufflepuff, dus ik denk dat ik dan toch Ravenclaw ben. Of Ravenpuff. Nee, Kyra, nee.
    Ik ga dit binnenkort gewoon nog een keer proberen. :P


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Vanwege Hogwarts Mystery keek mijn broer ook op Pottermore vanwege zijn Afdeling en patronus. Hij kreeg ook Hufflepuff en zijn patronus was een rat, dus hij heeft zich helemaal afgemeld en opnieuw aangemeld daarom, zodat hij het opnieuw kon doen! (x
          Zelf wist ik nooit zo goed in welke Afdeling ik thuis zou horen, dus ben wel afgegaan op wat Pottermore zei en ik zit dus (ook) in Hufflepuff.

    [ bericht aangepast op 29 april 2018 - 20:36 ]


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    ik heb me al tig keer afgemeld en opnieuw aangemeld. zo vaak dat ik nu niet meer in kan loggen omdat ik al te vaak heb gedaan ofzo jippie.
    Maar ik heb ook al alle huizen gehad en ben toch echt gryffindor


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Eerlijk, hufflepuff en ravenclaw zitten dicht bij elkaar, net als slytherin en gryffindor. Ik hen met pottermore 3x hufflepuff gekregen en 1x ravenclaw. Dus dan is het aan jou de hoed de goede kant op te sturen met je eigen keuze.


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Alles zit dicht tegen elkaar aan. Je kan ambitieus zijn, en er veel voor doen om je doelen te bereiken, maar ook veel over hebben voor anderen en die helpen en niet altijd jezelf op plaats één zetten. Dat ligt tussen Huffelpuf en Zwadderich. Tegelijk is "intelligent" en "wijs" iets dat je met zowel zachtaardigheid, moedigheid en ambitie of sluwheid kunt combineren. Wijsheid en sluwheid of ambitie gaat dan weer tezamen als geen ander, terwijl wijsheid en zachtaardigheid ook echt perfect bijeen passen. Het is dus een afweging van welke keuzes jij maakt ("it's our choices, Harry, that show us what we truly are, far more than our abilities") en wat jij als belangrijkst ervaart. Ik, bijvoorbeeld, geloof dat ik zowel in Zwadderich, Ravenklauw als Huffelpuf perfect zou passen. Maar Ravenklauw, daar zou ik veel minder graag in zitten, gezien persoonlijke ervaringen met pure ratio. Dat is iets wat ik niet zou willen. Huffelpuf is misschien meer zachtmoedig en daar veel te veel van is ook niet goed, maar bij Huffelpuf is iedereen welkom, geen select clubje dat nu toevallig eens intelligent of extreem dapper is. Om sluw te zijn heb je bovendien een heel goed functionerend brein nodig, dus dat is dan weer Zwadderich - Ravenklauw.

    Long story short: wat Pottermore zegt, doet er geen fluit toe. Je kan zelf grotendeels uitmaken in welke afdeling je komt (nou moet je wel geen Griffoendor willen als je een schijtzak bent, maar je begrijpt wel wat ik bedoel, haha). Dus ik zou zeggen: maak een nieuw account aan en doe het nog eens tot je je afdeling hebt die je wilt. (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried


    YES


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Ik denk dat alle mensen meerdere kanten aan hun persoonlijkheid hebben en daarom van elke afdeling wel iets of soms heel veel tegelijk hebben. Uiteindelijk kan die test op Pottermore niet je hele persoonlijkheid zo goed ontleden als een mens of de echte sorteerhoed. Dezelfde mensen komen met die Quiz soms totaal andere resultaten uit, dus als je het echt voor jezelf wilt bepalen wat van de twee het nu is, zou ik gewoon gaan voor wat je zelf het belangrijkste acht of hoe je zelf wilt zijn. Als het morgen je begrafenis is en je in eerste plaats wilt herinnerd worden om je intellect en als iemand met grote wijsheid, in plaats van om je vriendelijkheid, dan moet je volgens de informatie uit de boeken van J.K. Rowling eigenlijk een Ravenclaw zijn, want je afdeling is niet wat je het meest bezit, maar wel wat je wilt zijn, boven de rest plaatst. Hoe je het liefst wilt zijn.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik ben ook van mening dat deze Pottermore test ook echt vragen heeft die ze echt niet hadden hoeven toevoegen en waardoor ik juist aan de betrouwbaarheid ga twijfelen van de gehele test, ondanks dit onze echte officiele sorting moet zijn. Zoals welk huisdier en welk ras ervan je zou meenemen naar Hogwarts...
    Ik ben tot de conclusie gekomen dat het resultaat dat je krijgt komt van de gedachtegang van dat moment. Soms kan je twijfelen of heb je een bepaalde interpretatie wat tot de gedachtegang van een bepaalde House is, maar dat betekend nog niet dat je echt perse een rasechte member bent van die House. Sommige krijgen ook net een aantal verschillende vragen waardoor je toch weer een andere collectie van antwoorden krijgt. De eerste keer dat ik de Pottermore test deed als beta-lid kwam er Slytherin uit; Ik zat zelf altijd een beetje in conflict tussen Slytherin en Gryffindor en koos voor mijzelf vaker Gryffindor, maar in dat moment en het doorspitten van de gehele informatie ging er inderdaad een lampje bij mij aan van "Oh, dat ben ik". Nu heb ik deze test ook heel vaak opnieuw gedaan omdat er Ravenclaw, Gryffindor en 1 of 2 keer Hufflepuf uitkwam, maar ik niet wilde rustte tot er Slytherin op mijn scherm stond. Na een reflectie van mijzelf in gedachte nadat er tijd over heen is gegaan bessef ik wel dat ik inderdaad wel een stukje van iedere House had en in verschillende situatie's uit die perspectieven reageer, maar ik denk dat waar jouw prioriteiten het meest liggen en de house waar de eigenschappen liggen waar je naar neigt in die setting, dat is je house, daar hoor je thuis. Met mijn vrienden kan ik als een echte Gryffindor naar voren komen; Degene met de meeste backbone, leiderschap en niet bang om te zeggen wat ik vind, op mijn werk kan ik een Ravenclaw zijn als het aan komt op regeltjes, feiten en perfectie en vooral met wildvreemden, klanten of iets, kom ik over als een Hufflepuff. Maar de dingen die ik het aller belangrijkste vind in mijn leven, wanneer ik voor een obstakel sta of moet gaan aanpakken; Dan ben ik echt ik, een Slytherin.


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.